نماینده مقام معظم رهبری در انجمن‌های اسلامی:

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: تأثیرگذاری بر روی آرزوها، خواسته‌ها و ذهنیت‌ها در قالب نفوذ تربیتی، به مراتب خطرناکتر از نفوذ‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی است، چون دشمن با نفوذ تربیتی آینده کشور ما را تباه می‌کند.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری شامگاه سه شنبه در همایش طلایه‌داران فردا که در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: اگر دختران جامعه ما به خودشناسی و خودسازی برسند، می‌توانند در تمدن‌سازی ایفای نقش کنند که نقش تمدن‌سازی به مراتب فراتر از جامعه سازی است.

 

وی افزود: آنچه که در الگوی تعالی مطرح است، نقش تمدن‌سازی دختران است یعنی، انسان خود را در امیال شخصی و خواسته‌های نفسانی خلاصه و محصور نکند بلکه بداند که شخصیت او در حیات عمومی بشر تأثیرگذار است و ظرفیت‌های بیانی، الهامی و عرفانی خود را بشناسد و به فعلیت برساند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: یکی از الگوهای بارز تمدن‌ساز برای دختران، شخصیت عظیم و سرافراز حضرت زینب(س) است که این بانوی بزرگوار هنوز برای ما ناشناخته است.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه در برخی از مرثیه‌سرایی‌ها و روضه‌خوانی‌ها فقط از دیدگاه عاطفی به شخصیت حضرت زینب(س) پرداخته می‌شود و برخی از اشعاری در وصف ایشان بیان می‌شود، به‌نوعی اهانت به این شخصیت وارسته و سایر اصحاب امام حسین(ع) است.

 

فرصت تمدن‌سازی در اختیار همه بانوان ایران قرار دارد

 

حجت‌الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: در هیئت‌های مذهبی به این فکر کنیم که ما قرار است برای افرادی عزاداری کنیم که با قیام، بیان، صلابت، بصیرت، شجاعت و معنویت خود، تاریخ را تحت تأثیر قرار دادند و لازم است که در مجالس عزاداری، بیان خطبه‌های حضرت زینب(س) نیز مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی بیان کرد: خطبه‌های حضرت زینب که در ظاهر یک بانوی زجر کشیده و مصیبت‌دیده بود، شخصیت جبار و مکار یزید را در هم شکست و او را ازعرش پوشالی به زیر کشاند که این فرمایشات حضرت زینب(س) حکایت از نگرش تاریخ‌سازی ایشان دارد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: امروز به‌واسطه فداکاری‌های شهدا، فرصت تمدن‌سازی در اختیار همه بانوان سرزمین ما قرار دارد، شهیدان و پدران، مادران و همسران شهدا در صف اول تاریخ‌سازی قرار دارند، زیرا در مواقعی که لازم بود نقش‌آفرینی کردند و امروز نوبت به ما رسیده که راه آن‌ها را در مسیر تمدن‌سازی ادامه دهیم، در غیر اینصورت روز قیامت در حضور شهدا و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم.

 

نفوذ تربیتی، به مراتب خطرناکتر از نفوذ‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی/// بزرگترین جلوه تهاجم فرهنگی، سلب نقش تمدن‌ساز جوانان است

 

وی با بیان اینکه بزرگترین جلوه تهاجم فرهنگی دشمنان، سلب نقش تمدن‌ساز جوانان ایران است، افزود: امروز دشمن سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده تا جوانان ما که کانون تحولات زمانه هستند، به ابزاری برای عملیاتی کردن خواسته‌های دشمن تبدیل شوند تا بدون اینکه حضوری مستقیم داشته باشد، بازیگرانی را برای اجرای اهداف خود در داخل کشور داشته باشد.

 

 

حجت‌الاسلام اکبری عنوان کرد: تأثیرگذاری بر روی آرزوها، خواسته‌ها و ذهنیت‌ها در قالب نفوذ تربیتی، به مراتب خطرناکتر از نفوذ‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی است، چون دشمن با نفوذ تربیتی آینده کشور ما را تباه می‌کند و فرصت تمدن‌سازی را از کسانی که فرصت ایجاد آن را دارند، سلب می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد که دختران ما به جای اینکه به فکر نقش تمدن‌سازی خود باشند، مشغول پرداختن به ظاهر و آراستن چهره و لباس خود باشند و با نادیده‌گرفتن ظرفیت‌های وجودی خویش، تمام توجه خود را به دستیابی به آرزوهای شخصی، خواهش‌های نفسانی و تمایلات دنیوی معطوف کنند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد: مقام معظم رهبری  انتظار دارد که دانش‌آموزان انجمن اسلامی برای خود نقش تمدن‌سازی قائل باشند و با رفتار خود در مدارس، ضمن سالم‌سازی فضای تحصیل، مانع از انحراف و گرفتار شدن دانش‌آموزان در دام تهاجم فرهنگی دشمن شوند.

 

دانش‌آموزان انجمن اسلامی برای خود نقش تمدن‌سازی قائل باشند

 

وی گفت: بحث الزامات الگوی تعالی دختران در دست طراحی و مباحثه است و به زودی نتیجه آن در قالب کتابی به چاپ رسیده و در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

 

 

حجت‌الاسلام اکبری افزود: در الگوی تعالی دختران، ویژگی‌های یک دختر برگزیده که در تمدن‌سازی سهم دارد بیان شده که بخشی از آنها در حوزه بینش و شناخت و برخی دیگر در بخش اخلاق و رفتار است.

 

 

وی عنوان کرد: در محور بینشی الگوی تعالی دختران، مراجعه به الگوهای عاشورایی، فهم زمانه، دستیابی به بینش تمدنی و قدرت تحلیل مسائل، ایمان آوردن به سرمایه‌های وجودی بانوان و داشتن فهم ولایی از تاریخ باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: در بعد رفتاری الگوی تعالی دختران، باید ویژگی‌هایی همچون اهل کار و تلاش بودن، صبر و مقاومت، مثبت‌اندیشی، روحیه خیرخواهی، روحیه فداکاری، اصلاح‌گرایی(نگاه انتقادی به محیط و تلاش برای اصلاح)، مسئولیت‌پذیری، خانواده‌مداری، حیا، معنویت و تعالی اخلاقی و روحیه جهادی و حماسی در وجود انسان تقویت شود.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات