مشکلات دانشجویان روی میز مسئولین؛

درحالی‌ که رئیس دانشکده علوم قرآنی لرستان مدعی شد که قرار است این دانشکده منحل شود، نماینده ولی‌فقیه در لرستان به دانشجویان این امید را داد که این دانشکده تحت هیچ شرایطی منحل نخواهد شد.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام رحمان عشریه، رئیس دانشکده علوم قرآنی استان لرستان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه دانشکده علوم قرآنی لرستان با حمایت مسئولین وقت در سال ۹۰ مجوز آن اخذشده است اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان اوقاف مرکز و استان قرار شد ظرف سه سال ساختمان این دانشکده ساخته شود.

 

ساختمان دانشکده علوم قرآنی ۱۰ درصد پیشرفت دارد

 

وی بابیان اینکه مسئولین دانشکده هر وقت برای احداث این ساختمان پیگیری کردند با بهانه‌هایی مواجه شدند عنوان کرد: یا بودجه این دانشکده تأمین نمی‌شد و یا اینکه بودجه‌های بسیار ناچیزی اختصاص می‌یافت که تأمین‌کننده ۱۰ درصد هزینه‌های آن ساختمان هم نمی‌شد.

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی استان لرستان با اشاره به اینکه بنا شد که ازنظر مالی امور جاری دانشکده موردحمایت قرار گیرد گفت: متأسفانه در طول این سه سال این امر محقق نشده است.

 

حجت‌الاسلام عشریه بابیان اینکه زمینی در منطقه کمالوند خرم‌آباد که برای احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی اختصاص‌یافته حدود هشت هکتار است عنوان کرد: در حال حاضر ساختمان این دانشکده تنها حدود ۱۰ درصد پیشرفت دارد.

 

وی بابیان اینکه استان لرستان یک استان دانشجو خیز قرآنی است ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰ نفر از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.به خاطر اینکه ما مکانی برای تحصیل دانشجویان نداریم تبلیغات گسترده نیز نمی‌توانیم برای جذب دانشجو در استان داشته باشیم.

 

مکانی برای تحصیل دانشجویان نداشتیم آن‌ها را به ملایر منتقل کردیم

 

حجت‌الاسلام عشریه بابیان اینکه اگر هنگام ثبت‌نام بخواهیم اطلاع‌رسانی گسترده‌ای داشته باشیم ظرفیت بسیار بالایی از دانشجویان ثبت‌نام خواهند کرد گفت: حداقل هزار نفر علاقه‌مند هستند که در دانشکده علوم قرآنی استان تحصیل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه استانداری لرستان تعهد کرده بود که ساختمان دانشکده علوم قرآنی را احداث کند گفت: این در حالی است که با گذشت سه سال هنوز به این تعهد خود عمل‌ نکرده است.

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی استان لرستان گفت: در حال حاضر ساختمانی به‌صورت اجاره‌ای در اختیار دانشکده علوم قرآنی قرار دادند که یک بنای مخروبه بود به‌ طوری‌که برای اسکان یک خانواده با جمعیت پایین هم نمی‌شد از آن استفاده کرد چه برسد به یک دانشگاه. به دلیل اینکه فضای کافی برای تحصیل دانشجویان نداشتیم تعدادی از دانشجویانی که وزارت علوم به ما داده بود را به ملایر منتقل کردیم.

 

حجت‌الاسلام عشریه بابیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ علوم قرآنی در بسیاری استان‌های کشور احداث‌شده است گفت: دانشجویان دانشکده علوم قرآنی لرستان به خاطر نبود فضای مناسب برای تحصیل یک سری اعتراض‌ها در سال ۹۲ داشتند که استانداری مجبور شد جایی را برای ما در نظر بگیرد.

 

خانه‌به‌دوشی دانشکده علوم قرآنی

 

وی گفت: این در حالی است که این مکان نیز برای تحصیل دانشجویان مناسب نبود به‌طوری‌که طبقه پایین آن انبار آموزش‌وپرورش بود و هر بار کامیون‌ها در آنجا برای تخلیه بار و گرفتن بار تردد داشتند.

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی استان لرستان بابیان اینکه طبقه بالای این انبار را در اختیار ما قراردادند گفت: ما آنجا ۱۸۰ میلیون هزینه کردیم و خواستیم امکانات لازم روز را در آنجا فراهم کنیم.

 

حجت‌الاسلام عشریه بابیان اینکه یک سال نشد که استانداری به ما فشار آورد که آنجا را می‌خواهیم و باید تخلیه کنید افزود: ما رایزنی‌های فراوانی برای ماندن در آنجا انجام دادیم تا تابستان امسال استانداری حکم تخلیه برای ما گرفت.

 

وی ادامه داد: همه اینها در حالی است که ما در این مکان ۱۸۰ میلیون تومان هزینه کرده بودیم و استانداری از آن‌یک ریال به ما نداد . هر چه نامه‌نگاری کردیم که ما این بودجه‌ها را با زحمت می‌گیریم اما فایده‌ای نداشت.

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی استان لرستان بابیان اینکه در حال حاضر جایی که استانداری برای ما در نظر گرفته است محل مناسبی برای دانشجویان نیست گفت: به خاطر اینکه حکم تخلیه برای ما زدند مجبور شدیم که در جای جدید مستقر شویم و در اینجا هم ۷۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

 

انحلال دانشکده علوم قرآنی قطعی است!

 

حجت‌الاسلام عشریه بابیان اینکه جای جدید ما یک پارکینگ است و نمی‌شود کلاس‌ها را آنجا به نحو مطلوبی برگزار کرد گفت: در ظرف سه سال سه بار به‌اجبار جای ما را عوض کردند.

 

وی  بابیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان ما بومی هستند گفت: متأسفانه کسی در استان به داد ما نمی‌رسد و بعید می‌دانم که بتوان جلوی انحلال دانشکده گرفته شود چراکه به نظر من انحلال قطعی است.

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی استان لرستان با تأکید بر اینکه مسئولان اگر می‌خواهند که دانشکده در استان بماند ساختمان آن باید به‌سرعت احداث شود گفت: استانداری امسال بودجه جاری ما را قطع کرده و پارسال ۷۰ میلیون تومان برای ما اختصاص دادند و امسال که بنا بوده که بودجه بیشتری بدهند متأسفانه بودجه به صفر رسیده و بودجه‌ای را برای ما در نظر نگرفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام عشریه بابیان اینکه انحلال این دانشکده از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ما اعلام شد گفت: نامه داده‌اند به اوقاف استان که به ما اعلام کنند تدبیری اتخاذ کنیم که دانشجویان را به ملایر منتقل کنیم.

 

وی بابیان اینکه اگر اقدامی سریعاً صورت نگیرد بخشی از دانشجویان مجبور به انصراف می‌شوند و بخشی هم ممکن است به ملایر بروند گفت: این امر یک فاجعه بزرگ برای استان محسوب می‌شود و فضای معنوی استان از سوی برخی از مسئولان استانداری مورد بی احترامی قرار می‌گیرد.

 

دانشکده علوم قرآنی زیر نظر اوقاف هست؛ اما نیست!

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی استان لرستان در پاسخ  سؤالی در مورد اینکه رابطه  دانشکده علوم قرآنی زیر نظر اوقاف و امور خیریه بوده و چرا این نهاد اقدامی برای این دانشکده انجام نمی‌دهند مدعی شد: دانشکده علوم قرآنی زیر نظر اوقاف استان نیست، ما زیر نظر دانشگاه علوم قرآنی هستیم که دانشگاه علوم قرآنی مرکز ما زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه است!

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی استان لرستان بابیان اینکه اوقاف و امور خیریه لرستان فرماندهی ما را در استان به عهده ندارند گفت: اوقاف و امور خیریه استان خط و خطوط خود را از سازمان اوقاف می‌گیرند و ما هم خط و خطوط خود را از اوقاف مرکز می‌گیریم!

 

حجت‌الاسلام عشریه سخنان خود را این‌گونه ادامه داد: سازمان اوقاف در کشور به اوقاف استان می‌گوید که اگر پول‌ دارید به دانشکده علوم قرآنی کمک کنید. تاکنون نیز اوقاف توانسته بودجه مختصری به دانشجویان بی‌بضاعت ما اختصاص دهد.

 

وی مدعی شد: استانداری بر اساس تعهدی که داده باید ساختمان دانشکده علوم قرآنی را بسازد گفت: در حال حاضر به‌احتمال ۹۰ درصد با شرایط موجود دانشکده منحل می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان: دانشکده علوم قرآنی منحل نمی‌شود

 

این سخنان رئیس دانشکده علوم قرآنی استان در حالی مطرح می‌شود که آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان شامگاه یکشنبه در نشست خود با دانشجویان این دانشگاه بابیان اینکه  موجب تأسف است اگر این دانشکده در استان منحل شود اظهار داشت: در این راستا از مسئولین می‌خواهیم که به‌طورجدی از این دانشکده حمایت همه‌جانبه داشته باشند.

 

وی با تأکید بر لزوم حمایت مادی و معنوی از دانشکده علوم قرآنی استان تصریح کرد: پشتیبانی لازم باید از این دانشکده صورت گیرد اما موضوعی که مطرح است این بوده که هیچ‌یک از مسئولان استان دنبال انحلال دانشکده نیستند، ممکن است کوتاهی‌هایی در زمینهٔ انجام وظایف خود داشته باشند، ولی هیچ‌کدام از مسئولان دنبال این نیستند که این دانشکده منحل شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه انتظاری که از شما دانشجویان این دانشکده  داریم این بوده که فقط درس خود را بخوانید چراکه هیچ‌کس جرات نمی‌کند دانشکده شمارا منحل کند افزود: مسئولین دانشکده خودشان پیگیری‌های لازم را در این زمینه خواهند داشت.

 

آیت‌الله میرعمادی خطاب به دانشجویان این دانشکده گفت: هیچ دغدغه‌ای برای خود و خانواده‌های خود درست نکنید چراکه یک دوره از این دانشکده فارغ‌التحصیل می شوید و دانشکده سر جای خودش است و شما مأیوس نباشید.

 

وی بابیان اینکه همان سال اولی که این دانشکده شروع به کارکرده بود موضوع انحلال آن مطرح شد، خود من آمدم آنجا تدریس کردم و گفتم پیش شما هستیم افزود: شما به جد پیگیر درس خواندن خود باشید و هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این رابطه نداشته باشید.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه شما باید خواستار داشتن اساتید قوی، کادر قوی، پژوهش و بعد نرم‌افزاری این قضیه باشید گفت: بعد سخت‌افزاری و پیگیری در این زمینه را به عهده مسئولین دانشگاه بگذارید.

 

آیت‌الله میرعمادی خطاب به دانشجویان گفت: شما آرامش خود و خانواده‌هایتان را حفظ کنید چراکه دانشکده منحل نخواهد.

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات