نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر سردار سلیمانی را تنها حامی جوانان در سال ۸۸ برای پیاده روی کربلا اعلام کرد.

 الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز دوشنبه ۱۶ آذر ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: زمانی که در سال ۸۸ عده‌ای از جوانان و دانشجویان ولایی تصمیم به پیاده‌روی کربلا گرفتند از سوی تمامی نهادها نهی شدند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تصریح کرد: تمامی نهادها به این جوانان اعلام کردند شما جوانان را سیبل گروه‌های تروریستی خواهید کرد. اما پیاده به سوی کربلا از سال ۸۹ به اصرار ۴۰۰ دانشجو انجام شد و تنها یک نفر از این ایده حمایت و نیروهای خود را آماده کمک به این جوانان کرد و این شخص سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

 

وی ادامه داد: با توجه به اربعین سال گذشته امسال تمشیت زائران بسیار بهتر انجام گرفت اما باید شرایطی را برای اربعین سال بعد فراهم نمود تا از ظرفیت‌های مردمی در استان‌های مختلف به درستی استفاده شود.

 

نادران بیان داشت: برابر اطلاع واصله طرف عراقی آمادگی دارد روادید را در تمام ایام سال لغو کند. اما متأسفانه در داخل کشور برخی نهادها با تحلیل‌های غلط مانع انجام این کار هستند، رژیم گذشته براساس راهبردهای فرهنگی خود با ترکیه لغو روادید انجام داد که هنوز به قوت خود باقی است. 
 
 
وی اظهار کرد: متأسفانه ملت‌های دوست ایران و عراق از این موضوع بی‌بهره هستند.
 
 
نماینده تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر اذعان کرد: دولت و نهادهای ذیربط مراقبت کنند تا در حمل و نقل زائران کاهلی صورت نگیرد و از سوء استفاده آژانس‌های مسافرتی جلوگیری کنند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: نزدیک به ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس در کنار سایر مسئولان در خیل میلیونی زائران کربلا حضور داشتند که امیدواریم سال بعد تمامی نمایندگان در این مراسم شرکت کنند.

 

نادران تأکید کرد: دستاوردهای عظیم پیاده روی کربلا باید شرایطی را فراهم کند تا زائران از راه کربلا به آزادسازی قدس شریف ملحق شوند و این کار با برگزاری نشست‌های تخصصی دراین امر انجام شده و برگزاری آن ضروری است. 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات