بودجه فرهنگی پشت دست انداز مسئولان؛

مصلی شهرستان پلدختر باگذشت ۶ سال از آغاز عملیات اجرایی تنها در حد یک اسکلت باقی‌مانده و جمع کثیری از نمازگزاران به خاطر کمبود فضای مسجد جامع نماز خود را در بیرون از مسجد اقامه می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، مصلی المهدی شهرستان پلدختر با وجود تلاش زیاد مسئولان و امامان جمعه وقت هنوز هم با مشکل تخصیص قطره‌چکانی اعتبار روبه‌رو  بوده و چندین سال است که مردم چشم‌انتظار بهره‌برداری از مصلی هستند چراکه نمازگزاران پلدختری هنوز هم نماز خود را در زمستان در هوای سرد و زیر باران و در تابستان زیر آفتاب سوزان اقامه می‌کنند.

 

نمازگزارانی که به دلیل کمبود جا در بیرون از مسجد به نماز می‌نشینند با مشکلات زیادی مواجه هستند، در زمستان و سرما نبود وسایل گرمایشی که نصب آن‌ها در بیرون و فضای باز امکان‌پذیر نیست و در تابستان باوجود گرمای بیش از 50 درجه منطقه، چند کولر بیرون از مسجد نصب می‌شود که جوابگو نیست.

 

شهرستان پلدختر حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد و تکمیل مصلی شاید برای خیلی از مردم به ویژه نمازگزاران به یک آرزوی دیرینه تبدیل‌شده است.

 

ضرورت احداث مصلی در شهرستان 100 هزار نفری پلدختر

 

در حال حاضر هر هفته نماز جمعه این شهر در محل مسجد جامع باشکوه برگزار می‌شود اما این مکان فعلی جوابگوی خیل عظیم نمازگزاران نیست که همین امر احداث مصلی را ضروری می‌سازد.

 

مردم به دلیل کمبود جا برای برگزار کردن نماز مجبور هستند نماز خود را در خیابان اقامه کنند که این برای یک شهرستان که به هویزه ثانی لقب یافته زیبنده و شایسته نیست.

 

 

محمد اسماعیل‌پور یکی از شهروندان پلدختر ، اظهار داشت: مردم مؤمن پلدختر باوجود مشکلات زیاد در گرما و سرما به دلیل عشق و علاقه‌ای که به مسائل دینی و نماز جمعه دارند هر هفته در این نماز باشکوه شرکت می‌کنند.

وی افزود: مسئولان برای حل این مشکلات به فکر رفع اساسی آن باشند و در این رابطه تدابیری بی اندیشند.

 

نورالدین درمنان فرماندار پلدختر در رابطه با ساخت مصلی این شهرستان، اظهار داشت: متولی ساخت مصلی شهرستان پلدختر اداره راه و شهرسازی است و برای تخصیص اعتبار بیشتر به این پروژه تلاش بیشتری می‌کنیم.

 

 

لزوم تسریع ساخت مصلی پلدختر توسط اداره راه و شهرسازی

 

وی افزود: پیمانکار این پروژه خیلی ضعیف عمل می‌کند و اداره متولی یعنی راه و شهرسازی باید به این قضیه ورود پیداکرده و مشکل را رایزنی کند.

 

رضا پیامنی معاون فنی اداره راه و شهرسازی لرستان، اظهار داشت: عملیات اجرایی مصلی نماز جمعه پلدختر در سال 88 آغازشده و مساحت آن حدود پنج هزار مترمربع با زیربنای حدود سه هزار مترمربع است.

 

عدم تخصیص اعتبار ساخت مصلی پلدختر

 

وی افزود: مطالبه پیمانکار این طرح بیش از چهار میلیارد ریال است که بااین‌ وجود در سال 94 تنها دو میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته‌شده که هنوز هم تخصیص پیدا نکرده است.

 

معاون فنی اداره راه و شهرسازی استان از اختصاص مبلغ دو میلیارد ریال دیگر از منابع دیگر به این پروژه اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: درصورتی‌که اعتبارات لازم به آن تخصیص پیدا کند مطالبه پیمانکار فعلی را پرداخت و به ‌وسیله برگزاری مناقصه پیمانکار جدیدی را برای آن انتخاب می‌کنیم.

 

 

کمبود اعتبار و ناتمام ماندن مصلی پلدختر

 

وی بابیان این‌که تنها ساخت شبستان مصلی دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: این اعتبارات کم است و نمی‌توان کاری را از پیش برد و بااین‌وجود این پروژه تکمیل نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری امام‌جمعه پلدختر نیز با اشاره به کافی نبودن مکان فعلی نمازگزاران، اظهار داشت: با تو جه به استقبال باشکوه مردم از شرکت در نماز جمعه مسجد جامعه جوابگوی خیل عظیم نمازگزاران نیست و ساخت مصلی این شهر نیاز ضروری مردم است.

 

وی افزود: احداث مصلی در ضلع جنوبی پارک شهر به‌کندی صورت می‌گیرد که با این روند به تکمیل این پروژه امیدی نیست.

 

پیشرفت 40 درصدی مصلی شهرستان پلدختر

 

امام‌جمعه پلدختر با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیازمند اعتبار کافی است،  عنوان کرد: این پروژه تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکاری که آن را در دست دارد ضعیف است و توان اجرای این پروژه را ندارد.

 

 

وی بیان کرد: امسال تنها دو میلیارد ریال  به این پروژه اختصاص پیداکرده که کافی نیست و این مبلغ از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تنها برای ساخت گنبد شبستان در نظر گرفته‌شده است.

 

سوری گفت: استاندار لرستان قول مساعد داده که از منابع دیگر به این پروژه اعتباری اختصاص دهد که امیدواریم به این قول عمل کرده و عملیات اجرایی مصلی پلدختر هرچه سریع‌تر شروع شود.منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان لرستان

    مارا از شیر مرغ بودن رها کنید {نامه ای (طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی نظیر بهزیستی به رسمی کشوری )که سه سال است پشت درهای بسته مجلس خبری ازش نسیت و بلا تکلیف است } نامه ای به کلیه نمایندگان محترم مردم در سراسر کشور باعرض سلام خسته نباشیدخداقوت نمایندگان محترم مردم در خانه ملت طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی روز چهارشنبه مورخ1392/9/20به تصویب نمایند گان محترم مجلس رسید و طرح مذکور فوریت دارشد وطی شماره 162اعلام وصول گردیید و توسط رئیس جلسه وقت جناب آقای دکتر محمدرضا باهنر به کمسیون اجتماعی مجلس ارجاع گردید جهت بررسی لذا در مورخ 1394/3/31نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس جناب آقای عمران علی محمدی در رسانه های خبری اعلام کرد که کمسیون اجتماعی مجلس طر ح تبد یل وضعیت نیروهای رسمی کار گری ادارات دولتی نظیر بهزیستی به رسمی کشوری تصویب کرد و طرح مذکور در روزهای آیند ه به صحن علنی مجلس خواهد آمد و آقای عمران علی محمدی عنوان کرد دولت مخالف این طرح نسیت چون بار مالی برای دولت ندارد نیروهای رسمی کار گری در بدنه دستگاه دولتی در حا ل انجام کار هستند از رئیس محترم مجلس از کلیه طراحان طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی از رئیس محترم کمسیون اجتماعی مجلس از کلیه نماینده گان محترم سراسر کشور در مجلس شورای اسلامی عاجزانه خواستاریم طرح مذکور به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیاورند و بارای موافق (مثبت)طرح مذکور در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسانیدجهت رضای خداوند تبارک تعالی ما کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی از هر دو قانون استخدامی محروم هستیم نه تابع قانون کار هستیم نه قانون خدمات کشور ضرب المثل معروف شتر مرغ ت قبلااز همکاری شما صادق ترین افراد کمال تقدیر تشکر داریم جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی

نظرات