گزارش تصویری-تشریحی؛

کتاب «مسافر ملکوت» زندگی‌نامه و خاطرات طلبه و دانشجوی شهید علی عباس حسین پور در خرم‌آباد رونمایی شد.

به گزارش لرستان خبر، کتاب «مسافر ملکوت» زندگی‌نامه و خاطرات طلبه و دانشجوی شهید علی عباس حسین پور شامگاه شنبه با حضور معاون فرهنگی سپاه استان لرستان ، مسئول بسیج طلاب استان، مدیرکل صنعت و معدن لرستان و هم‌رزم شهید حسین پور و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان در «پاتوق کتاب» شهرستان خرم‌آباد رونمایی شد.

 

 

شهید علی عباس حسین پور از شهدای طلبه و دانشجوی لرستان است که در سال 1345 در خرم‌آباد متولد شد و تحصیلات ابتدایی او مقارن بازمان تبعید شهید محراب آیت‌الله مدنی به خرم‌آباد و مقطع راهنمایی را در حالی به پایان برد که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

 

علی عباس حسین پور دانش‌آموز سال سوم دبیرستان بود که برای ادای تکلیف عازم جبهه شد و در نخستین مأموریت خود در تاریخ 30 بهمن 1361 در خرمشهر مجروح شد و با آغاز عملیات خیبر دوباره به خط مقدم طلائیه رفت و برای بار دوم مجروح شد.

 

وی برای استقبال از شهادت، 40 روز روزه گرفت و به‌عنوان غواص و خط‌شکن در عملیات والفجر 8 شرکت کرد و در غروب 23 بهمن 1364 در فاو، در حال وضو گرفتن بود که از ناحیه گلو مورد اصابت ترکش بمب شیمیایی قرار گرفت و یا زهرا (س) گویان به شهادت رسید.

 

پیکر مطهر شهید علی عباس حسین پور باید به زادگاهش لرستان می‌آمد اما به‌اشتباه پیکرش بعد از شهادت به مشهد منتقل می‌شود و به‌عنوان نخستین شهید دانشگاه علوم اسلامی رضوی توسط هم‌دانشگاهیانش در حرم امام رضا (ع) طواف داده می‌شود.

 

 بعد از انتقال پیکر شهید به مشهد و طواف حرم امام رضا (ع)، متوجه می‌شوند که شهید اهل مشهد نیست و فقط اعزامی از مشهد است و با خرم‌آباد تماس می‌گیرند و پیکر شهید سه روز بعد وارد خرم‌آباد می‌شود.

 

DSC_0182

DSC_0018

DSC_0155

DSC_0125

DSC_0086

DSC_0129

DSC_0067

DSC_0201

 

 

نظرات شما

 

 

       

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی

    احسنت
    این کتاب به همت موسسه گنج عظیم جمع آوری شده
    و توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی چاپ شده...
    خدا قوت به خواهران زحمت کش لرستانی...

  • ناشناس

    متاسفانه روی جلد به جای حسین پور نوشته حسن پور.
    .....

  • محمد رضا

    كمبود اين گونه كتاب ها كه در مورد دلاوريهاي بزرگ مردان لرستان در دفاع مقدس باشد واقعا احساس ميشه اميدوارم اين گونه حركات ادامه پيداكنه

نظرات