طلبه نیجریه‌ای در بروجرد:

طلبه نیجریه‌ای گفت: تلاش و مبارزه تا استقرار حکومت اسلامی که خواسته مردم نیجریه است با رهبری امام خامنه‌ای ادامه دارد.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام شیخ عبداله احمد یکشنبه شب در آیین بزرگداشت شیخ ابراهیم زکزاکی و شهادت شیخ نمر که در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بروجرد برگزار شد، افزود: ملت ایران بهترین شیعیان جهان هستند و احساس همدردی آنان با دیگر مسلمانان و شیعیان جهان نشانه ایمان آنها است.


وی با بیان اینکه 15 میلیون شیعه در نیجریه وجود دارد، گفت: دولت نیجریه یک دولت بی دین است و با هیچ یک از ادیان و مذاهب این کشور از جمله مسیحی، یهودی، مسلمان سنی و شیعه همراهی ندارد.


شیخ عبداله احمد با بیان سابقه مذهبی شیخ زکزاکی و دیدار وی با امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) در این دیدار یک قرآن به شیخ زکزاکی هدیه داد و به وی فرمود مردم کشورت را به اسلام و تشیع دعوت کند.


وی افزود: شیخ زکزاکی از هیچ تلاشی برای استقرار حکومت اسلامی در نیجریه دریغ نکرد ولی از آنجا که آمریکا و اسرائیل نمی خواستند کسی مانند امام خمینی(ره) در نیجریه ظهور کند او را دستگیر و تعداد زیادی از شیعیان را به شهادت رساندند.

 


این طلبه نیجریه ای گفت: امام خمینی (ره) برای مبارزه با ظلم و ستم طاغوت قیام کرد و ملت نیجریه نیز در راهپیمایی ها و تجمعات خود از تصاویر امام خمینی، آیت الله خامنه ای و سید حسن نصراله استفاده می کنند و قصد دارند با رهبری این بزرگواران، انقلاب اسلامی را در نیجریه تشکیل دهند.

 


وی افزود: در اربعین امسال حدود پنج میلیون نفر از شیعیان نیجریه شرکت کردند که این حضور باشکوه برای آمریکا و اسرائیل خوشایند نبود.

 


وی اظهار کرد: ارتش آمریکا و اسرائیل در حالی به بهانه مبارزه با بوکوحرام به نیجریه آمده اند که خودشان این گروه تروریستی را ایجاد کرده اند.

 


شیخ عبداله احمد افزود: آمریکا و اسراییل با استقرار بوکوحرام در نیجریه سعی دارند ثروت های عظیم نفت این کشور را غارت کنند.

 


وی خون شهدا و شیعیان نیجریه را موجب تقویت پایه های اسلام در این کشور دانست و گفت: انقلاب نیجریه نیز مانند انقلاب اسلامی ایران پیروز خواهد شد.

 


 شرکت کنندگان در این مراسم با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود شهادت شیخ نمر را محکوم کردند.


شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در حمله نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی اش در شهر زاریا نیجریه دستگیر شد.
در حمله ارتش به منزل شیخ زکزاکی چندین تن از نزدیکان وی به شهادت رسیدند.

 

 

نظرات شما

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات