از عملیات ولفجر 10 تا قله های مرتفع اروپا؛

جانباز 65درصدی الیگودرز گفت: در طی 20سال عضویت در هیئت کوهنوردی الیگودرز بیشتر قله های کشور وچهار کشور دنیا را سعود کردیم.

به گزارش لرستان خبر، علی توکلی از جانبازان 65درصدی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مدت 20سال که پس از مجروحیت که در دوران دفاع مقدس داشته ام به عضویت هیئت ورزش معلولین وجانبازان در آمده ام.

 

وی بیان کرد:در این مدت علاوه بر سعود بر بیشتر قله های کشور به ارتفاعات کشورهای ارمنستان،نپال،تانزانیا و ترکیه سعود کرده ام.

 

توکلی با بیان اینکه من پایم را در دوران دفاع مقدس جا گذاشته ام اظهار داشت:علی رغم اینکه خیلی ها معتقد هستند برای کوهنوردی افراد باید سختی های زیادی را تحمل کنند ولی من با این یک پا ،پا به پای دیگر اعضای گروه که جوان تر و سالم هستند راه می روم و این را باید بگویم که ما به مانند دوران جنگ با پای دل بیشتر قله ها را فتح می کنیم.

 

وی تصربح کرد:زمانی گروه کوهنورد اتریشی برای کوهنوردی به ایران آمدند و با هم همسفر شدیم این مسئله نقص عضو ما برای آنها جالب و تعجب بر انگیز بود که به مترجم آنها گفتم این پای  ما برای دفاع از کشور قطع شده است.

 

کوهنوردی پلدختر

 

این جانباز لرستانی تصریح کرد:رشته اصلی ورزشی من شنا ولی علاقه زیادی به طبیعت و کوه داشتم به عضویت گروه کوهنوردی شهرستان الیگودرز درآمدم.

 

توکلی در پاسخ به این سوال که واقعا با این قطعی پا صعود به ارتفاعات برای شما مشکل نیست ادامه داد:در صورتی که همراه من در کوهنوردی باشید خواهید دید که چگونه در صعود به قله ها راه می روم ،هرچند همسرم در صعود به کبیر کوه هم من را یاری می دهد.

 

وی تاکید کرد:پس از دوران دفاع مقدس امروز جبهه فرهنگی که باید با حضور فعالانه در عرصه های ورزشی جوانان را به این سمت هدایت کنیم.

 

وی تصریح کرد:لرستان دارای مناظر طبیعی منحصر به فردی که با گشت وگذار در آن به عظمت پرورگار پی خواهیم برد.

 

عضو گروه کوهنوردی الیگودرز یادآور شد:افتخار می کنم در عملیات والفجر10در منطقه حلبچه عراق به درجه جانبازی نائل شدم .

 

توکلی در صحبتی با جوانان اظهار داشت:جوانان باید قدر نظام جمهوری اسلامی و رهبری را بدانند و امروز در جبهه فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تلاش کنند. منبع: بیان روز

انتهای پیام/

 

نظرات شما

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات