لرستان خبر گزارش می دهد؛

شرایط اعطای وام ازدواج در لرستان به کندی پیش می رود به طوریکه 19000 جوان لرستانی در صف انتظار وام مانده اند.

به گزارش لرستان خبر، ازدواج آسان و راحت یکی از موضوعات مهمی است که در آموزه های دینی و ملی ما به آن توصیه شده است تا جوانان بدون تشریفات بتوانند در سنین پایین تر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 

اجرای ازدواج اسان و مهیا شدن شرایط حرف های شیرینی است که مسولان پشت تریبون ها به زیبایی بیان می کنند اما وقتی از پشت تریبون پایین می آیند دیگر خبری از این حرف ها نیست.

 

در استان لرستان باوجود اینکه در دهه های گذشته سن ازدواج پایین بوده اما در دهه اخیر این اتفاق روال عکس گرفته و به دلیل نبود شرایط و اشتغال ازیک طرف و توقعات بالا از سوی دگیر سبب شده که سن ازدواج روز به رو بالاتر رود.

 

در نبود شغل در استان لرستان یکی از از مواردی که می تواند روزنه امیدی برای جوانان دم بخت باشد وام ازدواج است که هرچند بسیار ناچیز بوده و به اندازه وام خودرو ! نیست اما بازهم کمکی برای زوج ها است.

 

اما متاسفانه روال اداری اعطای این وام بسیار کند انجام می شود به طوریکه امسال باید 37 هزار مورد وام به زوج های لرستانی پرداخت می شد اما تا الاتن که 10 ماه از سال گذشته فقط به 18 هزار نفر از این وام ها پرداخت شده است.

 

بنا بر گفته ریس بانک ملی لرستان 19 هزار و 146 نفر در صف انتظار وام مانده اند.

 

در حالی که وضعیت اشتغال و مسکن جوانان در میدان(نه حرف مسولان) تغییری ایجاد نشده و زوج های جوان هم در صف انتظار بانک ها پیر شده اند چطور مسولان ارشد استان به فکر مهیا کردن ازدواج جوانان هستند؟

 

فریبرز و محبوبه، زوج جوانی هستند که برای پیگیری وام ازدواجشان به بانک آمده اند اما چهره های خسته و درهم آن ها نشان می دهد که بازهم دست خالی باید بانک را ترک کنند.

 

زوج جوان می گویند: چند ماه است که از تقاضای وام ازدواج ما می گذرد اما هنوز خبری نشده و ازدواج ما هم به تعویق افتاده است.

 

مرد جوان که شغلش مغازه داری است گفت: با این درآمد و تورم موجود چشم امیدان به این وام ناچیز بود که بتوانیم جشنی کوچک با آن بگیریم اما اینجاهم خبری نیست.

 

 

وی افزود: من و همسرم نیز می خواهیم با حداقل ها زندگی کنیم به دور از هرگونه چشم و هم چشم ها و به حداقل ها در حوزه اقتصادی ازدواج معتقد هستیم و این حداقل نیز با وام ازدواج برای ما میسر می شود که متأسفانه چند ماهی است که اقدام کرده ایم و هنوز خبری از اعطای تسهیلات بانکی به ما نشده است.

 

پرداختن به ازدواج جوانان باید از مهمترین دغدغه های مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور باشد و اگر در شرایط کنونی مسئولان و خیرین به فکر ازدواج جوانان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه نباشند دشمنان ما با تهاجم فرهنگی و ابتذال فرهنگی به سراغ جوانان خواهند آمد تا بتوانند به اهداف رذیلانه خود دست یابند.

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات