به بهانه سالگرد اولین شهید مدافع حرم

شهید محرم ترک نخستین شهید مدافع حرم در سوریه است که 3 شهید مدافع حرم مهمان مزارش بودند+ تصاویر

به گزارش لرستان خبر، شهید محرم ترک نخستین  شهید مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها که در تاریخ 29 دیماه 1390 در دمشق به شهادت رسیدند.

شهید محرم ترک متولد سال 1357 اصالتا اهل شهرستان ازنا از استان لرستان بود وی در سال 1377 وارد سپاه شد و در زمره پاسداران انقلاب اسلامی و مشخصا از اعضای نیروی قدس و نیروهای برون مرزی سپاه انقلاب اسلامی شد.

از آنجایی که شهید محرم ترک مربی تخریب و استاد دانشکده.... بود برای ماموریت های برون مرزی زیادی شرکت نموده است که از جمله آخرین ماموریت های برون مرزی ایشان حضور در میان نیروهای دفاع ملی سوریه و آموزش این نیروها بود.

 

آخرین لحظات را اینگونه ترسیم نموده اند:

..... همه سوار ماشین بودیم برای حرکت به سمت فرودگاه دمشق که محرم از کلاس بیرون آمد و اجازه گرفت برای اینکه لباس های نظامی را عوض کند و بعدا بیاید.

در همین حین دو نفر از بچه های سوری می آیند و سراغ محرم ترک (البته با اسم مستعار) را میگیرند که سوال داریم و.... بچه ها اتاق محرم را نشان می دهند و این دو نفر می روند و رفتن اینها به اتاق محرم،محرم را آسمانی کرد.

انفجار یک بسته انفجاری باعث شهادت شهید محرم ترک شد و لقب اولین شهید مدافع حرم را برای ایشان ماندگار کرد.

تصاویر زیر سه تن از شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها را نشان می‌دهد که قبل از شهادتشان بر مزار شهید محرم ترک اولین شهید مدافع حرم مهمان بودند

12

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • دلفان

    سلام خدا بر اين فداكاران كه درروز غربت فضيلتها و ارزشهاي اسلامي به ياري دين خدا و دفاع از انقلاب اسلامي قدعلم كردند و غريبانه جان دادند. سلام خدا و فرشتگان و بندگان صالحش بر اين اجساد پاك و نوراني كه از خود گذشتند تا كشور و ملت خود را از آسيب متجاوزان محفوظ دارند. سلام ما بر اين پاره هاي دل ملت كه دل از زندگي و راحت كندند تا آرامش دل امت و امام تضمينشود، مرگ را استقبال كردند تا اسلام زنده بماند، داوطلبانه به خاك افتادند تاايران سربلند گردد. درود خدا و اوليائش و درود همه ملت ايران بر آنان باد.

    یاد و خاطره این شهید عزیز گرامی باد
    اتفاقا من یه پسر عمو دارم که خیلی شبیه این شهید است هر وت او را میبینم به یاد این شهید عزیز میافتم
    شهدا دوستتون دارم

  • ناشناس

    روحش شاد

نظرات