وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کنسرت هایی که مجوز قانونی دارند نباید با اعمال سلیقه شخصی لغو شوند و در این زمینه از استانداران و نیروی انتظامی درخواست همکاری داریم.

به گزارش لرستان خبر، علی جنتی در سفر یک روزه خود به استان قزوین در بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها در مورد برگزاری کنسرت های موسیقی و لغو آنها در موارد متعدد اظهارداشت: شرایط دادن مجوز به کنسرتها در یک فرایند مطالعه و بررسی می شود و منطقی نیست که کنسرتی که راههای قانونی را طی کرده به بهانه های مختلف لغو شود.

جنتی بیان کرد: از استانداران و نیروی انتظامی استانها خواسته ایم تا اگر کنسرتی مجوز لازم را داشت مانع لغو آنها شوند.

وی اضافه کرد: لغو شدن کنسرت ها دلایل متعددی دارد اما گاهی با اعمال سلیقه های شخصی شاهد برگزارنشدن کنسرت ها هستیم که این روند باید پایان یابد.

وی در خصوص مصاحبه سالار عقیلی با شبکه های ماهواره ای گفت: اجازه دهید پس از بازگشت ایشان موضوع را به طور کامل جویا شویم تا ببینم ماجرا چه بوده است.

از فعالیت انجمن های صنفی روزنامه نگاران حمایت می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت انجمن های صنفی از جمله انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز اظهارداشت: هر تشکل و انجمنی که پس از طی مراحل قانونی مجوز فعالیت بگیرد مورد حمایت وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون انجمن صنفی روزنامه نگاران باید از سوی اداره وزارت کار مجوز بگیرد و باتعامل بسیار خوب وزیر محترم کار به نظر می رسد روزنامه نگاران در این زمینه مشکلی نداشته باشند و ما هم حمایت می کنیم.

جنتی تصریح کرد: انجمن صنفی روزنامه نگاران قرار است در همه استانها شکل بگیرد که این تشکل می تواند در تامین نیازها و حل مشکلات رسانه ها کمک موثری باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نقش وزارتخانه در ترویج فرهنگ نماز هم گفت: از همه ابزارهای موجود هنری برای ترویج این فریضه استفاده می کنیم تا این فریضه در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: چاپ کتاب، مطبوعات، هنرهای تجسمی، تئاتر، تولید فیلم و موسیقی با موضوع نماز از جمله کارهایی است که برای ترویج فرهنگ نماز مورد استفاده قرار می گیرد.

جنتی تصریح کرد: با استفاده از ابزارهای نوین و روشهای جدید تلاش می کنیم تا فریضه نماز را در جامعه گسترش دهیم و به نیازهای جوانان و نوجوانان پاسخ دهیم.

فعالیت ۲۰ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور

وی به فعالیت کانون های فرهنگ در کشور هم اشاره کرد و یادآورشد: در حال حاضر۲۰ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال شده اند که در زمینه ترویج نماز انجام وظیفه می کنند.

جنتی گفت: جوان امروز دیگر تحکم را نمی پذیرد و باید با رفتارهای درست مبلغان و نیز ابازارهای هنری بتواند شیرینی نماز را احساس کند و به آن گرایش پیدا کند و اقامه کننده نماز شود.

وی اضافه کرد: همواره شاهد احداث مجتمع های بزرگ تجاری و تفرحی در مناطق مختلف کشور هستیم که یا نمازخانه ندارند و یا مکان پیش بینی شده شایسته این فریضه ندارند که باید روندی را طی کنیم تا در این مجتمع ها فضایی دلنشین، جذاب و مناسب برای نماز اختصاص یابد تا مراجعه کنندگان بتوانند فریضه نماز را در شرایطی مطلوب اقامه کنند.

جنتی بیان کرد: با کمک همه دستگاهها باید شرایط اقامه نماز در اماکن عمومی، رستورانها، مراکز بین راهی و مدارس و دانشگاه و ادارات بخوبی مهیا شود.منبع: مهر

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات