پیشنهاد فرهنگی برای اوقات فراغت نوروزی؛

ازجمله پرطرفدارترین فعالیت ها در این ایام رفتن به سینما و دیدن برترین های جشنواره فجر است.

به گزارش لرستان خبر، گنجاندن مباحث فرهنگی در سبد خانواده  در ایام نوروز از جمله  فعالیت هایی است که به یک سنت حسنه  بدل شده است. کتابخوانی، بازدید آثار تاریخی،  رفتن به سینما و فعالیت هایی از این دست امروز جز برنامه های نوروزی غالب ایرانیان است.

از پرطرفدارترین فعالیت ها در این ایام رفتن به سینما و دیدن برترین های جشنواره فجر است. که در این سالهابا استقبال خوبی موجه شده است.

در چند سال اخیر حوزه هنری استان و سینما استقلال با اکران بهترین فیلم های جشنواره در ایام نوروز  بستر مناسبی جهت ارتقا و رشد مخاطب سینمایی فراهم آورده است. امسال اکران فیلم "بادیگارد" که از بهترین های فجر 94 بود باز هم شرایط مناسبی برای اهل فرهنگ و سینما فراهم کرده تا در این ایام به تماشای یکی از بهترین فیلم های جشنواره بنشینند.

حاتمی کیا که با "چ" برگشت پر سر و صدایی به سینمای انقلاب داشت، در تازه ترین اثرش "بادیگارد" با همان صراحت همیشگی حرف های خود را در مورد وقایع دهه چهارم انقلاب روایت می کند. فیلمی که محمد قوچانی در سرمقاله مهرنامه آن را اینگونه میخواند: «بادیگارد» صریح‌ترین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیاست و نمی‌دانم که این «صریح‌ترین» تعریف است یا تعریض و تخفیفِ اثری هنری که شاید در سرزمینی که شاعرانش به اشاره، عاشقانش به غمزه، روشنفکرانش به کنایه و سیاستمدارانش به طعنه خو کرده‌اند و صد صنعت تلمیح و تشبیه و تعارف در زبان و ادب و سخن دارد، صفتِ صراحت و توصیفِ تصریح دادن به اثری ادبی و هنری خوب است یا بد؟!  

فیلمی که از قاسم سلیمانی تا زندانیان اوین به تماشای آن می نشینند و در مدح و ذمش سخن می گویند .

اکران نوروزی بادیگارد در سینما استقلال فرصتی است تا خانواده و دوستان را به یکی از جذاب ترین و پر حرف و حدیث ترین فیلم های کارگردان تاریخ سینما انقلاب دعوت کنیم. بی شک تلاش برای رشد فعالیت های فرهنگی در ایام نوروز و پربار کردن اوقات فراغت خود و نزدیکان با فعالیت های فرهنگی در ارتقا فرهنگ استان و پیشرفت متوازن شاخصه های مختلف آن اثرگذار است.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • مصطفی باقری

    بسیار فیلم جذاب و خوبی بود
    استقبال از این فیلم پر شور بود اللخصوص برادران بسیجی و حضور افراد حزب اللهی در سینما چشم گیر بود
    ما که خیلی خوشمون اومد...

  • علی

    واقعا دیدنی بود//////////////

  • ناشناس

    آقا قرارگاه بلیط مفتی برا فیلم بادیگارد نمیده....حیف هستش این فیلم دیده نشده

نظرات