تشکیل جلسه مشترک /

پیکر شهید "ماشاالله شمسه" پس‌از انتقال به استان لرستان در زادگاه وی شهرستان بروجرد تشییع و خاک‌سپاری می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، ظهر امروز در جلسه مشترکی با حضور مسئولان این شهرستان جزئیات تشییع نخستین شهید لرستانی مدافع حرم شهید «ماشاالله شمسه» تشریح شد.

مسلم پورقاسمیان فرماندار بروجرد در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ ویژه شهدای مدافع حرم گفت: شهید والامقام شمسه از یادگاران دفاع مقدس بود که عمری در راه خدمت به اسلام و کشور مجاهدت کرد تا سرانجام در این راه به شهادت رسید.

وی با تأکید بر لزوم پاسداشت مجاهدت‌های شهدای حرم افزود: شهید شمسه از نخستین شهدای مدافع حرم استان لرستان است که در این استان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

فرماندار بروجرد از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست با تمام توان خود در مراسم تشییع و خاک‌سپاری این شهید حضور یافته و بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌ شده پیکر این شهید والامقام امشب همراه با چند تن دیگر از هم‌رزمان شهید وی که متعلق به شهرستان‌های دیگر هستند به کشور وارد می‌شود و پس‌ازآن برنامه‌ریزی‌ها لازم به‌منظور انتقال پیکر وی به زادگاهش از طریق زمینی و یا هوایی با مسئولان استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت انتقال پیکر این شهید از طریق هوایی به خرم‌آباد در این شهرستان نیز مراسم استقبال برای این شهید والامقام با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود و پس‌ از آن به شهرستان بروجرد منتقل می‌شود که در ورودی شهر با آئین ویژه نظامی از پیکر این شهید استقبال به عمل خواهد آمد.

پورقاسمیان با تأکید بر لزوم حضور تمامی اقشار مردم در آئین استقبال و پس‌ از آن تشیع این شهید مدافع حرم عنوان کرد: حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در این آئین نشان‌دهنده اوج قدرشناسی آن‌ها از مجاهدت‌های این شهدای والامقام است.

وی تصریح کرد: محل دفن این شهید والامقام بر اساس وصیت‌نامه وی توسط خانواده‌اش تعیین می‌شود.

محمد پاپی‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بروجرد در این جلسه گفت: شهید ماشاالله شمسه از یادگاران دوران دفاع مقدس بود که یک ماه پس از بازنشستگی از خدمت به‌صورت داوطلبانه و به درخواست خود به‌عنوان معاونت عملیات گردان 24 بعثت به مناطق جنگی سوریه اعزام شد و با انجام عملیات مهم و حساس توانست نقش مهمی در پیروزی جبهه مدافعین حرم ایفا کند.

وی افزود: این رزمنده رشید اسلام که در مدت سه‌ ماهه حضور خود در این جبهه خدمات ارزشمندی را در پیروزی عملیات‌های مختلف انجام داد و سرانجام مورد شناسایی گروهک‌های تروریستی قرار گرفته و به ضرب گلوله تک‌تیرانداز به فیض عظمی شهادت نائل آمد.

139501161451316157452884

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات