بازخوانی رهنمود های امام امت و رهبر فرزانه انقلاب

تفکر انقلابی مبتنی بر اهداف و آرمان هایی است که فهم دقیق از آنها، حوزه و روحانیت را به پایبندی به ارزش ها و باورهای انقلاب ملتزم می کند. التزام به این ارزش ها، وظایف و رسالتی بر دوششان می نهد که انجام آن ها مشروط به تقویت ویژگی ها و خصلت هایی است که بر گرفته از الگو و اسوه های انقلابی است. طبیعتاً این راه نیز آفات و آسیب هایی دارد که تنها با شناخت آن ها می توان با موفقیت آن را پیمود.

به گزارش لرستان خبر در روزهای پایانی سال 1394 رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تبیین جایگاه و نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار حوزه‌ی علمیه‌ی قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاش‌ها برای انقلاب‌زدایی از حوزه‌های علمیه اشاره و تأکید کردند: «حوزه‌ی علمیه‌ی قم باید همچنان یک «حوزه‌ی انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است».

به نظر می رسد بجز مسئولین امر آگاهی بدنه طلاب نسبت به تفکر انقلابی حضرت امام(ره) و خوانش انقلابی ایشان از اسلام اهمیت بسزایی در ایفای نقش این قشر در جامعه دارد و نخستین گام در این جهت آشنایی با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان یکی از برجسته ترین نظریه پردازان این عرصه است.

تفکر انقلابی مبتنی بر اهداف و آرمان هایی است که فهم دقیق از آنها، حوزه و روحانیت را به پایبندی به ارزش ها و باورهای انقلاب ملتزم می کند. التزام به این ارزش ها، وظایف و رسالتی بر دوششان می نهد که انجام آن ها مشروط به تقویت ویژگی ها و خصلت هایی است که بر گرفته از الگو و اسوه های انقلابی است. طبیعتاً این راه نیز آفات و آسیب هایی دارد که تنها با شناخت آن ها می توان با موفقیت آن را پیمود. تلاش کردیم تا در جزوه های «فریاد یک رهبر» با بازخوانی سخنان رهبر فرزانه انقلاب حول شاخصه های پیش گفته، از لابلای منویات ایشان به حد و اندازه یک شخصیت انقلابی دست پیدا کنیم. باشد که مایه روشنگری و پیروی طلاب علوم دینی قرار گیرد.

البته ناگفته پیداست که تسلط و آگاهی بر این مسئله، مطالعه و تتبع مضاعف می طلبد و برای دسترسی آسان به چارچوب فکری انقلاب اسلامی بیانات رهبر انقلاب در نخستین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با عنوان «رستاخیز اسلامی» به عنوان پیوست سوم این جزوه در اختیار مخاطبین قرار دادیم.

پیوست دوم این جزوه، منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) است که افق دید روحانیت انقلابی را به روشنی نشان می دهد و مطالعه چندباره آن خالی از لطف نخواهد بود.

پیوست اول این جزوات، بخشی از بیانات رهبری با اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در اسفندماه 1394 است که توسط پایگاه اطلاع رسانی معظم له انتشار یافته است. باشد تا تتمه ی تتبع نارسا و ناقص ما از سخنان ایشان باشد.

در پایین صفحه لینک دانلود این چهار جزوه موجود است.

 

jeld enghelab

 

manshorjeld rastakhizjeld didar

downloadFile
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات