در حسینیه گلزار شهدای خرم‌آباد

همایش پدران آسمانی(شهدا) هم‌زمان با میلاد حضرت علی(ع) در گلزار شهدای خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، همایش پدران آسمانی(شهدا) ظهر امروز هم‌زمان با میلاد حضرت علی(ع) با حضور خانواده شهدا در حسینیه گلزار شهدای خرم‌آباد برگزار شد.

مراد روشنی مدیرکل بنیادشهیدو امور ایثارگران استان لرستان ضمن گرامی داشت روز ولادت حضرت علی(ع) و یاد شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: از افتخارات شیعه در کل دنیا و جهان آخرت تمسک و توسل به مولود کعبه، امام عظیم الشان علی(ع) است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) پدر همه بشریت است افزود: علی(ع) شخصیت بی‌نظیری است که در فتوت، تقوا، شهادت‌طلبی و در علم سرآمد  است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان عنوان کرد: شهدا مرگ در راه خدا را که آرزوی همه پیامبران و ائمه اطهار(ع) بود را انتخاب کردند و امروز ما به امام علی(ع) و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی اقتدا می‌کنیم.

3065857-4930586

وی بیان کرد: استان لرستان شش هزار و 315 شهید را تقدیم انقلاب کرده و ما نیز به صداقت، علم‌آموزی، تقوا، شجاعت، روحیه جهادی و همه خصایص اخلاقی و شخصیتی شهدا اقتدا می‌کنیم.

روشنی با اشاره به اینکه در سبک زندگی شهدا رقابت بود اما حسادت نبود، ایثار و از خودگذشتگی بود اما منفعت‌طلبی نبود تصریح کرد: شهدا  برای شهادت در راه خدا برگزیده‌ شده‌ بودند همان‌طور که پیامبر(ص) می‌فرمایند شهادت در آخرالزمان خوبان امت را گلچین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان امروز در سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن به شهادت می‌رسند و استکبار جهانی و آمریکای جهان‌خوار در برابر بسیجی‌ها و مسلمانان اظهار عکس می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: امنیت کامل امروز به برکت خون شهدا است؛ امت مسلمان راهی را که انتخاب کرده است تا  آخرین قطره خونش ادامه می‌دهد و در برابر هیچ کس سر تعظیم فرو نمی‌آورد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کرده همه در جهت اقتدا به سیره عملی شهدا حرکت می‌کنیم.

3065857-4930582

در این مراسم دانش‌آموزان مدرسه شاهد خرم‌آباد جشن تکلیف خود را انجام دادند و در پایان حاضران در این مراسم با در دست داشتن شاخه‌های گل بر روی مزار شهدا حضور یافتند.

وصیت‌نامه شهید سبزخدا سگوند ظهر امروز در همایش پدران آسمانی در حسینیه گلزار شهدای خرم‌آباد رونمایی شد.

مراد روشنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان اظهار داشت: شهید سبز خدا سگوند در سال 43 در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود، اندیشه و اهداف شهید برای دفاع از اسلام، قرآن و مبارزه با کفر جهانی واقعیتی غیرقابل‌ انکار است.

وی افزود: شهید سگوند در مبارزه ایران با رژیم منفور پهلوی شرکت کرده و با آغاز جنگ تحمیلی حق علیه باطل به جبهه رفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان عنوان کرد: وی بعد از شرکت در عملیات فتح المبین به پلدختر بازگشت و بعد از آن در عملیات آزادی خرمشهر شرکت کرد و گفت برای خدا می‌جنگم و باید دین خود را به اسلام ادا کنم و در همان عملیات در خرمشهر به شهادت رسید.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات