مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان:

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان گفت: چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در استان لرستان برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، گودرز کریمی فر ظهر امروز در آیین اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد در بخش استانی و سیزدهمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزان و فرهنگیان فیلم‌ساز که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: بزرگ‌ترین، فراگیرترین و اولین جشنواره فیلم آموزشی، جشنواره فیلم رشد است که قدمتی 50 ساله دارد و تاکنون 45 دوره آن برگزارشده است.

وی افزود: جشنواره فیلم رشد ظرفیت بسیار بالایی در زمینهٔ آموزش و یادگیری دارد که می‌توان با استفاده از آن دستاوردهای خوبی نیز به دست آورد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان عنوان کرد: خوشبختانه جشنواره فیلم رشد تاکنون در فرایند یادگیری و آموزش مطابق با نیازهای فرهنگیان و دانش‌آموزان توفیقات بسیار خوبی کسب کرده است.

وی بیان کرد: فیلم رشد می‌تواند فضای آرامی بر اساس آموزش، تعلیم و تربیت فراهم کند و تأثیر بسیار زیادی بر یادگیری مسائل مختلف در دانش‌آموزان داشته باشد.

کریمی فر تصریح کرد: هنرمندترین معلم کسی است که بتواند در جشنواره فیلم رشد حضور مؤثر و موفق داشته باشد و دانش‌آموزان را با استفاده از رسانه فیلم آموزش دهد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌ که دانایی را پرسش افزایش می‌دهد، جشنواره‌های فیلم رشد می‌تواند رابطه خوبی بین دانایی و پرسش به وجود آورد و بسیاری از سؤالات را پاسخگو باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان گفت: استفاده از جشنواره‌های فیلم رشد به دلیل ماهیتی که دارد، می‌تواند میل یادگیری را در دانش‌آموزان بیشتر کند به‌گونه‌ای که تأثیر یک فیلم آموزشی پنج‌ دقیقه‌ای بر دانش‌آموز به‌ اندازه آموزش در یک نیم سال است.

وی اظهار داشت: معرفی، شناسایی و انتخاب فیلم‌های آموزشی و تربیتی، بهره‌گیری از صنعت سینما در آموزش‌وپرورش، تبادل فرهنگی و هنری بین کشورهای دنیا و ارتقاء جایگاه فیلم‌های آموزشی از اهداف مهم جشنواره فیلم رشد به شمار می‌روند که امیدواریم شاهد دست‌یابی هر چه‌بهتر این اهداف باشیم.

کرمی فر به ظرفیت بالای دانش‌آموزان لرستانی در زمینهٔ ساخت فیلم‌های رشد اشاره افزود: آموزش‌وپرورش استان لرستان در سالیان اخیر رتبه‌های خوبی در جشنواره‌های رشد به دست آورده است ولی اعتقادداریم که ظرفیت بسیار بالایی در لرستان وجود دارد که می‌تواند جایگاه ما را بسیار بالا ببرد.

وی عنوان کرد: از نظر نخبگی، فرهنگ و نیروی انسانی قوی چیزی به‌ عنوان محرومیت در استان لرستان وجود ندارد هرچند شاید در بحث سخت‌افزاری و امکانات دارای مشکلاتی باشیم، بنابراین باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های انسانی قوی نقاط ضعف را از بین ببریم.

به گزارش تسنیم در آیین اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد از سعید سلطانی کارگردان لرستانی و مطرح کشورمان تجلیل به عمل آمد.

سعید سلطانی  سال 1343 در شهرستان الیگودرز متولدشده است و در کارنامه کاری وی سریال‌های مطرحی مانند پس از باران، ستایش، رسم عاشقی و جوانی ثبت‌شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات