معاون استاندار لرستان:

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: نشست تخصصی در راستای پرداختن به اندیشه‌های ناب شهید مطهری در استان لرستان برگزار می‌شود.

سید سعید شاهرخی صبح امروز در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: در چند ماه اخیر آموزش‌ و پرورش استان اقدامات شایسته‌ای در راستای انتخابات و میزبانی مسافران نوروزی انجام داد که خدمات این سازمان قابل‌تقدیر است و انتظار می‌رود در مسئله انتخابات همانند دور نخست که نقش مؤثری داشتند به‌خوبی عمل کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش استان در جهت بزرگداشت هفته معلم افزود: برنامه‌های خوبی توسط آموزش‌ و پرورش استان تدارک یافته تجلیل از مقام معلم، تجلیل از مقام علم و دانش است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: موضوعی که سبب شده این ایام به‌ عنوان مقام معلم نام‌گذاری شود جایگاه والای شهید اهل تفکر و ارزشمند شهید مطهری است.

وی بیان کرد: پرداختن به جایگاه شهید مطهری از ضروریات است و در ستاد بزرگداشت شهید مطهری و هفته معلم که در استان تشکیل و مقرر شد با همکاری دانشگاه‌های استان نشست تخصصی در راستای پرداختن به اندیشه‌های ناب شهید مطهری برگزار شود تا به نقش این شهید گران‌قدر بیشتر پرداخته شود.

شاهرخی تصریح کرد: مدیریت ارشد استان در نظر دارند علاوه برنشست تخصصی، گروهی از فرهنگیان که قشر پیشتاز جامعه هستند برای طرح مسائل استان تشکیل دهد که این اقدام در 15 اردیبهشت اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌هایی که سال گذشته جهت برگزاری بزرگداشت مقام معلم به آموزش‌ و پرورش استان شده امسال نیز انجام می‌شود چرا که آموزش‌ و پرورش استان در اولویت کاری قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: محدودیتی در زمینهٔ تفاهم‌نامه همکاری هلال‌احمر و آموزش‌ و پرورش استان وجود ندارد و می‌توان از ظرفیت هلال‌احمر برای تحقق اهداف والای آموزش‌ و پرورش بهره بیشتری گرفته شود.

وی اظهار داشت: سرانه ورزشی و آموزشی استان تاکنون پیشرفت چندانی نداشته و تا رسیدن به استانداردها و سرانه مطلوب در هر دو بخش فاصله زیادی وجود دارد.

هادی چگنی معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان نیز در زمینهٔ هوشمند سازی مدارس استان اظهار داشت: بودجه هوشمند سازی مدارس استانی است بنابراین سعی می‌شود در بودجه سال 95 رقم خوبی برای هوشمند سازی مدارس لحاظ شود.

وی در راستای مجتمع فرهنگی ورزشی استان افزود: بودجه عمرانی استان در سال 95 هنوز ابلاغ نشده است و اگر منع قانونی نداشته باشد سعی می‌شود جهت پیشرفت این مجتمع کمک شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه بودجه آموزش‌ و پرورش متمرکز است صرف‌نظر از تنگناهای مالی که وجود دارد سعی می‌شود اگر اعتباری باشد و مقدور باشد از محل اعتبارات عمرانی به آموزش‌ و پرورش استان کمک می‌شود.

وی بیان کرد: گرفتن وجه نقد از دانش‌آموزان باید بر اساس مستندات قانونی باشد مگر قانون‌گذار پیش‌بینی کند؛ در زمینهٔ سالن‌های آموزش‌ و پرورش باید گفت که این سالن‌ها با سالن‌های ورزشی ورزش و جوانان متفاوت است بنابراین اگر تعرفه‌های سالن‌های ورزشی آموزش‌ و پرورش آموزشی لحاظ می‌شود باید توسط شرکت‌های خدمات‌رسان اصلاح شود.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات