لرستان خبر گزارش می دهد

معلم نابینای بروجردی نوشتن نامه دانش آموزان برای روز معلم ، بهترین هدیه برایش بود و کلاس درس این معلم روشندل توام با شادی و مهربانی است.

به گزارش لرستان خبر، هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتی است تا از عشق و علاقه معلمان و دانش آموزان صحبت شود ، معلمانی که عمری برای آموختن علم و دانش به دانش آموزان رنج ها و سختی های بسیار زیادی را متحمل می شوند.

انسان هایی که عاشق کارشان هستند و با وجود همه مشکلات همچنان علم آموزی را به دانش آموزان شیرین می دانند و با لبخند هر دانش آموز شاد و خوشحال می شوند. در میان معلمان هستند افرادی که روشندل بوده و عاشق این شغل می باشند و چه زیبا درس علم و زندگی را به دانش آموزان ارائه می دهند و از آموختن دانش آموزان نتیز لذت می برند.

"مرتضی معظمی" معلم نابینای بروجردی 7 سال است که عاشقانه در حرفه معلمی مشغول به خدمت است و از لحظه به لحظه این کار لذت می برد. معلم نابینای بروجرد در سال 56 در بروجرد متولد شده و از همان زمان تولد کم بینا بوده و بعد از کلی پیگیری های پزشکی نهایتا در سن 9 سالگی نابینا می شود. 

معظمی در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: 7 سال است که به عنوان معلم دانش آموزان استثنایی در مدرسه فردوس بروجرد فعالیت می کنم و معلم دانش آموزان مقطع  ابتدایی و راهنمایی هستم.

وی که دارای مدرک لیسانس آموزش ابتدایی بود اضافه کرد: علاقه زیادی به شغلم دارم و معلمی را از دوران کودکی دوست داشتم  و همین شد که از همان دوران ابتدایی درس خواندن جزیی از زندگی من بود و بعد از نابینا شدنم از کلاس سوم تا پنجم ابتدایی در اصفهان مشغول به تحصیل بودم.

به گفته وی دوران راهنمایی و دبیرستان را در تهران و خرم آباد به دلیل شرایطی که داشتم تحصیل کردم و در برخی از موارد تهیه کتاب ها بسیار سخت بود اما به نظر من وقتی علاقه باشد همه سختی ها قابل تحمل هستند. این معلم نابینا می گفت که ما شش خواهر و برادر هستیم که فقط من و برادرم نابیناییم و بقیه مشکلی ندارند و معلولیت نمی تواند جلوی موفقیت را بگیرد چرا که هم اکنون من با مدرک لیسانس معلم هستم و برادر نابینای من هم دانشجو و در حال تحصیل است. 

وی از خاطرات دوران  خدمتش در این سالها می گفت که در سال اولی که وارد آموزش و پرورش شدم به عنوان معلم دانش آموزان کم توان ذهنی مشغول به کار  شدم و به کلاسی رفتم که یکی از دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش برایش سخت بود اما من با روش های مختلف توام با شادی و مهربانی موفق شدم که درس را به این دانش آموز یاد دهم . معظمی اظهار داشت: مشوق اصلی من در این کار خواهرم بوده و در طول این سالها با حمایت خانواده و تشویق های مکرر خواهرم توانستم موفق شوم.

 معلم نابینای بروجردی افزود: بیشتر اوقات فراغتم را مطالعه می کنم و اخبار رادیو و تلویزیون را دنبال می کنم. وی در پاسخ به این سوال که بهترین هدیه روز معلمی که دریافت کرده اید چه بوده گفت: همیشه از دانش اموزان درخواست می کنم که روز معلم برایم نامه بنویسند و همیشه این کار را انجام می دهند و نوشتن یک نامه برای معلم بهترین هدیه است . 

معظمی اضافه کرد: تعداد دانش آموزان من 7 نفر نابینا و کم بینا هستند که همه تلاشم را به کار می گیرم تا دانش و درس مورد نیاز را به آنها آموزش دهم و تا کنون هیچگاه طی این سالها در سر کلاس درس عصبانی نشده ام و سعی کرده ام همیشه شادی و مهربانی در کلاسم وجود داشته باشد.

 معظمی در پایان بزرگترین آرزویش را موفقیت همه معلولین عنوان کرد و گفت: امیدواریم همه معلولین در هر شرایطی موفق و سربلند باشند. 
منبع: بازتاب بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات