"محرم ترک" نخستین شهید مدافع حرم کشور

مادر "محرم ترک" نخستین شهید مدافع حرم کشور که اهل لرستان است از اخرین روزها و تماس با فرزندش سخن می گوید

به گزارش لرستان خبر، محرم ترک در  سال 1357 در روستای قاضی آباد شهرستان ازنای لرستان در دامنه زیبای اشترانکوه چشم به جهان گشود و از همان ابتدای شروع درگیری‌ها  به سوریه رفت تا از حرم حضرت زینب(س) دفاع کند. او دی‌ماه ۱۳۹۰ به شهادت رسید و نامش به‌عنوان اولین شهید مدافع حرم ایرانی ثبت می شود و پس از دو سال که از شهادتش می گذرد شهادت او رسانه ای می شود. 

گلنار ترک، مادر شهید محرم ترک اولین شهید مدافع حرم کشور  گفت: محرم  با توجه به اینکه یکی از مربیان توانمند بود برای آموزش رزمندگان  اسلام همیشه در کشورهای سوریه، لبنان و سودان می رفت.

 وی افزود: آخرین دفعه ای که محرم از پیش ما رفت  این حس را  داشتم که محرم شهید می شود اما این بار یقین  پیدا کردیم که محرم شهید خواهد شد.

مادر اولین شهید مدافع حرم بیان کرد: وی 15 روز یک بار برای دفاع از حرم  به سوریه می رفت  محرم  در پنج شنبه ای از  سال 90  شهید شد که روز جمعه خبر شهادت فرزندم را به ما دادند و در روز شنبه وی را تشییع و در قطعه ای از بهشت زهرا ی تهران به خاک سپردند.

وی عنوان کرد:  روز های آخر که محرم خواست به سوریه برود تمام خانواده دور هم جمع شده بودیم و محرم در یکی از اتاق ها رفت و خوابید پدر محرم گفت زمانی که محرم در اتاق خواب بود نوری را از بالای سرش دیدم که رد می شد و این موقع بود که دلم ریخت  و به شهادتش یقین حاصل کردم.

 گلنار ترک تصریح کرد: آخرین پرواز محرم به سوریه دو ساعت  تاخیر اداشت محرم قبل از پرواز با من تماس گرفت و صحبت کرد و گفت ممکن است که دیگر نتواند تماس بگیرد  و همین تماس شد آخرین تماس محرم با من .

وی گفت: محرم بچه هیئتی و بسیجی بود اما زمانی که شهید می شود شهادتش پس از دو سال رسانه ای  شد.

 وی  از آخرین ماموریت شهید به ما گفت:  آخرین ماموریت محرم به مدت 14 روز طول کشید  و هدف از ماموریت های محرم این بود که از دین اسلام ، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) دفاع بکند.

 مادر اولین شهید مدافع حرم کشور گفت: محرم  رضایت همه ما را برای  شهادت که کاری خدا پسندانه ای بود  جلب کرده بود و  همین رضایت  پدر و مادر دلیلی شد که وی به آرزویش که شهادت بود برسد.

مادر شهید عنوان داشت: در تشییع شهادت محرم همه همرزمانش آمده بودند و  همرزمان محرم به منزل ما می آیند و به ما سر می زنند.

منبع آساره خبر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات