"اتمام حجت"

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: شورای فرهنگ عمومی «قطعاً» اجازه اجرای برنامه‌ غیرت‌زدایی در لرستان را نمی‌‎دهد و راه‌اندازی کمپین‌های انتشار تصاویر زنان لرستان سبب بی‌آبرویی و ضربه‌زدن به فرهنگ قوم لر است

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، ظهر امروز در جمع کارکنان دانشگاه پیام‌نور واحد لرستان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: خداوند شخصیت‌ها و اولیایی را برای هدایت و چراغ هدایت انسان‌ها نگه داشته است که چراغ فروزانی، نه‌تنها برای یک دوره و یک عصر بلکه برای تاریخ بشریت هستند.

وی افزود:یکی از کسانی که در تاریخ بشریت نورافشانی می‌کند و چراغ هدایت و کشتی نجات است، وجود امام حسین(ع) است، براساس حدیثی که پیامبر اکرم(ص) فرمود؛ امام حسین(ع) چراغ هدایت برای بشریت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: انقلابی که امام حسین(ع) انجام داد و نهضتی که به وجود آورد برای بشریت الگو شد، نه فقط در دوره خود بلکه الگو برای بشریت شد، حادثه کربلا در یک نصفه روز با تعداد کمی از یاران امام حسین(ع) حادثه‌ای بود که در گوشه‌ای از جهان اتفاق افتاد اما اثر این کار الگو شدن برای تمام بشریت و برای تمام انسان‌ها بوده است.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) فرهنگی را به‌وجود آورد که برای همیشه تاریخ پایدار است، او فرهنگ مبارزه با ظلم، عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی، عزت نفس، کرامت نفس را به‌وجود آورد، این درسی نیست که از بین برود و برای امروز باشد و برای آینده نباشد.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: تا زمانی‌که بشر؛ بشر است کرامت انسانی، عزت نفس، مبارزه با ظلم، عدالت خواهی و شهادت طلبی نیز وجود دارد، این فرهنگ؛ فرهنگ امام حسین(ع) است.

وی اظهار داشت: این فرهنگ باقی مانده و الگو شده است، انقلاب اسلامی نیز با فرهنگ حسینی شروع شد، شعار انقلاب اسلامی شعار حسینی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لذستان افزود: آنچه ما وظیفه داریم این است که از فرهنگ حسینی حفاظت و پاسداری کنیم و ان را نشر دهیم.

 آیت الله میرعمادی  تصریح کرد: امروز دنیا تشنه فرهنگ حسینی است، روح مقاومت در کشورهای اسلامی به وجود بیاید، روح عزت‌مداری در جهان اسلام زنده شود.

وی بیان کرد: اگر عزت اسلامی بود آمریکا به خودش جرأت می‌داد که در یمن حضوئر پیدا کند؟ اگر کرامت اسلامی وکرامت انسانی ارزش بود آیا آمریکایی‌ها در عراق آن همه جنایت مرتکب می‌شدند؟ این فرهنگ حسینی باید زنده شود.

امام جمعه خرم آباد گفت: فرهنگ حسینی؛ فرهنگ عزت، کرامت، بزرگی، ظلم ستیزی است، چه کسی این مطلب را می‌تواند انکار کند که رژیم آل‌سعود در بحرین، یمن و سوریه ظلم می‌کند، این درحالی است که ایران را متهم می‌کنند.

وی اظهار داشت: در روز مبعث پیامبر اکرم(ص) مقام معظم رهبری طی سخنانی فرمودند که آمریکایی‌ها واضح به ایران پیغام می‌دهند؛ شما که بیدار شدید با شما کاری نداریم شما نیز با این کشورها کاری نداشته باشید.

آیت الله میرعمادی  افزود: مشخص است که امت اسلامی به بیداری اسلامی، وحدت، حفظ عزت اسلامی و کرامت انسانی نیازمند است، در دنیای خارج اینگونه مورد حمله قرار می‌گیریم و باید مقابله کنیم.

 وی تصریح کرد: در داخل نیز ما باید از کرامت و عزت نفس خودمان محافظت کنیم، نباید بگذاریم عزت نفسمان از بین برود، هم عزت نفس فردی ما باید حفظ شود و هم عزت نفس یک ملت و یک قوم باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: متأسفانه برخی به‌دنبال از بین بردن کرامت یک قوم هستند و می‌خواهند عزت نفس یک قوم را خدشه‌دار کنند، بعضی از برنامه‌های کذایی که باعث خدشه‌دار و لکه‌دار کردن و بدنام کردن یک قوم می‌شود، را نباید اجازه اجرا به آن‌ها بدهیم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به به موضوع "گلونی" افزود: هر ملتی آداب و فرهنگی و رسوماتی دارد، آن رسومات نشانه هویت، غیرت و کرامت آن مردم است، یکی‌از چیزهایی که این روزها دنبال آن هستند برگزاری جشن گلونی است، که سال گذشته آن افتضاح را به بار آورد.

وی بیان کرد: گلونی به‌عنوان حجاب یک قوم مطرح است، نه وسیله‌ای برای کم‌ارزش نشان دادن یک قوم و نه وسیله‌ای برای از بین بردن کرامت یک قوم و یک ملت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: مطمئناً این نوع کارها ضربه‌ای به فرهنگ یک قوم است و هویت یک فرهنگ را از بین می‌برد و منحرف کردن یک فرهنگ است، قطعاً شورای فرهنگ عمومی استان اجازه اجرای برنامه‌های غیرت‌زدایی را نمی‌‎دهد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به مخالفت شورای فرهنگ عمومی با برنامه های غیرت زدایی در استان گفت: شورای فرهنگ عمومی اجازه نمی‌دهد که یک برنامه غیرت‌زدایی در یک جایی اجرا شود بلکه شورای فرهنگ عمومی در برابر آن می‌ایستد.

وی با اشاره به راه اندازی کمپین هایی در فضای مجازی که تصاویری بدحجاب از زنان استان به نمایش می گذارد بیان کرد: کمپین برای اشتراک گذاشتن عکس‌های دختران و زنان راه‌اندازی کرده‌آند، آیا این فرهنگ یک قوم است؟ آیا این نگهداری فرهنگ یک قوم است یا آبرو بری فرهنگ یک قوم یا منحرف کردن فرهنگ یک قوم؟

امام جمعه خرم آباد افزود: غیرت و غیور بودن در فرهنگ لُر برجسته است، با این کارها می‌خواهند غیرت‌زدایی کنند و حساسیت را از بین ببرند، که این همان تهاجم فرهنگی است.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: در تهاجم فرهنگی، به اسم رسومات ضد رسومات کار می‌کنند، به اسم ترویج فرهنگ روح فرهنگ را نابود می‎کنند.

وی عنوان کرد: آیا شما قائل به کرامت انسانی هستید؟ اگر قائل به کرامت انسانی هستید به اشتراک گذاشتن عکس‌های دختران و زنان کرامت انسانی و عزت اسلامی است؟

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: غیرت اسلامی و غیرت دینی جامعه را هدف قرار داده‌اند، بعضی اول غیرت‌زدایی می‌کنند بعد هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند، می‌خواهند حساسیت را از جامعه بردارند.

آیت الله میرعمادی گفت: ما هشدار می‌دهیم کسانی که تأثیرگذار هستندآگاهی بدهند، ما روز فرهنگ لرستان در نمایشگاه کتاب شرکت کردیم، ما فرهنگ لرستان را ترویج می‌کنیم اما برخی از برنامه‌ها ترویج فرهنگ نیست، برخی از برنامه‌ها بی‌هویت کردن و تهی کردن فرهنگ مردم است.


انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حسین

    برخی ها با سفسطه میگن "گلونی" حجاب زن لر بوده که خیلی واضحه مادربزرگ و تمام محارم قدیمی ما حجاب شون در لباس بلند و گلونی وچادر خلاصه میشده که عفت و عصمت محض هم همراهش بوده این نبوده چند تا دختر خانم مانکن با شلوارجین وساپورت و هفت قلم آرایش بیآن دست بذارن تو دست مردها و "بوی فرند شون" برقصن که رسم "گلونی" زنده بشه؟ میخوام نشه، جامعه مذهبی ضمن حمایت از پاسداشت آداب وسنن ایرانی واسلامی نباید اجازه هتک احکام تشیع و اسلام محمدی رو بده که "امام جمعه" محترم وعزیز ضمن مخالفت لفظی باید بصورت عملی هم وارد صحنه بشه چون بچه حزب اللهی اگه وارد بشه اسم خودسر میذارن روش و تداخل در کار نیروی انتظامی پیش میآد

نظرات