نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه کاهش جمعیت جوان خطری بزرگ برای کشور است، گفت: حرکت جامعه به سوی فرزندآوری ضرورت دارد.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، تقوا را اشتیاق به بهشت و ترس از جهنم دانست و اظهار داشت: امام سجاد (ع) در حدیثی می فرماید: هرکس مشتاق بهشت است در انجام کارهای نیک سبقت گرفته و شهوات را زیر پا می گذارد و هر کس از آتش جهنم بترسد توبه کرده و از معصیت دوری می کند.

وی اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز را تبریک گفت و افزود: ماه شعبان یکی از بهترین و پرفضیلت ترین ماه های قمری بوده زیرا این ماه سراسر خیر و برکت و شادی و سرور است که میلاد امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و ولادیت منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) در آن قرار گرفته است.

شعبان ماه تطهیر امت اسلامی از گناهان است

خطیب جمعه خرم آباد ماه شعبان را ماه تطهیر امت اسلامی از گناهان و منسوب به پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و بیان داشت: پیامبر در حدیثی می فرماید: خدا رحمت کنی کسی را که در ماه شعبان به من کمک کند.

آیت الله میرعمادی افزود: کمک به پیامبر در ماه شعبان به معنی توبه کردن از گناه و استغفار بوده لذا ذکر روزانه ۷۰ مرتبه «استغفرالله»، خواندن صلوات خاصه ماه شعبان و خواندن مناجات شعبانیه در روایات توصیه شده است.

وی به مناسبت جمعه ۲۴ اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای آیت الله میرزا محمدحسین شیرازی اشاره کرد و گفت: این مرجع بصیر با فتوای تاریخی خود در سال ۱۲۷۰ هجری شمسی استقلال کشور را حفظ کرده و دست بیگانگان را از کشور قطع کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز نیز فرمان رهبر انقلاب مبنی بر تحقق «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای حفظ استقلال کشور و قطع کردن دست بیگانگان است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی عزت و استقلال کشور را حفظ کرده و در مردم اعتماد به نفش ایجاد می کند لذا امروز که همه مسئولین عزمشان برای این بوده که لرستان به عنوان الگویی برای اقتصاد مقاومتی باشد باید از این فرصت استفاده کرد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه روی آوردن به سیاست های اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است، اضافه کرد: قرار است فرمان مقام معظم رهبری در خصوص عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در لرستان به عنوان نمونه و الگو پیاده شود که برای تحقق این امر مسئولین باید مزیت ها و ظرفیت های استان را شناسایی، معرفی و فعال کنند.

وی به وجود ظرفیت های بی نظیر در لرستان همچون وجود معادن غنی، ظرفیت تنوع زیستی و طبیعی، تولیدات متعدد کشاورزی، پتروشیمی، شیلات، منابع آبی فراوان، صنایع دستی و ... اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی جوان و پای کار از دیگر ظرفیت های بالقوه استان بوده که باید به این جوانان میدان داده شود تا خودکفایی و اقتصاد مقاومتی را در استان پیاده کنند.

جمعیت و جوانان عوامل مهم برای توسعه و حفظ امنیت کشور

خطیب جمعه خرم آباد به مناسبت ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت و جوان به عنوان سرمایه های هر کشور محسوب می شوند و این دو عامل مهمی برای حفظ امنیت، استقلال، توسعه و پیشرفت کشورها هستند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه متاسفانه چند سالی است که در کشور شاهد کاهش شدید جمعیت و به پیری رفتن جمعیت هستیم، تصریح کرد: جوانان کشور در حال حرکت به سمت میانسالی و پیری هستند و تا چند سال آینده جمعیت میانسال و کهنسال کشور فراوان شده و جمعیت جوان بسیار کم می شود و این بزرگترین خطر برای کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت جوان کشور باعث بروز خطرات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی خواهد شد، افزود: لازم است سیاست های کلی جمعیت که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده اند دنبال شده و مسئولین زمینه اجرای آن ها را فراهم کنند.

فرزندآوری از مسائل حساس و حیاتی جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه جامعه ما باید به سمت فرزند آوری روی آورد، ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است پس در هر خانه باید چند فرزند وجود داشته باشد زیرا تک فرزندی و دو فرزندی پاسخگوی آینده کشور نیست.

آیت الله میرعمادی فرزندآوری را از مسائل حساس و حیاتی جامعه دانست و افزود: امروز دشمنان ما در حال تکثیر نسل بوده و جمعیت خود را زیاد کرده اند در حالیکه آمار جمعیتی شیعیان رو به کاهش است لذا فرزندآوری، افزایش جمعیت و داشتن جمعیت جوان مسائلی اساسی و مهم هستند و مردم نباید نگران روزی فرزندان باشند زیرا خداوند روزی آن ها را خواهد داد.

وی به مناسبت ۲۶ اردیبهشت سالروز اعلام موجودیت ننگین، غیرقانونی و نامشروع رژیم صهیونیستی اشاره کرد  گفت: اسرائیل حدود ۷۰ سال پیش فلسطین را اشغال کرد و همه گرفتاری ها و بحران های منطقه از جانب این رژیم غاصب بوده لذا راه علاج از بحران منطقه نابودی رزژم صهیونیستی است.

اختصاص پایگاه های رژیم صهیونیستی برای آموزش تکفیری ها

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اخیرا رژیم صهیونیستی چند پایگاه خود را برای آموزش گروه های تکفیری اختصاص داده است، بیان داشت: ترورها و اقدامات تروریستی که داعش در عراق و سوریه انجام می دهد برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

آیت الله میرعمادی افزود: رژیم اشغال گر  قدس با وجود داعش و گروه های تکفیری در امنیت کامل به سر می برد و این جای نگرانی و هشدار دارد.

وی گفت: امیدواریم خداوند هرچه زودتر زمینه نابودی اسرائیل این غده سرطانی را فراهم آورده و این رژیم منحوس از صحنه روزگار محو شود.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حسنوند

    آقا یا خانم لرستان خبر لطف کنید در مورد شب احیا نیمه شعبان اطلاع رسانی بفرمایید

نظرات