تعدادی از مدیران رسانه‌های لرستان مطرح کردند؛

مدیران رسانه های لرستان از روند موجود حمایت دستگاه های دولتی از خبرنگاران انتقاد کردند و خواستار توجه آنان به اهالی رسانه شدند.

به گزارش لرستان خبر، با تعدادی از مدیران نشریات لرستان،خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و سرپرستی های روزنامه سراسری در خصوص مشکلات کاری حوزه رسانه و خبرنگاران گفت و گو کرده است که در زیر مشاهده خواهید کرد.

استانداری لرستان فقط تعدادی رسانه‌های همسوی خود را راضی می‌کند

سرپرست روزنامه همشهری در لرستان گفت: یکی از مشکلات بسیاری از نشریات سراسری، مطبوعات محلی و پایگاه های خبری در استان توزیع ناعادلانه آگهی بین برخی از رسانه ها است.

حمید مریدی  اظهار کرد: واقعیت این است که بسیاری از مدیران استان نظارتی بر کار روابط عمومی‌ها ندارند و نمی‌دانند که کارشناسان و یا مسئولان روابط عمومی‌ها چگونه با برخی از اهالی رسانه برای دادن آگهی زد و بند انجام می‌دهند.

وی افزود: برخی از روابط عمومی‌ها یک تیم 5 نفره از خبرنگاران را دور خود گرد می آورند و سعی می‌کنند همواره با آنان تعامل داشته باشند و از ارتباط با سایر رسانه ها عاجز و محروم هستند.

این فعال رسانه ای بیان کرد: چندی پیش نامه از استانداری لرستان به ادارات استان ارسال شد که در آن عنوان شده بود که بدهی خود را به رسانه های استان پرداخت کنند، اما خود استانداری هنوز از 3 سال پیش تاکنون یک ریال از مطالبات خود را به من پرداخت نکرده است و فقط توانسته است عده‌ای از رسانه‌های هم سوی خود را راضی کند.

سرپرست روزنامه همشهری در استان تصریح کرد: مشکلات بیمه‌ای از دیگر مشکلات کاری ما است چرا که قانونی که ما نمایندگان نشریات سراسری بتوانیم از آن استفاده کنیم و خبرنگاران خود را بیمه کنیم وجود ندارد و این همواره باعث شده است خبرنگاران ما از این موضوع دل آزده شوند، چرا این عزیزان حتی ازسوی خانه مطبوعات، اداره ارشاد و استاندار لرستان مورد هیچ حمایتی قرار نمی‌گیرند.

 خبرنگاران را مثل لنگ کفش پاس کاری می‌دهند

مصطفی مطلوبی مسئول خبرگزاری تسنیم لرستان در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: رسانه ها و خبرنگاران وظیفه روشنگری، مطالبه گری و عدالت خواهی، معرفی ظرفیت های استان و ترویج امید به جامعه، دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی مقابله با تهاجمات نرم دشمن، پیگیری مشکلات مردمی و ... را دارند.

وی افزود: متاسفانه در استان لرستان متولیان حمایت از اصحاب رسانه در خیلی از موارد نه تنها حمایتی از اصحاب رسانه نمی کنند بلکه سنگ اندازی هم می کنند.

مطلوبی عنوان کرد: جو بدی که در بین تعدادی از مدیران استان ایجاد شده است این بوده که از خبرنگاران فقط انتظار تعریف و تمجید و انتشار عکس های انان را دارند ولی در زمان نقد با بدترین شکل ممکن با خبرنگار برخورد می کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه فضای نقد در بین مدیران استان به خوبی جا نیفتاده و در زمان نقد و پیگیری مشکلات مردم از سوی خبرنگار، با برخورد بد مدیران روبه رو می شوند.

مسئول خبرگزاری تسنیم لرستان مطرح کرد: در سال های اخیر به وفور مشاهده شده که خیلی از مدیران خبرنگاران را تهدید می کنند و حتی بدون هیچ دلیل موجهی و بعضاً به خاطر استفاده از رانت قدرت اهالی رسانه را دادگاهی می کنند.

مطلوبی گفت: تهدید و برخورد با خبرنگاران در شهرستان ها شدید تر است متاسفانه و کسی هم حامی این قشر پرزحمت نیست.

وی همچنین گریزی به وظایف خانه مطبوعات زد و گفت: به شخصه در سالهای اخیر چیز خاص یا حمایتی از سوی این بخش ندیدم و امیدوارم دوستانی که در این بخش ها مشغول هستند منافع اصحاب رسانه را در نظر بگیرند.

مسئول خبرگزاری تسنیم لرستان اظهار داشت: در خیلی از موارد بی احترامی های زیادی در جلسات به خبرنگاران می شود ولی فقط سکوت می کنند.

مطلوبی درمورد حمایت انجام شده از سوی متولیان فرهنگ استان از رسانه افزود: در سال های اخیر حمایتی از مسئولان ارشاد، استانداری و دیگر نهادهای مسئول در حمایت از اصحاب رسانه ندیدم و  تاکنون به ندرت  جلسه ای برگزار شده که مدیران رسانه ها و خبرنگاران بتوانند نقدهای خود را انجام دهند و تاکنون ما مدیر ارشاد لرستان را در جلسه ای با حضور مدیران رسانه و شنیدن مشکلات انها ندیده ایم.

مسئول خبرگزاری تسنیم لرستان با اشاره به ورود برخی افراد به حریم رسانه عنوان کرد: متاسفانه عده ای که رسانه را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند در این قشر نفوذ کرده و با تبلیغات مدیران و صرفا گرفتن رپرتاژ، سبب شده که به خبرنگاران واقعی و مستقل ضربات زیادی وارد شود.

وی با بیان اینکه افراد سودجو دنبال زد وبند هستند اما خبرنگاران واقعی دنبال پیگیری مشکلات مردم هستند، بیان کرد: در لرستان خبرنگاران واقعی و مردمی اکثرا بیمه نیستند و هیچ حق مسکنی، تسهیلاتی،حقوق ثابتی و ... برای این قشر زحمت کش وجود ندارد و هیچ کسی هم جوابگو نیست.

مطلوبی با اشاره به بی احترامی های انجام شده به خبرنگاران از سوی برخی کارکنان و مدیران دولتی گفت: باید متولیان امر جلوی افراد دلال که به فضای رسانه ای ورود کرده اند را بگیرند و در گام بعدی از خبرنگاران واقعی که به قلم خود متعهد هستند و هدف آنها کمک به مردم و انقلاب و پیشرفت استان است حمایت کنند.

16252

مسئول خبرگزاری تسنیم لرستان گفت: امیدوارم مسئولان ارشد استان بین خبرنگاران دولتی و وابسته به دولت و خبرنگاران مردمی تفاوتی قائل نشوند کما اینکه در برخی موارد این تفاوت ها دیده شده است و ار هم پیگیریبرای احقاق این قشر صورت می گیرد، خبرنگاران را مثل لنگ کفش پاس کاری می کنند.

خانه مطبوهات سایر رسالت‌های خود را فراموش نکند

 مدیر مسئول هفته نامه اعتلای لرستان گفت: نشریات محلی استان اثر گذار بالایی در سطح استان نسبت به سایر رسانه ها دارند که این نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

علی قدرت نجفی اظهار کرد: اعضای خانه مطبوعات باید نماینده واقعی مطبوعات، رسانه‌ها و خبرنگاران لرستان باشد نه این که فقط به دنبال استفاده اختصاصی این عنوان برای خود باشند و حتی اجازه ندهند سایر رسانه‌ها از آگهی های دولتی استفاده کنند.

وی افزود: طبق اساسنامه خانه مطبوعات، دوستانی که با رأی خبرنگاران به عنوان اعضای خانه مطبوعات انتخاب می‌شوند باید بدنبال سامان دادن فعالیت رسانه ها و حل مشکلات آن‌ها باشند.

این مدرس رشته‌های روابط عمومی و خبرنگاری بیان کرد: نباید با برگزاری ناقص یک کلاس آموزشی برای خبرنگاران و اهالی رسانه، خانه مطبوهات سایر رسالت‌های خود را فراموش کنند.

مدیر مسئول هفته نامه اعتلای لرستان، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید به دنبال حل مشکلات جدی رسانه‌های استان باشد و پیگری رفع مشکلات مالی و ساماندهی آگهی‌ها باشد به شکلی که رسانه‌های استان بتوانند به صورت برابر از مزایای در نظر گرفته شده استفاه کنند تا چرخ حرکت آن‌ها متوقف نشود.

نجفی تصریح کرد: انتظار داریم استانداری لرستان، از قدرت اجرایی بالای خود نهایت استفاده را برای حل مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها بکار بگیرد تا بتوانیم از قدرت بالای رسانه‌های استان جهت توسعه بهره‌مند شویم.

سند جامعه حوزه اطلاع رسانی لرستان تدوین شود

مدیر مسئول پایگاه خبری بیان روز پلدختر گفت: پایگاه‌های خبری استان از سایر رسانه‌های لرستان، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و یا  در بین حمایت بسیاری از ادارات و دستگاه های اجرای استان جایی ندارند.

علی مرادی در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار کرد: حتی خود وزرات ارشاد نیز در بحث یارانه پرداختی به پایگاه های خبری کوتاهی می‌کند و فقط به تعداد خاصی از رسانه‌ها کمک مالی می‌کند.

وی افزود: توجه وزرات ارشاد نیز همواره تحت شعاع نگرش سیاست رسانه ها است و عموماً از رسانه هایی که نگرش سیاسی شان با آن ها همخوانی ندارند و از دولت انتقاد می کنند توجه نمی‌شود.

این فعال رسانه‌ای در لرستان بیان کرد: خبرنگاران عموماً امنیت شغلی ندارند و از هیچ حمایت قضایی نیز بر خوردار نیستند و خود خانه مطبوعات نیز تاکنون مشاهده نشده است که جواب بی احترامی به خبرنگاران را به شکلی منسجم پاسخ دهد.

مدیر مسئول پایگاه خبری بیان روز به تهیه سند جامعه حوزه اطلاع رسانی اشاره نمود و تصریح کرد: باید یک چشم انداز در استان تهیه شود که در قالب آن افق‌های آینده حوزه رسانه در لرستان مشخص شود و اداره فرهنگ و ارشاد لرستان متولی آن شود که در آن وظایف خبرنگاران، رسانه ها، روابط عمومی‌ها و مدیران در حوزه اطلاع رسانی مشخص شود.

منبع: سفیر افلاک گزارش: میلاد فاضلی

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • یک خبرنگار

    >لطفا کارشکنی همکاران خبری با برخی خبرنگاران رو هم یکی از معضلات کار خبر در استان لرستان ذکر کنید به خصوص رسانه هایی همچون خبرگزاری های ف ا که بسایر تک سویه و خودخواهانه عمل می کنند.

  • ناشناس

    جانا سخن از زبان ما میگویی

نظرات