در بین هنرمندان 50 کشور دنیا

رتبه اول تندیس طلایی و جایزه 7000 دلاری جشنواره جهانی "هولوکاست"بزرگترین جشنواره کاریکاتور سال ب "آرش فروغی" هنرمند انقلابی لرستان رسید

آرش فروغی،کاریکاتوریست خرم ابادی در گفت و گو با لرستان خبر، در رابطه با رتبه اول تندیس طلایی و جایزه 7000 دلاری جشنواره جهانی هولوکاست اطهار داشت:  این جشنواره که عنوان  بزرگترین جشنواره کاریکاتور سال است

وی افزود:  حضور بهترین کاریکاتوریست های 50 کشور دنیا از جمله برزیل روسیه آرژانتین ترکیه چین فرانسه در دو بخش کارتون هولوگاست و کاریکاتور نتان یاهو و هیتلر برگزار شد.
 این کاریکاتوریست لرستانی بیان کرد: اختتامیه این جشنواره 10 خرداد ماه  به میزبانی تهران برگزار شد  که با کاریکاتور چهره نتان یاهو  در راستای نشان دادن مظلومیت و حمایت مردم فلسطین انجام شد.
وی عنوان کرد: در این کاریکاتور دور گردن چهره نتان یاهو  تمساح پیچیده که سنبل درندگی است که با به دندان کشیدنپرچم فلسطین اشک تمساح میریزد.
وی تصریح کرد : در این جشنواره 900 اثر به جشنواره راه یافت که 150 اثر به نمایش گذاشته شد که از این تعداد 16 اثر برنده اصلی شدند که از این افراد تنها ایرانی بودم که مقام اول را کسب کردم.
فروغی با بیان اینکه 35 جایزه بین المللی و حدود 20 جایزه کشوری و منطقه ای دارم، گفت: بیش از 100 اثر دارم که اکثر انها در جشنواره ها شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، فراخوان دومین مسابقه بین­المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست در فروردین سال 1394 در دو بخش کارتون و کاریکاتور اطلاع­‌رسانی شده بود.

در بخش کارتون، مضامین «اگر غرب برای آزادی بیان حد و مرزی قایل نیست چرا اجازه نمی­‌دهند محققان و تاریخ نویسان راجع به هولوکاست تحقیق کنند»، «چرا باید تاوان هولوکاست را مردم مظلوم فلسطین بپردازند. مردمی که در جنگ جهانی دوم نقشی نداشتند» و «ما نگران هولوکاست­‌های دیگر هم هستیم. مثل هولوکاست­‌های معاصر در عراق، غزه، فلسطین، افغانستان، سوریه و ...» دنبال شد. همچنین در بخش کاریکاتور موضوع «بنیامین نتانیاهو» را مطرح کردند.

همزمان با روز نکبت در 25 اردیبهشت (14 می) دومین دوره نمایشگاه کاریکاتور «هولوکاست» در حوزه هنری برپا شد؛ در این نمایشگاه 100 اثر کارتون و 50 اثر کاریکاتور چهره با محوریت نتانیاهو وجود داشت

photo_2016-06-03_11-59-54

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات