دبیر ستاد اقامه نماز لرستان:

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان: حدود ۷۰ درصد مدیران دستگاه های اجرایی استان در نماز جماعت اداره خود حضور ندارند.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام عابدین درویش پور عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه طی چند سال اخیر با وجود هجمه‌هایی که در مسائل فرهنگی و فضای مجازی وجود دارد وضعیت اقامه نماز در استان‌ها و کشور کمرنگ شده که می‌طلبد تجدید نظر بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشیم.

وی افزود: برخی دبیران نماز  که دستگاه‌ها معرفی می‌کنند کارآمد نیستند و این امر سبب می‌شود نتوانیم حق دستگاه‌ها را خوب ادا کنیم بنابراین نیاز است رابطان نماز جابه‌جا شوند  و از دبیران فعال بیشتر استفاده شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان عنوان کرد: انتظار می‌رود برخی دستگاه‌های فرهنگی که جمعیت زیادی دارند و با اقشار مردم بیشتر در ارتباط هستند در موضوع نماز همکاری بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: انتظار است مدیریت ارشد استان برای بازرسی از نمازخانه‌های بین‌راهی کسی را مشخص کند تا نواقصی که وجود دارد برطرف شود که بهتر است معاونت عمرانی به این کار مأمور شود تا بتوانیم بیشتر نمازخانه‌های بین‌راهی را رصد کنیم.

درویش پور تصریح کرد: با دستگاه‌هایی که نماینده ولی‌فقیه دارند تعامل خوبی ایجاد نمی‌شود که می‌طلبد توجه بیشتری در این راستا باشد و نیاز است مساجد استان تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: این انتظار وجود داشته که با همکاری سازمان تبلیغات و ادارت دیگر نماز صبح احیاء شود، به یکسان‌سازی حق القدم ائمه جماعت توجه شود و پیش‌دبستانی با رویکرد نماز داشته باشیم تا فضایی برای کودکان در بحث نماز باز شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان گفت: طرح پژوهشی در مورد میزان گرایش جوانان به نماز در سطح استان  انجام شود و  دانشگاه‌ها و ظرفیت‌هایی که وجود دارد در این زمینه به‌کارگیری شود.

وی اظهار داشت: فرمانداران شورای اقامه نماز  را گزارش کنند و از صداوسیما انتظار داریم  در بحث پرسش و پاسخ میزگردی برگزار و بخشی از برنامه‌ها را اختصاص به مسائل اعتقادی مردم دهد چراکه اگر اعتقادات ضعیف باشد رفتار و عمل نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی

    پرسش این است که خدای نکرده تا حالا نماز خوانده اند؟ یا امورات دنیوی فرصت این مهم را از ایشان ربوده است؟

نظرات