فیش های حقوقی و جوانان بیکار لرستانی/

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد از بانکهای این استان به دلیل پرداخت نکردن وام ازدواج به زوج ها انتقاد کرد.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه زندگی اشرافی گری و تجملاتی از سیره اهل بیت به دور است اظهار داشت: اهل‌بیت (ع) چیزی را برای خود نمی‌خواستند اما امروزه ما همه‌چیز را برای خودمان می‌خواهیم و گاهی چیزهایی به گوش می‌رسد که هوش، ذکاوت و همه‌چیز را از انسان می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: دریافت حقوق چند صدمیلیونی توسط یک نفر واقعاً هوش را از سر انسان می‌برد بنابراین انسان نمی‌تواند درک کند که یک نفر در ماه 150 میلیون تومان و 220 میلیون تومان دریافت کند، آیا این با جامعه اسلامی سازگاری دارد!

وی عنوان کرد: مدیرعامل یک صندوق ماهیانه 57 میلیون تومان دریافت و 300 میلیون تومان وام چهار درصد می‌گیرد در حالی اگر یک کارگر یک‌عمر کار کند حقوقش به‌ اندازه یک ماه یک مدیرعامل نیست پس باید گفت این چه مصیبتی است که دچار جامعه ما شده است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: آمار داده‌اند پنج نفر از هیئت‌مدیره یک صندوق در یک سال دو میلیارد و 500 میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند درحالی‌که صدای بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به جوانان بلند است.

وی اظهار داشت: واقعاً برای ما زیبنده نیست که 11 هزار نفر در استان لرستان پشت دریافت وام ازدواج قرار دارند. آیا این سیره اهل‌بیت (ع) است؟ این مسائل برای ما سنگین است و انتظار می‌رود که دولت نظارت بیشتری داشته باشد و با این‌گونه افراد برخورد کند چراکه مردم انتظار دارند نتیجه این برخوردها را ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه درآمدهای بالای این‌گونه مدیران فاصله طبقاتی را بالا می‌برد و برای جامعه اسلامی دردآور است، افزود: جوانان برای دریافت وام ازدواج باید از هفت‌خان رستم بگذرند اما یک نفر وام 300 میلیون تومانی با 4 درصد می‌گیرد و معلوم هم نیست باز پرداختی داشته باشد پس باید گفت جوامع اسلامی باید ازاین‌گونه موارد به دور باشد تا جوانان حداقل با این وام 10 میلیون تومانی بتوانند ازدواج کنند و از آلودگی دور باشند.

وی بالا رفتن سن ازدواج در پسران و دختران در جامعه دردناک دانست و عنوان کرد: متوسط سن ازدواج پسران به 27 سال و متوسط سن ازدواج دختران به 24 سال رسیده برای اینکه جوانان نمی‌توانند وام ازدواج دریافت کنند و زندگی‌شان را بسازند.

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود حذف نام عربستان از لیست سیاه و ننگین کودک کشی را رسوایی بزرگی برای آمریکا و سازمان ملل دانست و بیان کرد: حذف نام عربستان از لیست سیاه‌کار عجیبی است که در تاریخ سازمان ملل اتفاق افتاده  و تاکنون سابقه نداشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل 60 درصد کودکان یمنی کشته‌شده‌اند، تصریح کرد: عربستان در مدت 15 ماه تجاوز به سرزمین اسلامی یمن 9 هزار انسان بی‌گناه را شهادت رساند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: از اینکه نام عربستان از لیست سیاه کودک کشی حذف‌شده است تأسف می‌خوریم اما باید بدانیم که نام آل سعود برای همیشه تاریخ در نام‌های سیاه و ننگین باقی خواهد ماند و این اقدام سازمان ملل نیز نشان داد که این سازمان ابزاردست آمریکا است.

وی اظهارداشت: دولت بحرین در این ماه دست به اقدامات غیرانسانی و غیردینی زده به‌طوری‌که برخی از مساجد و نماز جماعت را تعطیل کرده و چند نفر از علما و فقها را دستگیر و زندانی کرده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی

    اگر دیر بجنبم اسلام آمریکایی از جلسات سیاسیون ظاهر الصلاح وابسته به آمریکا و نیز از همین حوزه ها و دانشگاه ها چنان زیبا برای جهان پابرهنگان ترسیم میگردد که همگی محکوم به فنا هستیم. ''امام خمینی ره '' و اما امروز خدا کند دیر نجنبیده باشیم! خداکند زودتر بجنبیم

نظرات