ماجراهای ادامه دار وام ازدواج و ...

موضوع پرداخت وام های ازدواج به زوجهای لرستانی در جلسه ای ویژه در این زمینه مطرح شد تا در آن استاندار لرستان بر لزوم پرداخت این تسهیلات تا پایان شهریور تاکید کند.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان شامگاه یکشنبه در جلسه ویژه رسیدگی به پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان با حضور بانکهای استان در سخنانی با تاکید بر لزوم پرداخت این تسهیلات به زوج های لرستانی اظهار داشت: در این راستا جلسه ویژه ای در رابطه با اقتصاد مقاومتی طی روز سه شنبه سه استاندار کشور با وزیر کشور و رئیس بانک مرکزی دارند که لرستان نیز جزء این استانها بوده و موضوع پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی ازدواج را به طور حتم در این جلسه مطرح خواهم کرد.

۱۳ هزار زوج لرستانی در نوبت دریافت وام ازدواج

وی خطاب به بانکهای لرستان در این جلسه گفت: در این راستا مشکلاتی که در رابطه با پرداخت این تسهیلات از سوی بانکها در استان وجود دارد را اعلام کنید تا آنها را در جلسه تهران مطرح کرده و راهکارهای لازم را در این زمینه اتخاذ کنیم.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۱۹ نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج در استان هستند عنوان کرد: در مجموع تسهیلات مورد نیاز برای پرداخت به این تعداد زوج لرستانی ۱۴۴ میلیارد تومان است.

بازوند با بیان اینکه برخی از زوج های در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج از سالهای ۹۲ و ۹۳ در سامانه ثبت نام کرده اند، به حالت مزاح خطاب به بانکهای استان گفت: پرداخت تسهیلات به زوج ها از سوی بانکها آنقدر «کش» پیدامی کند تا فرزند آنها راهی مدرسه غیر انتفاعی شده و آنها مجبور شوند که این تسهیلات را برای مدرسه فرزندان خود اختصاص دهند.

مهلت استاندار به بانکها

وی با تاکید بر لزوم پرداخت این تسهیلات از سوی بانکها بر اساس قانون بودجه سال ۹۵ بیان داشت: در این راستا بانکهای استان باید تا پایان شهریور ماه امسال تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی را به ۱۰ هزار نفر از مجموع ۱۳ هزار و ۴۱۰ زوج در نوبت تسهیلات پرداخت کنند.

استاندار لرستان بیان داشت: بانکهای استان باید این تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی را مطابق با سهمی که برای آنها در نظر گرفته شده پرداخت کنند.

سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز در این جلسه در سخنانی با بیان اینکه بر اساس  اعلام سامانه بانک مرکزی در استان لرستان ۱۳ هزار ۷۱۹ نفر در نوبت گرفتن وام ازدواج هستند اظهار داشت: برای پر داخت تسهیلات به این تعداد زوج استان برنامه ریزی کرده ایم که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر  تا پایان شهریور ماه این تسهیلات را دریافت کنند.

تاکید به بانکها برای پرداخت تسهیلات در اسرع وقت

وی با بیان اینکه هر کدام از بانکها با توجه به میزان اعتباری که در اختیار دارند باید این تسهیلات را به ۳۳ درصد متقاضیان پرداخت کنند گفت: این امر در این راستا بوده تا به رقم ۱۰ هزار زوج که این تسهیلات را دریافت کرده اند برسیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان داشت: از امروز با توجه به قانون بودجه ۹۵ سقف تسهیلات ازدواج ۱۰ میلیون تومان برای هر نفر در نظر گرفته شده است.

شاهرخی با بیان اینکه به بانکها تاکید شده که این تسهیلات در اسرع وقت به زوج های لرستانی پرداخت شود افزود: سه ماهه امسال تسهیلات ازدواج به دو هزار و ۹۴۰ زوج پرداخت شده که از این تعداد هزار و ۷۲ فقره طی خرداد ماه پرداخت شده است.منبع: مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات