گزارشی از تشییع سومین شهید یک خانواده لرستانی؛

سرگردشهید منوچهر کرمی فرزند و برادر شهید است که در درگیری با سارقان مسلح در بندرماهشهر به شهادت رسید.

به گزارش لرستان خبر، سرگرد شهید منوچهر کرمی ازجمله نیروهای ناجا استان لرستان بوده  که سال گذشته جهت ادامه خدمت به شهرستان ماهشهر از استان خوزستان اعزام می‌شود.

روز دوشنبه 31 خردادماه است که مأموران پلیس آگاهی بندر امام خمینی(ره) از توابع شهرستان ماهشهر که شهید کرمی هم  همراه  آن‌ها  در راستای اجرای دستور مقام قضائی برای دستگیری یک سارق سابقه‌دار مراجعه می کنند.

عکس،شهید منوچهر کرمی

مأموران انتظامی هنگام دستبند زدن به این سارق از سوی یکی از بستگانش با سلاح گرم موردحمله قرار می‌گیرند که یکی از مأموران انتظامی به‌نام ستوان دوم جواد ویسی در همان محل به شهادت می‌رسد اما دو مأمور دیگر زخمی و به بیمارستان ماهشهر اعزام می‌شوند که سرگرد منوچهر کرمی نیز روز شنبه پنجم تیرماه هم‌زمان با سالروز ضربت خوردن امیر مؤمنان حضرت علی علیه‌السلام در محراب مسجد کوفه در بیمارستان ماهشهر به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

پیکرمطهر این شهید والامقام صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان،استاندار لرستان،فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان،نمایندگان مجلس،خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در گلزارشهدای خرم آبادر کنار پدر شهیدش به خاک سپرده شد.

عکس،تشییع شهید کرمی 

سردار قنبری؛ فرمانده نیروی انتظامی لرستان در گفت‌وگو با خبرافلاک در خصوص نحوه شهادت سرگرد شهید منوچهر کرمی گفت: شهید یکی از بهترین مأمورین نیروی انتظامی استان بود که سال گذشته برای خدمت به  بندر ماهشهر اعزام شدند و در منطقه‌ای به نام شهرک مقداد در درگیری با اشرار در شهرستان بندر امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند.

وی در رابطه با فضایل اخلاقی شهید گفت: شهید کرمی یک نیروی توانمند،عالم،آگاه ،بسیار باتقوا و پرهیزگار بود که تمام عمرش را صرف تأمین امنیت مردم کرد.

عکس،سردار قنبری در تشییع شهید کرمی

سردار قنبری با اشاره به تلاش شبانه‌روزی شهید برای مبارزه با سارقین و حفظ امنیت مردم خاطرنشان کرد: وی شبانه‌روز در مبارزه با سارقین و تبهکاران بود که در آخرین مرحله ،باتقوایی که داشت سینه خود را سپر گلوله اشرار قرارداد تا به سمت جامعه اصابت نکند و امنیت برای همیشه در جامعه جاری و ساری باشد.

یکی از بستگان شهید بابیان این‌که سرگرد منوچهر کرمی برادر و فرزند شهید  کرمی است در رابطه با تلاش دشمنان برای ضربه زدن به کشور گفت: تا زمانی که جوانانی همچون شهید منوچهر کرمی در جامعه هستند دشمنان ما همیشه شکست‌خورده‌اند و نمی‌توانند در برابر قامت چنین جوانان باصلابت و شجاعی قد علم کنند.

DSC03350_resize

برادر شهید با اشاره به نحوه و چگونگی شهادت پدر شهید منوچهر کرمی و این‌که ایشان سر در بدن نداشت گفت: منوچهر خودش 10 ساله بود، پدرش شهید شد و امروز او در حالی شهید شده که فرزندش 10 ساله است،منوچهر در حالی برگشته که همچون پدر از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرارگرفته است.

عکس،برادر شهید منوچهر کرمی

وی ادامه داد: پدر و پسر به مولا علی(ع) و امام حسین(ع) اقتدا کردند، سر دادند تا دین خداوند احیا شود.

برادر شهید در رابطه باوجدان کاری سرگرد منوچهر کرمی گفت: منوچهر نسبت به وظیفه‌اش احساس سنگینی داشت روزهای آخر فرمانده محترم ماهشهر بارها به ایشان گفته بود که برای مرخصی بروند  اما منوچهر گفته بود که نه دو سه تا پرونده دارم و باید پیگیری کنم تا این‌که  درنهایت به دست اشرار از تبار وهابیان به شهادت رسید.

DSC03320_resize

وی در پایان از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم تشییع شهید کرمی در شهرستان ماهشهر از استان خوزستان و هم‌چنین مردم و مسئولین روزه‌دار استان لرستان و خوزستان به خاطر حضور در مراسم در شرایط سخت گرمای تابستان تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرافلاک

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات