به دلیل طراحی کاریکاتور " نتانیاهو"

آرش فروغی رتبه نخست جشنواره بین المللی کاریکاتور هولوکاست به خاطر اثرش با عنوان «نتانیاهو» تهدید به ممنوعیت ورود به برخی کشورهای اروپایی شده است.

به گزارش لرستان خبر، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان، آرش فروغی رتبه نخست جشنواره بین المللی کاریکاتور «هولوکاست» که به خاطر اثرش با عنوان «نتانیاهو» تهدید به ممنوعیت ورود به برخی کشورهای اروپایی شده است صبح امروز شنبه در دیدار با رئیس حوزه هنری لرستان گفت: هنرمند باید حرف خود را به جهان بگوید و برای این کار هزینه پرداخت کند.

وی گفت: شرکت در جشنواره های بین المللی برای من که در این عرصه به صورت حرفه ای کار می کنم مهم است اما مهم تر از اثر و حرفی که می خواهم بزنم نیست.

محمدامیدی پور رئیس حوزه هنری لرستان نیز در  دیدار با این هنرمند متعهد از جسارت و شجاعت وی در بیان حقایق جنایات صهیونیسم در قالب آثار هنری تقدیر کرد.

وی هنر، به ویژه هنرهای تجسمی را رسانه ای رسا و گویا برای بیان حقایق اجتماعی فرهنگی و سیاسی دانست و گفت: تاثیری که یک عکس یا کاریکاتور در عصر ارتباطات دارد به مراتب عمیق تر و ماندگارتر از تاثیرات سیاسی و نظامی می تواند باشد و در دنیای امروز هنر دیگر فقط هنری بوده که یک استراتژی محسوب می شود.

 آرش فروغی تاکنون جوایز فراوانی در عرصه های ملی و بین المللی کسب کرده است که از آن جمله می توان به رتبه نخست بخش کاریکاتور چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، جایزه اول جشنواره جهانی «سیریاکارتون» سوریه ۲۰۱۵، جایزه اول هفتمین دو سالانه جهانی طنز «پاراگوجا» کشور برزیل ۲۰۱۴، رتبه نخست جشنواره جهانی غزه با حضور هنرمندانی از ۴۸ کشور دنیا، رتبه دوم جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا و ... اشاره کرد.

همچنین رتبه اول جشنواره «کالاریت» ایتالیا ۲۰۱۱، رتبه اول جشنواره بین المللی «گارتونت» چین ۲۰۰۸، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره جهانی «سیساک» کشور کرواسی ۲۰۱۵، رتبه دوم جشنواره بین المللی «کوزوبوکین» کشور اوکراین و ... از دیگر عناوین کسب شده از سوی این هنرمند لرستانی است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • خرم اباد

    با ارزوی موفقیت برای این هنرمند ارزنده.

نظرات