"سفر جنجالی"؛

تولیدکننده بازی "سفرجنجالی" گفت: شرکت ما رسمی ترین تولیدکننده بازی های رایانه ای فاخر و ارزشی است؛ دغدغه های فرهنگ ما در سیر کارهای تولید شده قابل مشاهده است.

به گزارش لرستان خبر، تولیدکننده بازی "سفرجنجالی" گفت: شرکت ما رسمی ترین تولیدکننده بازی های رایانه ای فاخر و ارزشی است؛ دغدغه های فرهنگ ما در سیر کارهای تولید شده قابل مشاهده است.

حجت الاسلام بنیسی افزود: بازی "سفر جنجالی" اولین بازی دو بعدی شرکت بعد از بازی‌های عملیات انهدام یک و دو هست که با ایده اولیه و اصلی خود بنده ساخته شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون بازی رایانه ای در حوزه سبک زندگی ایرانی- اسلامی ساخته نشده و همین باعث شد که این ایده شکل بگیرد.

همچنین عنوان کرد: از دو سال و نیم پیش حول محور این ایده، جلسات متعددی با صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برگزار کردیم. از جمله آیت الله غلامی (استاد درس خارج)، سردفتر آیت الله بهجت، استاد عابدی کیا (داستان نویس)، دکتر ملایی (استاد خلاقیت)، استاد سعادت طلب (استاد معماری اسلامی)، مریم سعیدی (ایده پرداز) که بعد از سه ماه بازی نامه این بازی شکل گرفت.

بازی ساز طلبه اشاره کرد: مراحل پیش تولید، تولید و عرضه دو سال و نیم به طول انجامید و هم اکنون سامانه های پشتیبانی بازی نیز راه اندازی و بازی از عید فطر عرضه شده است.

وی در پاسخ این پرسش که بازار اقتصادی بازی سازی به چه صورت است، گفت: ما در ایران برخلاف کشورهای پیشرفته هیچ بستر رسمی برای توزیع بازی رایانه ای نداریم، به عنوان مثال شبیه بستر توزیعی که برای روزنامه ها در کشور داریم. برای توریع نه دولت و نه متولیان خصوصی همکاری لازم را انجام نمی دهند البته ما منکر زحماتی که کشیده می شود نیستیم ولی حتی ناشران محدودی که در این حوزه فعالند، دغدغه فرهنگی ندارند و بیشتر به سود شخصی فکر می کنند.

بنیسی اشاره کرد: اما به دلیل جذابیت بازی های رایانه ای، کم کم این بازی نیز جایگاه خود را پیدا کرده و هزینه های انجام شده را برمی گرداند.

وی با تاکید بر این موضوع که تولیدکننده نباید ناشر باشد، اظهار داشت: به گفته مسئولین در بنیاد ملی بازی ها و هرکسی که بازی را دیده است، بازی سفر جنجالی یکی از موفق ترین کارهاست، اما با این وجود هیچی ناشری مسئولیت توزیع آن را نمی پذیرد، که باز به همان علت در نظر گرفتن سود شخصی است ولی ما به دلیل داشتن دغدغه های فرهنگی که باعث تولید این بازی بود، خودمان حوزه توزیع را نیز بر عهده گرفتیم.

حجت الاسلام بنیسی عنوان کرد: شرکت ما کاملا خصوصی است، اما در بازی "عملیات انهدام یک" ما با بنیاد حفظ آثار و همینطور برای بازی "سفر جنجالی" با سازمان فرهنگی-هنری شهرداری قم شریک شدیم البته نه شراکت به آن معنا که به ذهن متبادر است بلکه صرفا مقداری از هزینه ها و تبلیغات بازی را برعهده گرفتند. البته بنیاد ملی بازی ها نیز کمک های غیرمستقیمی برای نشر انجام می دهد اما تاکنون از سمت شرکت های خصوصی و دولتی و سپاه مواردی برای سرمایه گذاری دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه روی سفر جنجالی قیمت گذاری کرده است، اظهار داشت: هزینه تولید این بازی بالغ 108 میلیون تومان است.

حجت الاسلام بنیسی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در طول پروژه، بحث مالی بود که در هر سه بخش تولید، توزیع و تبلیغ نمود پیدا کرد. مشکل دوم کمبود تکنسین کارآمد است؛ به عبارتی مدعیان این عرصه فراوانند اما نیرویی که واقعا مسلط باشد، کم و محدود است. البته در بخش تبلیغات هم ضعف هایی وجود دارد که انشالله در سال های آتی مرتفع خواهد شد و نتایج بهتری خواهیم گرفت.

وی افزود: عملیات انهدام دو، پراستقبال ترین بازی ایرانی است با توجه به اینکه تبلیغات خاصی روی این کار انجام نشده، علت این موضوع تولید بازی با کیفیت و نیت معنوی سازنده اثر هست که در موفقیت آن تاثیرگذار است. البته با بررسی های به عمل آمده متوجه شدیم که هرجا اثر تولید شده، دیده شده است، تاثیرگذاری و استقبال بسیار خوب بوده است؛ در واقع مشکل اصلی عدم استقبال، ضعف تبلیغات و دیده نشدن اثر است.

تولیدکننده بازی سفر جنجالی عنوان کرد: در مجموعه، سامانه هایی را راه اندازی کردیم که وظیفه بازخوردگیری را انجام می دهند. به عنوان مثال در سفرهای راهیان نور دیده شده که بازدیدکنندگان به دلیل بازی عملیات انهدام یک و دو منطقه عملیاتی والفجر8 را بسیار بهتر میشناختند.

وی همچنین افزود: بنده در ابتدا روحانی بودم و سپس بازی سازی را آغاز کردم، به این دلیل که رسانه بازی را به عنوان راه تبلیغ انتخاب کردم. بازی رایانه ای هم نظیر منبر، رسانه تبلیغی محسوب می شود و بسیار تاثیرگذار است.

حجت الاسلام بنیسی گفت: بازی سفر جنجالی، به صورت دو بعدی و در ژانر سبک زندگی ایرانی -اسلامی ساخته شده، البته سبک بازی شی پنهان (Hidden Object) است. ناگفته نماند که این بازی توسط موتور بازی "سیمرغ زرین" که تولید داخلی مشترک شرکت و دانشجویان دانشگاه رفسنجان محسوب می شود، ساخته شده است.

وی افزود: حدود دو ماه دیگر فرمت اندرویدی بازی سفر جنجالی عرضه خواهد شد، همچنین این بازی امکان رقابت آنلاین را نیز دارد که البته اولین رقابت آنلاینی است که صد در صد اسلامی است.

همچنین عنوان کرد: امکان تهیه بازی به صورت آنلاین و خرید پستی از روز عید فطر فراهم شده است.

وی گفت: هم اکنون در حال ساخت بازی عملیات انهدام سه هستیم که انشاالله عید فطر سال آینده ارائه خواهد شد.

به گزارش حزب الله سایبر، داستان بازی با توقف اتوبوس مدرسه در مقابل کتابخانه بزرگ شهر شروع می شود. دانش‌آموزان وارد کتابخانه می‌شوند. قفسه‌های مرتب، سکوت و نظم، کتابخانه را در بر گرفته است؛ امّا ناگهان یک صدای عجیب به گوش می‌رسد؛ مخزن کتابخانه به‌صورت مرموزی به هم می‌ریزد.

همچنین پیش‌خرید هر نسخه دانلودی در تمام شهرها 2500 تومان و هر نسخه بسته‌بندی با هزینه پست در شهر قم 3500 تومان و در شهرهای دیگر 6500 تومان است.

لینک دانلود و سایت بازی: http://www.safarejanjali.ir/

منبع: حزب الله سایبر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات