مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم آباد:

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم آباد گفت: کرامت، معنویت و انسانیت زن با حجاب و پوشش تکامل می یابد.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام رضایی امروز در اجتماع "مدافعین حریم خانواده" که به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در پارک کیو خرم آباد برگزار شد، گفت: لازمه اولیه مسلمانی حفظ حجاب و عفاف است و در واقع با حفظ حجاب و پوشش کرامت، معنویت و انسانیت زن تکامل می یابد.

وی با بیان اینکه حجاب برای زنان مصونیت است نه محدودیت، افزود: حجاب و پوشش می تواند زن را در مقابل چشمان ناپاک حفظ کند.

وی با بیان اینکه روشنگری های بهلول در مسجد گوهرشاد در خصوص قانون کشف حجاب رضاخانی موجب شد که مردم در برابر یک اقدام ضد دین قیام کنند، افزود: پس از آنکه بهلول طی چندین مرحله در مسجد به افشاگری در خصوص قانون کشف حجاب پرداخت ماموران رضا شاه به مسجد گوهرشاد حمله ور و با مردم درگیر شدند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم آباد گفت: پس از حمله ور شدن ماموران رضا شاه به مسجد گوهرشاد بهلول از محل درگیری گریخت و به افغانستان رفت که در این کشور دستگیر و به مدت 30 سال زندانی شد؛ اما قیام بهلول در خصوص قانون کشف حجاب اثر خود را گذاشت به گونه ای که یکی از عوامل سرنگونی رضا شاه را ایستادگی مردم در برابر قانون کشف حجاب دانسته اند.

رضایی ایستادگی مردم در برابر اقدامات ضد دین و ضد ارزش را اثرگذار دانست و تصریح کرد: وظیفه زنان این است که زنان بدحجاب را امر به معروف و نهی از منکر کنند. در واقع حجاب زنان زمانی کامل می شود که در زمینه اشاعه فرهنگ حجالب و عفاف اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه اگر زنان بدحجاب مدام امر به معروف شوند خود را اصلاح ی کنند اضافه کرد: زنان دو وظیفه دارند اول اینکه خودشان با حجاب باشند و دوم اینکه در باب حجاب افراد بدحجاب را امر و نهی ازمنکر نکنند.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم آباد با تاکید بر اینکه زنان با حجاب در راستای اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف هر جا که لازم باشد باید دست به قلم ببرند و هر جا که لازم باشد امر به معروف و نهی از منکر کنند، گفت: زنان باحجاب زمانی می توانند در زمینه اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف موثر باشند که خود در زمینه احکام و حلال و حرام عفاف و حجاب شناخت کافی داشته باشند.

رضایی بیان کرد: حجاب یک مسئله فطری است و در واقع فطرت انسان نیز خواهان پوشش و حجاب است و در واقع خواهان ولنگاری نیست چون ولنگاری طبع ثانوی انسان است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی همه ما زنان و مردان است و اگر بتوانیم این الگو را در جمعه نهادینه کنیم در زمینه اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف موفق عمل کرده ایم، افزود: حجاب برای انسان کرامت، عزت و شخصیت می آفریند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم آباد با تاکید بر اینکه ما خواهان این هستیم که زنان با حفظ حجاب و پوشش در عرصه های مختلف اجتماع حضور داشته باشند گفت: ما خواهان این نیستیم که زنان در پستوی خانه ها خود را مخفی کند. در واقع آنچه برای ما ارزش دارد این است که زن در برابر نامحرم پوشش خود را حفظ کند.

رضایی با اشاره به اینکه زنی که برای مقابله با کشف حجاب در خانه بنشیند این زن مبارزه کرده است، اضافه کرد: برخی از زنان در دوران اجرای قانون کشف حجاب رضاخانی سالهای سال زنان در خانه ماندند و در واقع تقوای این زنان به آنها کرامت بخشید.

وی با بیان اینکه زنان مومن و متدین ما همواره مبارزه با بدحجابی را ادامه داده اند، تصریح کرد: کانون خانواده در غرب به خاطر ولنگاری و بی حجابی از هم پاشیده است؛ از این رو ما نباید به عنوان مسلمان جا پای غربی ها بگذاریم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم آباد نسبت به خطرات اشاعه فرهنگ بدحجابی و ولنگاری در فضای مجازی هشدار داد و گفت: زنان متدین باید جامعه را نسبت به خطرات فضای مجازی آگاه کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات