چرا نامگذاری یک سردار شمالی برای بعضی اعضای شورا دغدغه شده است

و آیا لرستان خود خالی از مشاهیر و چهره های خدوم و اندیشمند است که باید نام عاریتی برای یک پل پیشنهاد دهیم

به گزارش لرستان خبر، دو روز قبل در جلسه شورای شهر خرم آباد نامگذاری یک پل به چالشی بدل شد که در شبکه های اجتماعی هم انعکاس نظرات مخالفین و موافقین همچنان دیده می شود

نامگذاری پل...  به نام "مازیار". مازیار یک سردار ایرانی اهل شمال است که به حکم مامون عباسی به خلافت می رسد و در دوره حکومت خود بعد از مرگ مامون عباسی قیام میکند و با خلیفه بعد از مامون به نام معتصم بالله ستیزه میکند و اداعای استقلال طبرستان میکند و در نهایت بدست عباسیان در بغداد کشته می شود.

این نامگذاری که در سخنان اعضای شورای شهر به جدال بین حامیان نامگذاری شهدا و نامگذاری مازیار کم کم بدل می شود متاسفانه  با استقبال جریانات بعضا لیبرال به صحنه رویایی اسلام و ایران بدل می شود.

جدای جدل درگرفته و هیاهو های مجازی بعد از جلسه نامگذاری جا دارد از این عزیزان بپرسیم چرا نامگذاری یک سردار شمالی برای بعضی اعضای شورا دغدغه شده است؟

و آیا لرستان خود خالی از مشاهیر و چهره های خدوم و اندیشمند است که باید نام عاریتی برای یک پل پیشنهاد دهیم

و یا اینکه مزیت این سردار طبرستانی در دوران خلافتش چه بود و کجای تاریخ است که باید در لرستان زنده بماند.

بی شک در نظر گرفتن پارامترهای  بومی ، ملی و اسلامی در همه مظاهر فرهنگی استان ما نقش بسزایی در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه دارد.

با نگاهی کارشناسانه بدور از ناسیونالیسم روشنفکرانه ، تعصبات کورکورانه و ایجاد هیاهوهای بیهود می توان نامی متناسب و برآمده از فرهنگ و تاریخ بومی و اسلامی خودمان بیابیم.

این نام اگر چه یکی ازمظاهر تامش شهدای استان هستند اما در این دایره محصور نیست کم نیستند علما و اندیشمندان این دیار که نام و یادشان روشن کننده فرهنگ و تاریخ غنی بومی و دینی ماست.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    بهتر بود پل را به اسم یکی از سرداران شهید مدافع حرم نامگذاری میکردند معترضین حرف حق زده اند

  • ياسر

    مگر افرادي كه در راه وطن خودشون جنگيدن شهيد نبوده اند كه شما همچنين حرفي رو عنوان مي فرماييد

  • ناشناس

    درود به شرف علي جهان ارا كه شهامت به خرج دادن واين موضوع را به اطلاع مردم شريف لرستان شهيد پرور رسوندن

نظرات