دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید:

دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید گفت: کاروان زیر سایه خورشید نیمه دوم مردادماه به لرستان سفر می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، سجاد راستخانه عصر امروز در جلسه ستاد مردمی زیر سایه خورشید  که در ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی لرستان برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی به خاطر حضور در این جمع اظهار داشت:  در سال‌های گذشته  زیر سایه خورشید به همت ستاد ساماندهی و موسسه مبشر صبح  جبهه فرهنگی برگزارشده که امسال اتحادیه انجمن‌های اسلامی نیز در این کار مشارکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال پنجمین سال است کاروان زیر سایه خورشید به استان سفر می‌کند، افزود: راه‌اندازی این کاروان بر این مبنا  بوده که خیلی از افراد توانایی سفر به مشهد مقدس را ندارند و استان قدس نیز برای حفظ فرهنگ زیارت برای نخستین بار پرچم را به یزد می‌برند  و همین زمینه یک کار فرهنگی بزرگ شد.

دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید بیان کرد: بعد از یزد 10 استان به‌عنوان پایلوت انتخاب شد‌ند لرستان نیز چهار سال پیش به‌عنوان تجربه اول فقط در خرم‌آباد برگزار شدند که سال دوم در چهار شهرستان اضافه شد  و به همین ترتیب به تعداد شهرستان‌های استان برای میزبانی پرچم حرم رضوی به‌گونه‌ای اضافه شد که سال گذشته این پرچم به  12 شهرستان سفر کرد.

 وی با اشاره به اینکه سعی داریم هرساله اتفاق جدیدی بیفتد و نقاط ضعف ما کمتر شود ، عنوان کرد: امسال در 9 شهرستان  برنامه‌هایی از قبیل دیدار خانواده جانبازان، خانواده شهدای مدافع حرم ، نماینده ولی‌فقیه در استان، سرای سالمندان ، گلزار شهدا ، زندان‌ها ، استقبال عمومی، زورخانه  ،جشن گل‌ریزان  در روز میلاد امام رضا (ع)، برگزاری دعای ندبه را در دستور کارداریم.

راستخانه  ورود این کاروان به استان از  17 مرداد تا 25 مردادماه  است، تصریح کرد: شهرستان‌های کوهدشت، نورآباد، خرم‌آباد، رومشکان، بروجرد،پل‌دختر، دورود، ازنا، الیگودرز میزبان این خادمان عزیز هستند.

 وی با اشاره به اینکه ورود کاروان زیر سایه خورشید به استان عصر 17 مردادماه  از نورآباد است، تصریح کرد: صبح 18 مردادماه در خرم‌آباد ، بعدازظهر در دورود ، 19 مردادماه در ازنا  و بعدازظهر در الیگودرز،صبح 20 مردادماه در رومشگان ب 20 بعد از ظهر  در پل‌دختر، 21مردادماه  صبح  در خرم‌آباد و بعدازظهر در کوهدشت  برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

 دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید بابیان اینکه بعد  از برگزاری دعای ندبه در صبح  22 مردادماه بعد  خرم‌آباد کاروان به سمت الشتر حرکت می‌کنند، گفت: 23 مردادماه صبح و عصر در شهرستان بروجرد حضور دارند و روز 24 مردادماه نیز به‌طور کامل در خرم‌آباد در برنامه‌های مختلفی ازجمله جشن زوج‌های جوان و حضور در بیمارستان  تأمین اجتماعی حضور پیدا می‌کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات