پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون:

پروانه معصومی گفت:معمولا استفاده های درستی ازاین فضاها وشبکه های اجتماعی نمی شود. همیشه برای اینکه یک فن آوری وارد یک جایی شود، اول فرهنگ سازی می شود بعد فن آوری مورد نظر وارد می شود اما در کشور ما این مسئله برعکس اتفاق می افتد.

به گزارش لرستان خبر، پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه در حال حاضر تلفن همراه در دست بسیاری از هموطنان ما است و برای برخی داشتن تلفن همراه امری بسیار مهم و ضروری و حتی مهم تر از برخی دیگر از لوازم ووسائل مورد نیازشان در زندگی محسوب می شود، اظهار کرد: من در تهران زندگی نمی کنم و درجایی که من هستم قبل از اینکه هرکاری انجام دهند همه سرشان توی موبایل ها و درشبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی است و برخی اگر هیچی نداشته باشند باید یک موبایل آنچنانی دست­شان باشد که بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خود من عضو هیچ کدام از شبکه های موبایلی نیستم، عنوان کرد: نظر شخصی در مورد خوب یا بد بودن این فضا ندارم چون خودم از این فضاها استفاده نمی کنم اما هر آنچه از اطرافم راجع به شبکه های مجازی و موبایلی می شنوم منفی است و وقتی نظر دیگران را در مورد فضاهای مجازی جویا می شوم معمولا از نادرست بودن بسیاری از مطالبی که در شبکه های موبایلی وجود دارد خبر می دهند و از دروغ بودن آن شکایت دارند.

 هنرمند پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون ایران با بیان این که متاسفانه هر چیزی که وارد کشور ما می شود اول خودش می آید و بعد فرهنگش گفت: معمولا استفاده های درستی ازاین فضاها وشبکه های اجتماعی نمی شود. همیشه برای اینکه یک فن آوری وارد یک جایی شود، اول فرهنگ سازی می شود بعد فن آوری مورد نظر وارد می شود اما در کشور ما این مسئله برعکس اتفاق می افتد.

وی به خطرات استفاده از شبکه های مجازی بدون داشتن اطلاعات کافی از مخاطرات این شبکه ها اشاره و اظهار کرد: شخصا تاکنون ندیده ام  که کسی تلفن همراه دستش باشد وبخواهد مطلبی علمی را ازاینترنت سرچ کند و یا اگر هم مواردی  هم بوده است این موارد بسیار کم و انگشت شمار بوده اند.

معصومی افزود: اطلاعاتی که مردم از فضاها وشبکه های مجازی می کنند می گیرند اغلب فاقد وجاهت علمی کافی است و اطلاعات زیادی بدون منبع درست در این شبکه ها وجود دارد که در نهایت یا اشتباه است و یا دروغ از کار در می آید.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان با عوارض و عواقب مضرات شبکه های موبایلی و مجازی مقابله کرد گفت: به نظرم همین که خودمان را گرفتار این شبکه ها نکرده و از آنها استفاده نکنیم خود به خود گرفتار عواقب و عوارض آن نخواهیم شد.

منبع: سراج 24

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات