بعد از ماه ها فرار مسئولان بروجرد از پاسخگویی

فرماندار بروجرد با انتقاد از برخی بهانه‌های مسئولان این شهرستان در عدم داشتن مجوز مصاحبه از سوی مدیران‌کل استان‌ گفت: این‌گونه نیست که مدیران شهرستانی حق مصاحبه نداشته باشند.

به گزارش لرستان خبر، به دنبال اعتراض وسیع و گسترده بسیاری از خبرنگاران رسانه‌های مختلف شهرستان بروجرد مبنی بر عدم پاسخگویی مدیران و ارائه گزارش عملکرد توسط آن‌ها این روند اعتراض ظهر امروز با پیگیری برخی خبرنگاران در شورای اداری این شهرستان مطرح‌شده و نسبت به آن دستوراتی از سوی فرماندار ویژه شهرستان بروجرد صادر شد.

بسیاری از مدیران شهرستان بروجرد به بهانه‌های مختلف همچون عدم داشتن مجوز مصاحبه از سوی مدیران کل استان در مصاحبه با خبرنگاران طفره می‌روند و دسته‌ای دیگر از مدیران این شهرستان نیز بنا به دلایلی که از نظر آن‌ها توجیه شده است و تنها در صورت سفارشی کار کردن حاضر به همکاری با خبرنگاران هستند و در صورت درج هرگونه انتقاد حاضر به پاسخگویی مجدد به رسانه مورد نظر نیستند.

این روند آنچنان در شهرستان بروجرد به‌صورت کلیشه‌ای دنبال می‌شود که به یکی از معضلات کاری خبرنگاران و عمدتاً خبرنگاران حق التحریری که منابع درآمدی آن‌ها وابسته به ارائه گزارش عملکرد و دریافت مصاحبه از سوی مدیران است، تبدیل‌شده است.

روند اعتراض برخی اصحاب رسانه امروز در جلسه شورای اداری برای نخستین بار توسط علی کورانی‌فر فرماندار جدید این شهرستان اعلام شد تا به گفته وی مسئولان خود را موظف به پاسخگویی به خبرنگاران دانسته و تعامل و همکاری مثبت با رسانه‌ها را لازمه توسعه بدانند.

وی بابیان اینکه مسئولان باید خبرنگار را خودی بدانند، افزود: اصحاب رسانه کسانی هستند که دغدغه‌های شهر را داشته و آن‌ها را در قالب‌های مختلف بیان می‌کنند بنابراین مدیران باید با تعامل دوسویه با آن‌ها برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده توسط دولت را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

فرماندار بروجرد رسانه‌ها را ظرفیتی مناسب برای ارائه گزارش عملکرد مدیران دانست و بیان کرد: رسانه‌ها نیز باید با پرداختن به مسائل اساسی شهرستان‌ همچون مسائل کلان اقتصادی و سیاسی در شکوفایی این شهرستان سهیم باشند.

وی با انتقاد از برخی بهانه‌های مسئولان این شهرستان در عدم داشتن مجوز مصاحبه از سوی مدیران کل استان‌ها عنوان کرد: این‌گونه نیست که مدیران شهرستانی حق مصاحبه نداشته باشند تنها ممکن است در موضوعی خاص حق بیان مطلبی را به رسانه‌ها نداشته باشند که آن‌هم با هماهنگی با مدیران کل رفع می‌شود اما عدم اعلام ظرفیت‌ها و هماهنگی با مردم به رسانه‌ها معنی ندارد و ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی به خبرنگاران باید در اولویت کاری مدیران دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.

حال باید دید این اتمامِ‌حجت فرماندار جدید بروجرد که ده روزی است سکان‌ فرمانداری این شهرستان را به دست گرفته است تا چه حد می‌تواند نسبت به عملکرد مدیران و تعامل آن‌ها با خبرنگاران این شهرستان مفید فایده باشد یا اینکه این اظهارات تنها در آستانه روز خبرنگار تنور آن داغ می‌شود و پس‌ از آن به فراموشی سپرده خواهد شد.

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات