در شورای آموزش و پرورش لرستان مطرح شد؛

شورای آموزش و پرورش لرستان برگزار و در آن موضوع زیر آب رفتن یک آموزشگاه با احداث سد مروک، سایت های مسکن مهر بدون فضای آموزشی، تبدیل مدرسه به دانشگاه آزاد و ... مطرح شد.

به گزارش لرستان خبر، گودرز کریمی فر صبح چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان به وجود چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: اخذ اسناد مالکیت واحدهای آموزشی مهمترین دغدغه آموزش و پرورش است.

زیر آب رفتن مدرسه با احداث سد مروک

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به زیر آب رفتن یکی از آموزشگاههای منطقه «سیلاخور» به دلیل احداث سد مروک اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای لرستان باید در تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ساخت واحد آموزشی جایگزین تسریع کند و این در حالیست که تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

این سخنان مدیر کل آموزش و پرورش لرستان موجب واکنش استاندار لرستان شد تا وی از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بخواهد که توضیحات خود را در این رابطه بدهد.

علی امید سیفی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان در سخنانی با بیان اینکه اعتبارات سد مروک طی سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان بوده است گفت: از این میزان ۵۰ درصد تخصیص پیدا کرد که ما آن را برای پرداخت مطالبات پیمانکار و مشاور سد هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه امسال مقرر شد که اعتباراتی به استان برای این سد اختصاص پیدا کند گفت: در صورت پرداخت این اعتبارات به طور حتم ما اقدام به پرداخت هزینه مدرسه زیر آب رفته در منطقه سیلاخور خواهیم کرد.

مسکن مهر بدون مدرسه برای دانش آموزان

کریمی فر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه این جلسه همچنین بر لزوم تسریع در واگذاری زمین مورد نیاز ساخت واحد آموزشی در سایت مسکن مهر شهرستان الیگودرز تاکید کرد و گفت: هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر در الیگودرز به متقاضیان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در این واحدهای مسکن مهر ۲۰۰ دانش آموز ابتدایی وجود دارد عنوان کرد: این در حالیست که این دانش آموزان فضای آموزشی مورد نیاز برای تحصیل را ندارند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان نیز در رابطه با مشکل نداشتن مدرسه دانش آموزان مسکن مهر الیگودرز اظهار داشت: در زمان مدیر کل سابق راه و شهرسازی لرستان سه زمین برای احداث مدرسه برای این دانش آموز به ما معرفی شد.

محمد چگنی با بیان اینکه این سه قطعه زمین هر کدام دارای مشکلاتی برای احداث مدرسه بودند عنوان کرد: یکی از این زمین ها در محل عبور گاز شهری، یکی دیگر در محل عبور برق شهری و ... بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان مدیر کل راه و شهرسازی تاکید داشتند که به طور حتم این موضوع را بررسی و پیگیری خواهند کرد گفت: در این راستا یک زمین برای ساخت یک مدرسه برای دانش آموزان در نظر گرفته شد و هم اکنون کار احداث آن در حال انجام است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان بیان داشت: هنوز کار اختصاص دو زمین دیگر برای احداث مدرسه برای دانش آموزان مسکن مهر الیگودرز باقی مانده و اقدامی در رابطه انجام نشده است.

مدرسه ای که دانشگاه آزاد شد!

یکی دیگر از دستور کارهای شورای آموزش و پرورش لرستان گرفتن یکی از مدارس شهر اشترینان توسط دانشگاه آزاد بود که از سوی امیر صارمی رئیس آموزش و پرورش اشترینان مطرح شد.

وی در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر شهر اشترینان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است عنوان کرد: در تاریخ ۱۷ ام بهمن ماه سال ۸۶ در قالب یک قرار داد پنج ساله و بدون تشریفات اداری و نظر کارشناس رسمی دادگستری یک واحد آموزشی، آموزش و پرورش در شهر اشترینان به دانشگاه آزاد واگذار شد.

رئیس آموزش و پرورش اشترینان با بیان اینکه این اقدام در قبال پرداخت یک مبلغ ناچیز به آموزش و پرورش صورت گرفته است عنوان کرد: قرار داد واگذاری این واحد آموزشی در تاریخ ۲۲ ام شهریور ماه سال ۹۴ با نظر نمایندگان در قالب یک قرار داد بین آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد دوباره به این دانشگاه واگذار شد و مقرر شد که این دانشگاه در قبال این کار اقدام به هوشمند سازی چهار مدرسه اشترینان کند.

صارمی بیان اشت: این در حالیست که از آن تاریخ تا کنون دانشگاه آزاد هیچ گونه اقدامی برای هوشمند سازی این چهار مدرسه اشترینان نکرده است.

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات