شور و نشاط در لرستان

وارثان 6200 شهید این استان در تکاپوی دیدار قافله می‌بندند و راهی کنعان یار خواهند شد تا دیدار خود با امیر قافله عاشقی را بار دیگر زنده کرده و به شکرانه سال‌ها انتظار سر بر آستان ربوبی می‌سایند.

به گزارش لرستان خبر، این روزها نسیم روح‌انگیز ولایت در نواختن کرانه‌های زاگرس سبقت‌گرفته و جوانه‌های جوان و طراوت‌زای امید را بر شاخسار روح و جان مردمان لرستان نشانده است. گویا به مشام یعقوب این دیار بوی پیراهن یوسف رسیده و سوی نور و روشنایی به چشمانش داده است.

وارثان 6200 شهید استان لرستان در تکاپوی دیدار قافله می‌بندند و راهی کنعان یار خواهند شد تا دیدار خود با امیر قافله عاشقی را بار دیگر زنده کرده و به شکرانه سال‌ها انتظار سر بر آستان ربوبی می‌سایند.

این روزها حال‌وروز مردمان دیار آلاله‌ها دگرگونه شده و جان در قفس تن‌هایشان، بی‌تابی می‌کند انگار ولوله‌ای به دل‌ها افتاده و رخت نخوت و روزمرگی را از تن کنده‌اند، منتظرند و در چشمه‌ عشق، وضوی ارادت گرفته و به‌یک‌باره جوان شده و در انتظار دیدار یار روزگار می‌گذرانند.

لجام دل به دست عشق سپرده‌اند و حال و هوای مجنون یار یافته رادارند. بیستون بر سر راه خود کنده و در آرزوی وصال ثانیه‌ها را درنورد هم می‌گذرانند و به زندگی تاب ماندن و خیز رهسپاری می‌دهند.

گاه از شوق دیدار چنان مست می‌شوند که گویی سر از پا نشناخته و روز و شب را در پس روز موعود مچاله می‌کنند تا وعده دیدار فرارسد. گاه از شوق دیدار خنده سر می‌دهند و گاه عاشقانه تفألی به حافظ می‌زنند که:

بی‌قرار توأم و در دل‌تنگم گله‌هاست    آه بی‌تاب شدن، عادت کم‌حوصله‌هاست

حسرت سال‌ها دیدار از قاب رسانه‌های تصویری را این روزها در انتظار  دیدار آن فرزانه روزگار به سر می‌کنند تا پس از سال‌ها مردمان آفتاب‌سوخته و بی‌قرار لرستانی به حضور نائب ولی‌عصر، امام المسلمین حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای میهمان شوند.

اما اگر توصیف این روزهای دل است که این‌چنین است: منتظر که باشی دلت بی‌قرار دیدار می‌شود، ثانیه‌ها را تعقیب می‌کنی، لحظه‌هایت بوی خستگی نمی‌دهد. منتظر که باشی دل‌تنگ نمی‌شوی، چیزی در اعماق وجودت امیدی واقعی به تو می‌دهد که یاس و غفلت را از دیدگانت می‌زداید.

منتظر که باشی عاشقی‌ات با تمام بی‌منطقی، منطق انتظار می‌یابد و نگاهت تا آستان دیدار پر می‌کشد و حسرت سال‌ها بی‌قراری را در انتظار لحظه دیدار به‌سرعت در ذهنت مرور می‌کنی.

مردمان عاشق‌پیشه استان لرستان پس از سال‌ها انتظار میهمان رهبر معظم انقلاب می‌شوند تا در دیداری متقابل شرح عاشقی خود در این سال‌ها را واگویه کنند و با تمام جان تجدید پیمانی دوباره به آرمان‌های آن پیر سفرکرده جماران با جانشین صالح و خلفش داشته باشند و این روزها مقدمه‌ای شده است برای رسیدن به اوج شکوه دیدار رهبر فرزانه انقلاب.

می‌رویم تا باصلابت رزم لر گونه خود که تعریف آن را همان‌گونه که شما رهبر فرزانه‌ام گفته‌اید؛ دیدنی است، فریاد زنیم: «کلنا عمارک سید علی»

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • مریم

    دیدار مردم لرستان نیست که
    دیدار مسولین لرستان با اقاس

  • از بروجرد

    حرف مریم رو قبول دارم من خودم به هر دری زدم که ثبت نام کنم گفتن نه یه عده خاص می خوان برن
    خب اون یه عده خاص که همیشه می رن یه بار ما یه عدم عام رو ببرن!!!!
    الهی ...................

  • فدایی سیدعلی

    قافله 700نفره از مدیران حالا مردم کجای این قافله قرار دارن خدا میدونه

نظرات