یادداشت

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی‌های ارتباطی، بشر در دهکده جهانی قرار گرفته، دنیای مجازی گوی سبقت را از فضای حقیقی ربوده است، به گونه‌ای که شاید نیاز به اینترنت در تفکر بسیاری از افراد در ردیف نیازهای قرار گیرد.

به گزارش لرستان خبر، نقش بسزای صنعت گردشگری در توسعه ی همه جانبه جامعه برکسی پوشیده نیست. صاحبنظران این صنعت مدرن عقیده دارند درصورت نبود جاذبه‌های طبیعی باید با ساخت جاذبه‌های مصنوعی در توسعه این صنعت کوشید و نمونه بارز این جاذبه سازی در شرق آسیا سالانه میلیون‌ها گردشگر اروپایی، آمریکایی و ... را به سوی خود فراخوان می‎‌کند. این در حالی است که در استان لرستان با وجود جاذبه‌های طبیعی خدادادی و تاریخی فراوان، متاسفانه در مواردی داشته‌ها نادیده گرفته ‌می‌شوند و این همه زیبایی دستخوش مانعی با عنوان نبود زیرساخت‌های ارتباطی و رفاهی می‌شود.

سایت بزرگ گردشگری بیشه یکی از این هنرنمایی‌های ناب الهی است که در غفلت مسوولان امر در غربت بسر می‌برد.

این منطقه بکر گردشگری با منظره زیبا و دلنواز، امواج خروشان رودخانه‌های بیشه و سزار، طبیعت منحصر به‌فرد، و از همه مهم‌تر بافت روستایی کهن در کنار خط آهنی با پل های بسیار زیبا و تونل های دل انگیز که قریب به یکصد سال قدمت دارد، هر گردشگری را در هر نقطه دنیا به دیدار خود ترغیب می‌کند، اما دریغا که این همه زیبایی در پس بی‌مهری عده‌ای از مسوولان گم شده است.

یکی از ده‌ها مشکل و مانع منطقه گردشگری بیشه در استان لرستان نبود اینترنت است آنهم در دنیای تکنولوژی و ارتباطات تا جایی که گردشگران را به اعتراض وادشته، تا براحتی از خیر این همه زیبایی صرف نظر کنند و فکر بازگشت به این نقطه زیبا نه تنها در ذهنشان خطور نکند بلکه برای همیشه با آن خداحافظی کنند.             

پس از مراجعه و تماس‌های تلفنی تعداد زیادی از گردشگران در گفتگوی تلفنی با سالاروند دهیار روستای بیشه جزییات این نقاط ضعف را جویا می‌شویم.

سالاروند با بیان اینکه زیرساخت‌های مخابراتی و تلفن همراه در بیشه بسیار ضعیف است، گفت: تلفن روستای بیشه روزانه تنها 30 تا 40 مکالمه را پشتیبانی می‌کند این در حالی است که طی این ایام بویژه در روزهای تعطیل روزانه چند صد گردشگر از این منطقه دیدن می‌کنند به طور مثال در تعطیلات عید سعید فطر آمار گردشگران بیشه از مرز 8 هزار نفر گذشت.

دهیار روستای بیشه با انتقاد از عدم پوشش اینترنت در روستا و منطقه گردشگری گفت: روزانه ده ها نفر از مردم و گردشگران برای اعتراض به وضعیت عدم پوشش‌دهی تلفن و اینترنت به محل دهیاری مراجعه می‌کنند اما چون پاسخی قانع کننده برای آنان نداریم خجالت و شرمنده هستیم.

وی گفت: علیرغم پیگیری مکرر و مراجعات حضوری به اداره زیرساخت مخابرات استان، پیگیری از طریق فرمانداری خرم‌آباد، امور روستایی استانداری لرستان و حتی پیگیری شخصی بخشدار سپیددشت متاسفانه مسوولان این اداره با وعده‌های دو و سه ماهه از انجام کار سر باز می‌زنند تا این منطقه همچنان از درآمد گردشگری بی‌نصیب بماند.

سالاروند گفت: حال که مخابرات لرستان توانایی اجرای زیرساخت‌های ارتباطی در این منطقه را ندارد ناگزیر هستیم از سایر اپراتورها نظیر ایرانسل کمک بگیریم.

وی گفت: چطور می‌شود در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبنای کار خدمت به مناطق محروم و عدالت در خدمتگذاری سالیانه از کمترین امکانات ارتباطی اینترنت محروم باشد.

سالاروند عدم راه دسترسی مناسب، نبود پارکینگ دائمی، نداشتن راه دسترسی بیشه بالا به علت واقع شدن بر مسیر راه آهن سراسری را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از خواسته‌های مردم بیشه گازرسانی به این روستا است چراکه شاخص جمعیتی لازم برای گازرسانی را دارا است از طرفی خط لوله گازرسانی به سپیددشت فاصله چندانی با این منطقه ندارد از این رو از شرکت گاز لرستان تقاضای مساعدت داریم.

وی از آلودگی آب شرب این منطقه گلایه کرد و گفت: اخیرا علائمی از آلودگی در آب شرب روستا مشاهده شده که انتظار داریم امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرم‌آباد در این رابطه بررسی و اقدام نمایند.

دهیار روستای بیشه از راه و شهرسازی لرستان خواست نسبت به اصلاح راه دسترسی منطقه بیشه و ایجاد تقاطع غیرهمسطح برای مردم بیشه بالا مساعدت کند.

وی در پایان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان قدردانی کرد و گفت: تنها دستگاهی که در بیشه کارنامه درخشانی داشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
نویسنده: فرجه اله مرادی مدیرمسئول نشریه فخر لرستان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حمید ت

    حال که مخابرات بی تفاوت است ،پس ایرانسل گزینه مناسبی برای رفع مشگل منطقه بیشه می باشد.

نظرات