اجرای موسیقی زنده زنان خواسته جوانان لرستان است یا رفع بیکاری!

هفته فرهنگی لرستان در این ایام ، چه ضرورتی داشت که اینقدر برایش هزینه شد ؟! مسئولان به طور شفاف دستاوردهای این هفته ی فرهنگی را برای مردم لیست خواهند کرد تا مردم نیز روشن شوند

لرستان خبر: یاداشت -علی ابراهیمی: اگر خاطر شریفتان باشد بسیج دانشجویی مدت ها پیش بیانیه ای را منتشر کرد که در آن نکاتی پیرامون وضعیت بد اقتصادی استان لرستان ، عدم رسیدگی صحیح به کارخانه ها و کارگاه ها و تعطیلی خیلی از آنها ، عقب افتادن حقوق چند ماهه ی کارگرها و کارمند ها ، وضعیت اسف بار ایستگاه دانشجویان در مصلی و ... به مسئولان استان و به خصوص شخص استاندار محترم گوشزد شد.

به حمدالله وضعیت ایستگاه مصلی اصلاح شد ؛ آن هم به خاطر دید باز و انقلابی نیروی انتظامی استان ، اما متاسفانه برخی دوستان مسئول ، به دلیل دید محدود و سطحی ، بنا را بر این گذاشتند که بسیج قصد تخریب داشته و برای همین ، با انتشار طوماری از اقدامات استانداری ، سعی در تطهیر رفتار و کردار خود کردند که واقعا مایه ی تاسف بود.

مایه تاسف بود به این خاطر که ما نقاط ضعف را گوشزد کردیم تا اصلاح شود ، آن وقت دوستان نقاط مثبتشان را در بوق و کرنا کردند که نه ! ما خیلی کار کرده ایم و ما فلانیم و چنانیم انگار که ما نقاط مثبت آنها را نادیده گرفته بودیم در حالی که در همان بیانیه بارها از اقدامات مثبت آنان تشکر کرده بودیم . به هر حال چه می شد کرد وقتی طرف مقابل ما ، اوج افق دیدش ، نوک دماغش بود !

آن روز ، ما سکوت کردیم چون بنای بر مناظره نداشتیم و نخواستیم بحث ، بیش از این طولانی شود ؛ اما علیرغم میل میدانستیم که این رفتار ،  اصلاح شدنی نیست.

عزیزانی که این نوشته را می خوانند خودشان اندکی فکر کنند که چطور می شود استانی پیشرفت کند وقتی مسئولانش به جای اینکه همیشه شفاف سخن بگویند و همیشه با مردم روراست باشند و گزارش بدهند ، فقط مواقعی خود را رو می کنند که منافعشان در خطر باشد و فقط زمانی شفاف می شوند که کسی جلوی افعالشان می ایستد و آنها را نقد می کند ؟

نتیجه  افق دید این چنین مسئولانی این می شود که با وجود اینکه استان لرستان، پایلوت اقتصاد مقاومتی است ، اما مسئولانش در منجلاب ریخت و پاش های غیرضروری غوطه  خواهند خورد !

به راستی هفته فرهنگی لرستان در این ایام ، چه ضرورتی داشت که اینقدر برایش هزینه شد ؟!

ان شاءالله این دفعه عزیزان مسئول ، به طور شفاف دستاوردهای این هفته ی فرهنگی را برای مردم لیست خواهند کرد تا مردم نیز روشن شوند ، اما واقعا با این پولی که هزینه شد ، چند کارخانه احیا می شد؟ چند جوان شاغل می شد ؟ و چند صنعت کوچک و بزرگ راه می افتاد ؟  

 

نمی دانم چه بگویم ؟ به راستی که گاهی زبان ، از افعال و اعمال برخی از این مدیران لکنت می گیرد !

ای کاش لااقل اظهار نظر نمی کردند؟ واقعا مدیر کل ارشاد استان ، چه فکری می کند که اجرای موسیقی زنده توسط زنان را با این سر و وضع ، زنده کردن موسیقی می داند و آن را دستاوردی برای این هفته ی کذایی؟!

البته پاسخ برای آنانی که این شخص شخیص را می شناسند روشن است ! اساسا مدیر کل ارشاد لرستان، آنطور که باید، فکر نمی کند چرا که توهین چند سال پیش به برخی انقلابیون و برگزاری بعضی کنسرت ها در استان نیز، از اقدامات مجموعه تحت مدیریت وی است!

خلاصه با اینکه می دانم میخ آهنی و بلکه فولادی در سنگی چون مسئولان استان لرستان فرو نمی رود ، اما وظیفه دانستم تذکرات خود را بدهم.

بسیج همیشه دلسوزانه تذکر خواهد داد و نقد و پیشنهاد را وظیفه ی خود خواهد دانست.حتی آماده است در بسیاری از مسائل با مسئولانی استانی به گفتگو بپردازد و پیشنهادات خود را برای اصلاح وضع موجود ارائه دهد اما به شرطی که مسئولان ، نقدپذیر باشند و بدون قصد و غرض دست ما را بفشارند و گرنه اینطور نمی شود !

مثلا اینکه ما بگوییم راه ها و پل های بخش شاهیوند شهرستان چگنی و یا راه های روستاهای محروم شهرستان دلفان ناهموار و سست اند و باید در اولویت قرار گیرند ، بعد مسئولان استان به جای رسیدگی طومار بدهند که ما برای جاده ی ازنا-شازند بودجه در نظر گرفته ایم و ... و بخواهند اقدامات مثبتشان را به رخمان بکشند ، کاری پیش نمی رود.

از همین حالا میگوییم که آقا !

استان لرستان و استانداری لرستان در کشور لنگه ندارند ! حالا بیاییم مشکلات را حل کنیم . بیاییم اقدام و عمل داشته باشیم و اقداماتمان را شفاف به مردم گزارش کنیم و بابت اشتباهات و کمبودهایمان ، مردانه از مردم عذر بخواهیم .

اصلا چه اشکالی دارد که گزارشات مسئولان از طریق همین "لرستان خبر" نشر داده شود؟

مسئولانی که برای جواب دادن به بیانیه ی بسیج دانشجویی،از لرستان خبر استفاده کردند، قطعا می توانند گزارش های کاریشان و حتی فیش های حقوقی شان را هم از طریق همین رسانه نشر دهند. اینطور نیست ؟

نویسنده: علی ابراهیمی-مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حسنوند

    متاسفانه استاندار لرستان فقط به دنبال تبلیغات هستش و مطبوعات و رسانه ها چشم خودشون رو به روی این واقعیت بستند

  • ناشناس

    مطبوعات باید مستقل، آزاد اندیش، دلسوز، خدامحور، و در دست افراد آگاه باشند، این همه هیاهو، هزینه و تضییع بیت المال چه سودی برای مردم لرستان که برخی از آنها پول کرایه ماشین رفتن تا تهران را هم ندارند داشت؟! شما برای هر کلمه که مینویسید در نزد خدا مسئولید! رصد کنید که این هفته فرهنگی جز سرگرمی چه سودی برای مردم لرستان داشته و دارد؟!!!

  • عباس

    به عمل کار بر آید نه به گزاف
    ما که جز"حرف هیچی از هملکرد مسئولان لرستان نمی بینیم الحمدالله نمایندگان هم در استاحت فکری بسر میبرند ویادشان رفته چه وعده هایی به مردم داده اند

  • امین

    سلام امید دارمطلب و بزنید سخنران ویژه همایش آقای سکندر امان الهی بود پیگیری کنید چه توهین های به نظام انقلاب کرد اونو مسکوت کردن صداش در نیاد

  • ب ن

    استاندار لرستان به جای کار در استان نمایش یا به بیانی معرکه گیری در مرکز راه مى اندازد تا سر مسوولان کشوری را گرم نماید و حواس آنان از کارهای نشده مدیریت استان پرت شود

نظرات