عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این دولت در برآوردن خواسته های مردم ناکام بوده و نتوانسته به قول های خود عمل کند.

به گزارش لرستان خبر، محمد حسین صفار هرندی ظهر یکشنبه در همایش سالانه ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه های مقاومت و هیئت امنای مساجد استان در پاسخ به برخی سوالات مطرح شده از سوی حضار در رابطه با آخرین وضعیت آرایش انتخاباتی ریاست جمهوری در کشور اظهار داشت: در جبهه طرفدار دولت نیروهای اعتدالی و جریان اعتدال و توسعه و اصلاحات در انتخابات سال ۹۲ با هم متحد شدند و آقای روحانی با رای ناپلئونی و مشروع خود پیروز انتخابات شد.

اصلاح طلبان در مواجه با نامزد شدن روحانی در انتخابات سال ۹۶ دو دسته هستند

وی افزود: در آستانه انتخابات سال آینده افرادی که با طمع دنبال روحانی آمده بودند الان در حال چرتکه انداختن هستند و گروهی به دنبال رو کردن گزینه اختصاصی خود هستند و گروه دیگر اصلاح طلبان می گویند چون خومان گزینه مطلوب مردم را نداریم لذا ناچار هستیم باز هم به ائتلاف قبلی ادامه دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این روزها در رسانه های وابسته به اصلاح طلبان نوشته می شود که آقای روحانی نه توانایی آن چنانی برای تحقق شعارهای خود داشته و نه تبعیت لازم از اصلاح طلبان را برای انتخاب برخی افراد داشته است، عنوان کرد: اصلاح طلبان در مواجه با نامزد شدن روحانی در انتخابات سال ۹۶ دو دسته هستند که برخی معتقدند باید از وی عبور کرد و برخی دیگر چون گزینه مطلوبتری از روحانی ندارند وی را پذیرفته اند.

انعقاد قراردادهای نفتی اخیر از سوی دولت نامعقول است

صفار هرندی گفت: در انتخابات مجلس اخیر برخلاف هیاهویی که مبنی بر شکل گیری مجلسی کاملا همسو با دولت صورت گرفته بود وقتی غبارهای انتخابات فرونشست مشخص شد که چیز زیادی گیر اصلاح طلبان نیامده بطوریکه نه رئیس مجلس از بین اصلاح طلبان انتخاب شد و نه روسای کمیسیون ها از بین آن ها انتخاب شد و معلوم شد با هیاهو و جنجال نمی توان واقعیات را تغییر داد.

وی با بیان اینکه احساس عموم مردم این بوده که متناسب با شعارهایی که از سوی روحانی داده شده بود کار صورت نگرفته و این عملکرد قابل قبول نبوده است، تصریح کرد: البته ما از آن جا که عملکرد دولت را عملکرد نظام می دانیم دعا می کنیم عملکرد دولت ثمربخش بوده و مردم را راضی کند و دولت بتواند وعده های مشروعی که داده است را محقق کند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انعقاد قراردادهای نفتی اخیر از سوی دولت را نامعقول دانست و افزود: ما دعا نمی کنیم دولت قراردادهای نفتی را که همه اهل خرد می گویند این قرارداها سهم مهلک است و با فروش حراج گونه آن به منافع ملی آتش زده می شود امضا کند و ملت باید زیر بار معامله ای برود که حاصل آن برای او حداقل و برای رقیب خارجی حداکثر باشد لذا معقول نیست وارد چنین معامله ای بشویم .

بهره مندی دولت از حمایت های مردم در گرو حرکت در مسیر چارچوب های انقلاب است

صفار هرندی افزود: آن جاهایی که ابزارهای اکتشاف و استخراج نفت از قعر دریا را کم داریم اشکال ندارد با شرکت های خارجی قرارداد ببندیم ولی وقتی حدود ۸۰ سال تجربه صنعت ملی و استخراج و اکتشاف نفت را داریم نباید خارجی و اجنبی را وارد کنیم که بی رحمانه از این منابعی که زیرزمینی است استخراج کند و چاهی که بعد از دوره قراردادش به ما تحویل می دهد چاهی خشکیده باشد.

وی ادامه داد: ما دعا نمی کنیم دولت موفق شود وارد قراری با کشورهای خارجی شود که بخشی از منابع ملی و سرزمین ما را بدهد که مثلا آرامش پیدا کنیم و کسی حق ندارد وارد چنین معامله ای بشود لذا مادامیکه دولت در مسیر منافع ملی و چارچوب انقلاب اسلامی حرکت کرده و پیرو مقام معظم رهبری عمل کنند از حمایت های مردم بهره مند خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در طرف دیگر آرایش انتخاباتی سال آینده افرادی که شعار اصولگرایی سر می دهند قرار دارند، گفت: در اصولگرایان مجموعه ای وجود دارد که در انتخابات گذشته همگی متحد شده و نمایش یک کار جمعی را از خود نشان دادند و حاصل این اتحاد این بود که در اکثر استان ها و شهرها وضعیت انتخابات جز در تهران و چند شهر دیگر خوب بود.

دولت در برآوردن خواسته های مردم ناکام بوده است

صفار هرندی بر لزوم اتحاد بین اصولگراها در انتخابات سال آینده برای پیروزی در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: در انتخابات آینده هرکس بخواهد برای خود پرچمی جداگانه بردارد درست است که از فیلتر شورای نگهبان رد شده اما در فیلتر انتخاب مردم گیر خواهد کرد زیرا مردم چنددستگی و چندقطبی بودن را نمی پذیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه مجموعه دستگاه های اطلاعاتی کشور کار خود را به خوبی انجام می دهند، عنوان کرد: وضعیت کشور از لحاظ اطلاعاتی خوب است و دشمن حتی اگر بتواند رخنه کند در بدو ورود به کشور خفه شده و از بین می رود چه بسا گاهی به دشمن اجازه داده می شود وارد کشور شده تا شبکه آن کشف شود.

صفار هرندی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد دولت یازدهم بیان داشت: به قول رهبر معظم انقلاب برآیند کلی عملکرد دولت ها مثبت است و ما هم به این موضوع اعتقاد داریم ولی در خصوص عملکرد دولت روحانی به اقرار افرادی که این دولت را سر دست گرفتند اکثرا می گویند این دولت در برآوردن خواسته های مردم ناکام بوده و نتوانسته به قول های خود عمل کند لذا در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی انتقادهای جدی بر عملکردهای این دوره وارد است البته ما ناسپاس نبوده و بابت خدمات این دوره شاکر هستیم.

با ترکیه ای سر به راه تر در آینده روبرو خواهیم بود

وی یادآور شد: درست است که برخی از آقایان ناسپاس فعلی جوری در مورد هشت سال گذشته حرف می زنند که در این دوره همواره سیاهی و تباهی وجود داشته است ولی مردم با چشم خود کارهای دولت قبلی را دیدند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاثیر کودتای نافرجام ترکیه بر رابطه این کشور با جمهوری اسلامی و محور مقاومت در سوریه عنوان کرد: کشورهایی که سرنوشت خود را با قدرت های بزرگ پیوند می زنند باید منتظر اتفاقاتی مثل کودتا باشند بطوریکه دیدیم وقتی ترکیه با دنیای غرب پیدا کرده و به عضو موثر در ناتو تبدیل شد چنین اتفاقاتی در آن رخ داد.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در ماجرای اخیر کودتای ترکیه اردوغان و مسئولین ترکیه صریحا گفتند کودتا را آمریکائی ها علیه ما تدارک دیدند، ادامه داد: حاصل معامله ترکیه با غرب بازنگری در روابط آن با برخی کشورها بود بطوریکه دیروز که اردوغان می خواست خود را نزد آمریکایی ها شیرین کند در مسائل سوریه دخالت کرده و خود را با ایران رودررو کرد ولی امروز بعد از قضیه کودتا ملتمسانه سراغ ایران می آید و خواستار نزدیکی و مذاکره است.

صفار هرندی یادآور شد: البته هنوز از مسیر ترکیه کمک جریان شرور داعشی و النصره به سمت سوریه سرازیر می شود ولی اگر این گفتگوهای ایران با ترکیه به نتیجه برسد با ترکیه ای معقول تر، سالم تر و سربه راه تری در آینده روبرو خواهیم بود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • احمدی

    با سلام مطالب هنری خود را مانندد تئاتر و موسیقی را چگونه برای سایت شما ارسال کنیم؟

نظرات