لرستان خبر گزارش می دهد

درکمال ناباوری من و چند خانواده دیگر بروجردی را به زیرزمین یک هتل ایرانی هدایت کردند و بر روی پرده اسلاید تصاویری از اجساد را نشان دادند در این لحظه بی هوش شدم و

به گزارش لرستان خبر، شهلا طارمی زاده همسر شهید فتح الله گودرزی شهید حادثه منا بروجردی با تاکید بر بی کفایتی و بی توجهی کشور عربستان در جریان فاجعه منا افزود: ایجاد این حادثه دلخراش و امداد نرساندن به حادثه دیدگان نشان از عمدی بودن این حادثه است.

وی که بعد از گذشت یک سال هنوز مرگ همسرش در منا و این حادثه دلخراش را باور نکرده است، گفت: فاجعه منا شباهت زیادی با صحرای سوزان کربلا داشت با این تفاوت که در کربلا یزید آب را بر حسین(ع) بست و اینجا آل سعود با بی کفایتی و بی تدبیری زمینه شهادت حجاج خانه خدا را فراهم کرد.

همسر شهید فتح الله گودرزی تصریح کرد: هنگام فاجعه منا دمای هوای عربستان بیش از 55 درجه سانتیگراد بود که افتادن اجساد بر روی هم گرما را به بیش از 60درجه رسانده بود.

تنها برای چند ثانیه همسرم را مقابل چادر دیدم

وی افزود: اگر خودروهای آتش نشانی پارک شده در کنار خیابان ها آب را بر روی جمعیت انبوه می ریختند حداقل از شدت و عمق فاجعه کم می شد و افرادی که گرما زده شده بودند از تشنگی جان نمی دادند.

طارمی زاده گفت: اگر نیروهای پلیس سعودی به یاری حادثه دیدگان می شتافتند و تنها نظاره گر انبوه تلفات انسانی بر روی همدیگر نبودند بدون شک تعداد زیادی از حجاج جان زنده می ماندند و آمار تلفات این حادثه از قبل طراحی شده کمتر می شد.

وی با تشریح فاجعه منا اظهار کرد: صبح را همانند دیگر روزها با نماز صبح آغاز کردیم و با صدای الله اکبر مردان از زیر چادرها بیرون آمدیم؛ تنها برای چند ثانیه همسرم را مقابل چادر دیدم.

وی افزود: ابتدا مردان برای زدن سنگ شیطان رفتند؛ حدود 2 ساعت نگذشته بود که 2 تن از مردان کاروان سراسیمه آمدند؛ هر دو با صورت های رنگ پریده و سرخ فریاد می زدند برای حجاج دعا کنید.

طارمی زاده گفت: در همان حال وحشت زده از آنها سراغ همسرم را گرفتم اما چیزی نگفتند مقداری از راه را پیاده به سمت مسیری که مردان حرکت کرده بودند رفتم، حجاج را می دیدم که خیلی آرام در حال برگشت هستند از هرکس می پرسیدم آیا برای حجاج اتفاقی افتاده همه انکار می کردند و می گفتند همه چیز خوب پیش می رود گویا بعد از آمدن این گروه برای دیگر حجاج اتفاق بدی رخ داده بود.

ساعت 9 صبح تا نیمه های شب در چادر منتظر همسرم بودم

وی افزود: ساعت ها گذشت و کم کم شاهد آمدن زخمی ها بودیم؛ هیچ کس پاسخ درستی از علت حادثه نمی داد و فقط عنوان می شد واقعه عاشورا تکرار شده است، هر ثانیه هزار ساعت می گذشت از ساعت 9 صبح تا نیمه های شب در چادر منتظر همسرم بودم، لحظه هایی پر از آشوب و دلهره هر بار به سمتی در جستجوی همسرم بودم و مردمی را می دیدم که بال و پرشکسته برمی گشتند.

وی اظهار کرد: خود را دلداری می دادم که همسرم جوان و سالم است و با توجه به داشتن روحیه مردمی در حال کمک به دیگران است و به طور قطع باز می گردد.

همسر شهید گودرزی افزود: سه روز را در زیر چادرها در انتظار همسرم گذراندم آنجا به یاد حضرت زینب(س) افتادم و از خداوند خواستم صبر این حضرت را نصیبم کند؛ دراوج نا امیدی و گریه به تلفن فرزندانم از ایران خوب و با آرامش پاسخ می دادم تا نگرانی آنها جدی نشود؛ به آنها می گفتم پدرتان در حال کمک به زخمی ها است غافل از اینکه در سانسور خبری حاکم برعربستان، همه چیز به صورت ثانیه ای از تلویزیون ایران پخش می شد و فرزندانم نام پدر خود را در فهرست مفقودی ها دیده بودند.

در این لحظه بی هوش شدم

وی گفت: هر آمبولانس و زایر ایرانی که می آمد سراغ همسرم را می گرفتم که در نهایت به هتل منتقل شدم و در روز چهارم سرکاروان از من خواست به ملاقات همسرم بروم.

همسر شهید فتح الله گودرزی افزود: امیدوار بودم که همسرم را بر روی تخت بیمارستان می بینم اما درکمال ناباوری من و چند خانواده دیگر بروجردی را به زیرزمین یک هتل ایرانی هدایت کردند و بر روی پرده اسلاید تصاویری از اجساد را نشان دادند در این لحظه بی هوش شدم و من را از آنجا به بیرون منتقل کردند.

وی اظهار کرد: نمی دانم این اقدام سرکاروان در آن شرایط روحی به جا بود یا خیر، اگر یک باره به ما می گفتند عزیزان گم شده شما از دست رفته اند خیلی بهتر بود تا ما را با تصاویر شهدا مواجه کنند تا گم شده خود را از بین آنها پیدا کنیم.

وی افزود: با گذشت 6 روز از فاجعه منا ما و بسیاری از هم کاروانی ها در جستجوی عزیزانمان بودیم؛ افرادی هم که عزیز از دست نداده بودند به نشانه همدردی با ما بودند و ما را دلداری می دانند.

اگرچه استقبال با اشک و غم و ماتم بود

طارمی زاده گفت: بعد از روز هفتم از فاجعه منا باید به اجبار به ایران می آمدم البته راضی به آمدن نبودم اما با اصرار فرزندان و یکی از اقوام که با ما در منا بود به کشور برگشتم.

وی افزود: آمدم و سوغاتم برای فرزندانم خبر مرگ پدر عزیزشان بود؛ پدری که اگر این اتفاق برای من افتاده بود هرگز بدون من به ایران باز نمی گشت.

وی اضافه کرد: من به دلیل بی اعتمادی به عربستان و اصرار فرزندانم حاضر شدم تنها با سوغاتی های پدر و چمدان هایی که با همدیگر با عشق بسته بودیم به ایران برگردم.

همسر شهید فتح الله گودرزی اظهار کرد: در بازگشت از حج، چهار فرزند و خانواده همسرم به گرمی مرا در آغوش گرفتند؛ اگرچه استقبال با اشک و غم و ماتم بود و سوغات من برای مادر همسرم خبر مفقود شدن یا شهید شدن پسرش بود اما آنها به خوبی از من دلجویی کردند و تا امروز همچنان بار این مصیبت را در کنارم به دوش می کشند.

رفتن دوباره به عربستان برای شناسایی همسر

وی افزود: در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت خواستار پیگیری جدی برای پیدا شدن همسرم شدم و بعد از پیگیری فراوان و چندین بار انجام آزمایش DNA و پیدا نشدن همسرم دوباره از جناب اوحدی(رئیس سازمان حج و زیارت) خواستم به دلیل بی اعتمادی به عربستان، من نیز به همراه 2 فرزندم برای انجام این آزمایش راهی عربستان شوم که ایشان خواسته بنده را قبول کردند و بعد از گذشت سه ماه از فاجعه منا و بی خبری، استرس و اشک و ماتم دوباره به همراه دختر و پسرم راهی عربستان شدیم.

وی گفت: 12 روز ماندن در مکه و بازدید از مقبره شهدا که ایرانیان فاجعه منا در آنجا دفن شده بودند، برایمان سخت بود و هر لحظه آن ساعت ها می گذشت.

وی افزود: درست در روزی که قرار بود قبر همسرم را شناسایی کنند به دلیل شهادت شیخ نمر اوضاع به هم ریخت و در ایران به سفارت عربستان حمله شد و در آن روز دولت ایران اجازه خروج از هتل را نداد و خیلی زود به ایران بازگشتیم که البته کار بسیار با تدبیری بود زیرا سه ساعت پس از خروج ما به هتل حمله شد.

همسر شهید فاجعه منا اظهار کرد: پیکر همسرم 14 روز بعد از بازگشت من و فرزندانم به ایران یعنی حدود 126 روز بعد از فاجعه منا با آخرین پرواز از عربستان به ایران برگردانده و در میان حزن و اندوه مردم شریف بروجرد تشییع شد.

لعن و نفرین بر عربستان

وی افزود: اینگونه توانستم تا حدودی آرامش را به فرزندان و مادر همسرم برگردانم چراکه حداقل هر هفته می توانند بر سر آرامگاه او حاضر شوند و با قرائت فاتحه، دل های پردرد خود را تسکین دهند و بر بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود لعنت بفرستند.

وی در پایان از همکاری رئیس سازمان حج و زیارت و همدردی و همراهی خانواده همسر شهیدش تقدیر کرد و گفت: هیچ توقع و انتظاری ندارم و تنها خواسته ام این است که سازمان حج و زیارت لرستان بعد از گذشت یک سال و پیگیری های مکرر به نامه بنده تنها یک پاسخ مثبت یا منفی بدهد.

وی افزود: در این نامه از عملکرد سرکاروان ما در جریان سفر حج پارسال انتقاد شده است.

فتح الله گودرزی 54 ساله مدیر برخی از مدارس بروجرد، معلمی دلسوز و فداکار و خیری نیکوکار و جانباز بود.

وی زاده بروجرد و یکی از هزاران نفری بود که سال گذشته راهی خانه خدا شد اما همراه 464 ایرانی دیگر در سایه بی تدبیری و بی کفایتی عربستان در حادثه رمی جمرات جان خود را از دست داد.
32 تن از شهدای فاجعه منا از استان لرستان و 13 تن از آنها از بروجرد بودند.

منبع: ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات