مشاور وزیر آموزش و پرورش در خرم اباد خبر داد

مشاور وزیر آموزش و پرورش بر به کارگیری 500 طلبه درمدارس شبانه روزی کشور تاکید کرد و گفت: این طلاب خدمت سربازی خود را در مدارس شبانه روزی سپری خواهند کرد که سهم استان لرستان هم 13طلبه است.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام و المسلمین ملکی در نشست هم اندیشی قطب 3کشوری این ستاد در شهرستان خرم آباد به تدوین 156برنامه برای نخستین بار در سال 95اشاره و اظهار داشت : 3 برنامه و 13 فعالیت از این برنامه‌ها مربوط به ستاد همکاری حوزه‌ های علمیه و آموزش و پرورش است که به استان‌ها ابلاغ شده است

وی افزود: افزایش مدارس علوم و معارف اسلامی، اجرا و تعمیم "طرح امین"، استفاده از طلاب علوم دینی در خدمت دوره ضرورت با اولویت سرپرست مدارس شبانه روزی از جمله برنامه‌هایی است که در این ستاد مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محوریت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  بیان کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه و قانون اساسی و سند بالادستی آموزش و پرورش است و باید تمام فعالیت‌ها و برنامه ها بر مبنای این سند تدوین و اجرایی شود و اگر بخواهیم به اهداف سند تحول بنیادین برسیم باید مبانی نظری این سند را بشناسیم . 

ملکی از مسئولیت ستادهای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استانها و مناطق و شهرستان ها را مهم برشمرد و تصریح کرد: برنامه‌های ستاد به تایید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید رسیده و مسئولیت اجرای آن با استان‌ ها و شهرستانها ست. 

وی به تاثیر گذار بودن دیدار دانش آموزان با علما و مراجع تقلید اشاره و افزود: این دیدارها از جمله برنامه‌های ستاد در سراسر کشور است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بر به کارگیری 500 طلبه  درمدارس شبانه روزی کشور تاکید کرد و گفت: این طلاب خدمت سربازی خود را در مدارس شبانه روزی سپری خواهند کرد که سهم استان لرستان هم 13طلبه است.

ملکی با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان اظهار داشت: هم اکنون طرح امین در حدود 2 هزارو 200 مدرسه کشور در حال اجراست.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: حوزه و آموزش و پرورش باید به عنوان یک فرایند هدفمند، جهت دار و اثر گذار رسالت خود را انجام دهند و برای تحقق این امر باید براساس سند تحول بنیادین این بخش عمل شود.

وی با اشاره به این که باید روش‌های تحول بنیادین را برای حوزه و آموزش و پرورش تبیین و تشریح کنیم تصریح کرد: تحول بنیادین چتر گسترده‌ای است که باید همه ارکان تربیتی آموزشی را  تحت حمایت خود قرار دهد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه مبنای سکوی تحول بنیادین و پرورش تربیت دینی باید بر مبنای آیات قرآن و سیره اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد: این مبنای دینی و پیاده کردن این مبنا در زندگی می تواند زندگی ما را به حیات طیبه رهنمون سازد.

ملکی با اشاره به این که منسجم و هدفمند اجرای برنامه های تربیتی یکی از اهداف این ستاد است، افزود: در اجرای برنامه‌‌ های همکاری حوزه و آموزش  و پرورش باید به دور از پرهیز و اکراه، نگاه تربیتی اسلامی را در دانش آموزان اجرا کنیم.

وی توجه به اولویت‌های اجرای برنامه‌ها را از دیگر موارد اجرای سند همکاری حوزه و آموزش و پرورش برشمرد و افزود: حوزویان و مربیان امر تعلیم و تربیت باید با مطالعه سرفصل های این سند و تشریح برنامه‌ها در جهت اجرای برنامه ها همت خود را بکار گیرند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که اجرای طرح امین از جمله طرح‌های موفق حوزه و آموزش و پرورش است بیان کرد: در سال 92_91 تعداد مدارس امین 50 مدرسه بود، اما هم اکنون تعداد مدارس امین کشور به 2 هزار و 200 مدرسه رسیده است که این نشان از موفقیت برنامه‌های مشترک حوزه و آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • نظامی

    دقیقا چرا باید طلاب از خدمت مقدس اسلامی محروم باشن؟

نظرات