پرورش از مهد تا لحد

همیشه دربین افکار عمومی، صحبت هایی در مورد سطح بالای معیشت خانواده های شهید مطرح می شود اما آیا به راستی این گفته ها چه قدر با واقعیت تناسب دارند

به گزارش لرستان خبر، لرستان سرزمین فتوت و دیار جوانمردان است مردمانی که غیرت، مهمان نوازی و محبت اهل بیت(علیه سلام) ویژگی و مشخصه اصلی جغرافیای اخلاقی آنان است.

سابقه ظلم ستیزی مردم لرستان در طول 100 سال گذشته همواره برای ملت ایران الهام آفرین بوده است از ایستادگی در در مقابل حکومت جور رضا خان تا قضایا و رخدادهای انقلاب و همچنین ایستادگی مثال زدنی در جنگ تحمیلی که حتی تحسین بزرگان نظام از جمله امام خامنه ای را در پی داشت و نتیجه این حضور فعال لرستانی ها در قضایای مختلف دفاع از انسایت و اسلام در دوران معاصر، تقدیم هزاران شهید است.

خاک های تفتیده و داغ خوزستان به سبب حضور شهدای سرزمین لاله های واژگون تبدیل به قبله گاه عارفان و دارالشفای آزادگان شده است و به تبرک لاله های پرپر لرستانی خاک یادمان هایی همچون شلمچه و چزابه و فکه تزیین کننده سجاده سالکان سحرخیز و عارفان شب زنده دار است.

معصوم (علیه سلام) می فرماید: "شرف المکان به المکینه" و این جمله مقدس چه زیبا در مقاتل شهدای ایران اسلامی و به ویژه شهدای لرستان در یادمان ها جنوب و غرب کشور عینیت یافته است. اما آیا همچنان که مقتل شهدا مقدس است، مهد و محل پرورش شهید در این قداست نقشی داشته است.

در دهه کرامتی که امسال گذشت،  قسمت شد و چند صباحی در کنار کاروان اعزامی زیر سایه خورشید حرم امام الرئوف(علیه سلام)، تجربه دیدار با چندین تن از خانوداه های شهید لرستان نصیبم شد وآن جا بود که از نزدیک حقایقی تلخ از سطح معیشت نازل خانواده شهدا و شهیدان سفر کرده را ادراک کردیم حال آن که تبلیغات ناجوانمردانه ای در مورد سطح رفاه این خانواده ها در جامعه بیان می شود.

قفلقلببب

فراموش نمی کنم صحبت یکی از خدام بصیر حرم امام رضا(علیه سلام) را که با دیدن وضعیت زندگی خانواده های شهید لرستانی، زبان به شکوه گشوده بود و آن را قابل مقایسه با هیچ جای ایران ندانست.

 

کاروان اعزامی زیر سایه خورشید در سفر به لرستان، مهمان خانواده شهید مدافع حرمی بود که حتی قدرت مالی آن را نداشتند که قسمتی از دیوار آجری داخل خانه را با کاهگل بپوشانند و بقیه دیوارهای منزل را با کا هگل نمور آستر شده بود.

قثب3قفب34قفب

 حقیقت ماجرا این است که بسیاری از لاله های گلگون لرستانی، از کودکی طعم تلخ فقر را چشیده اند و جان آن ها با زهد اجباری و البته تربیت معنوی پرورش یافته است و نتیجه این شده که شهدا ره صد ساله را در یک شب بپیمایند و این وضعیت معاش شهدا در زمان حیات، یادگاری است که هنوز برای بسیاری از خانواده ها مانده است.

لاله های سرخ لرستان یکبار دیگر این واقعیت را متذکر شدند که که رسیدن به مقامات عالیه نزد پروردگار با آسایش در کنج عافیت به دست نمی آید و برای رسیدن به مقصود و هدف مقدس باید ایثار کرد.


گزارش: سجاد حسینیان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات