معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: کار در حوزه دفاع مقدس تخصصی است و باید واقعیت دقاع مقدس را بدانیم و بنا نیست هرکس هرجا هست درباره دفاع مقدس حرف بزند.

به گزارش لرستان خبر، سرهنگ ناصر فرید  شامگاه پنجشنبه در گردهمایی فعالان حوزه جهاد و شهادت با عنوان "گردان خوبان" اظهار داشت: سال گذشته و امسال موضوعات ارزشی دفاع مقدس را تحریف و بحث ارزشی و معرفتی دفاع مقدس را کم رنگ می‌کنند.

وی افزود: به نام دفاع مقدس کارهایی انجام می‌شود که فقط ظاهر و نامش دفاع مقدس است ما باید هوشیار باشیم و در این فضا باید وظیفه اصلی خود را انجام دهیم.

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: می‌توان گفت به اسم دفاع مقدس یک تئاتر، یک فیلم یا نمایشنامه‌ای، کتابی نوشته می‌شود اما اصل دفاع مقدس در حاشیه است و موضوعات دیگر را محور قرار می‌دهند.

وی با انتقاد از کارهای غیر تخصصی در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: کار دفاع مقدس کاری تخصصی بوده و کار کسی است که در وهله نخست در دفاع مقدس بوده باشد، در وهله دوم با دفاع مقدسی‌ها نشست و برخاست داشته باشد و یا درباره دفاع مقدس اطلاعات و آگاهی دارد.

فرید خاطرنشان کرد: هرکسی نمی‌تواند بگوید این کتاب را که دارم می‌نویسم دفاع مقدسی است در حالی که شرایطش را نداشته باشد. حتی یک پزشک یک آدم آگاه است اما در علم خودش نه در تخصصی دیگر؛ تخصص دفاع مقدس کار بچه‌های دفاع مقدس است.

رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اگر بخواهند یک کار دفاع مقدس انجام شود باید یک کارشناس دفاع مقدس در کنارش باشد. باید بتوان با آن ارتباط برقرار کرد. مثلا پرویز پرستویی برای اجرای نقشش 6 ماه در خانه معتاد زندکی می کند تا بتواند ان  نقش را به خوبی اجرا کند و حالا چگونه است که برای دفاع مقدس فط یک نمایشنامه سطحی را مطالعه و بعد اجرایی می‌شود که کار خوبی نمی‌شود.

وی عنوان کرد: خون‌های زیادی در دوران دفاع مقدس ریخته شده و مثل همه تخصص‌ها تخصص خود را دارد و ما باید حتما ارتباط داشته باشیم و برای اجرای یک نمایش نمی‌شود فقط یک کتاب را خواند و اجرا کرد

فرید با انتقاد از سخنان گفته شده برخی غیرمتخصص‌ها در مورد دفاع مقدس افزود: باید واقعیت دقاع مقدس را بدانیم و بنا نیست هرکس هرجا هست درباره دفاع مقدس حرف بزند.

پیشکسوت ایثار و شهادت تصریح کرد: ما داریم جزیره‌ای عمل و بعضا همدیگر را خنثی می کنیم ولی دشمن در مقابل تشکیلاتی عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ملت ایران و در رأس آنهااسرائیل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا راهیان نور دانش‌آموزی را کم رنگ کند و یا متوقف کند گفت:  همین که دشمن اصرار دارد تکبیر ما بدون الله اکبر و مرگ بر آمریکا باشد نشان می‌دهد که در این جنگ نرم و زیر پوستی اگر زیرک و هشیار نباشیم اسلام مانند دوران عثمانی‌ها کم رنگ و یا حتی نابود می‌شود.

فرید عنوان کرد: جوانانی که می‌خواهند در فضای دفاع مقدس فعالیت کنند باید به سرداران دفاع مقدس و به کتاب‌های دفاع مقدس و منویاتی که مرتبط با دفاع مقدس است وصل باشند.

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: بحث هنر به شرطی مقدس و اثرگذار است که بتواند در تعالی و رشد انسانیت اثرگذار باشد و هر هنری هنر مقدس نیست و دفاع مقدس ما را جنگ نمی‌گوییم چون دفاع مقدس بوده و هر چیزی را نمی شود مقدس نامید

وی تصریح کرد: شهدا از ما انتظار دارند که با ابزاری که در دست ماست از این تفکر و این فرهنگ و منش دفاع کنیم و امروز جنگ نرمی که راه افتاده ادامه نبرد دفاع مقدس است که از پیشکسوتان شهادت به دست نسل جوان رسیده است و نقش هنرمندان در این جنگ نرم محوری است

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات