امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد:

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با تأکید بر برخورد با ولنگاری فرهنگی در لرستان گفت:کوتاهی در برابر مسائل فرهنگی، ولنگاری، سهل‌انگاری، بی‌توجهی، روزمرگی، ندانم‌کاری و توجیهاتی با الفاظ زیبای وزن‌دار و سجع‌دار سبب نمی‌شود برخی از مسئولیت خود فرار کنند.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد اظهار داشت: امام سجاد (ع) می‌فرمایند از جمله نشان‌های مؤمن آن است که آنگاه‌که راستگویی برای او هزینه، ضرر و آسیب دارد باز هم ‌راستگو باشد نه اینکه وقتی راستگویی برایش هزینه دارد دست از راستگویی بردارد.

وی عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را برکت و فضیلتی برای مردم دانست و افزود: مردم حضور چشمگیری در عزاداری داشتند که حقیقتاً جای تشکر و سپاسگذاری دارد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) عنوان کرد: بیست و سوم مهرماه سالروز شهادت شهید فقیه اشرفی اصفهانی پنجمین امام‌جمعه شهید و سالروز ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: حقیقتاً تجلیل از بزرگوارانی همچون شهید اشرفی اصفهانی و آیت‌الله مهدوی کنی تجلیل از سیاست ورزی و روشنفکری صادقانه و انقلابی‌گری عاقلانه است.

متقی‌نیا نهضت عاشورا را نماد عدم جدایی دین از سیاست دانست و گفت: نهضت عاشورا که ادامه پیامبری آن را امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به عهده گرفتند نماد تکلیف‌گرایی و غیرت دینی است.

وی تصریح کرد: فضای سیاسی و اجتماعی که امام سجاد (ع) در آن قرار گرفت جز خفقان‌ترین و سیاه‌ترین دوران خلفا بود به‌گونه‌ای که در آن فاجعه عظیم کربلا  اتفاق افتاد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) مبارز و قهرمان خستگی‌ناپذیر و آشتی‌ناپذیری بود که باتدبیر و دقت مسیر مبارزه را انتخاب و به سمت هدفش حرکت می‌کرد.

وی اظهار داشت: خستگی‌ناپذیری امام سجاد (ع) دشمن را خسته کرد و سرانجام دشمن وقتی نتوانست وجود این امام معصوم را تحمل کند حضرت را به شهادت رسانید.

متقی‌نیا بابیان اینکه امام سجاد (ع) از 10 شیوه برای مبارزه با ظلم و ستم استفاده کرد، افزود: زنده نگه‌داشتن عاشورا از طریق گریه بر امام حسین (ع) و سجده بر تربت امام حسین (ع)، هدایت و ارشاد سیاسی مردم، مبارزه باکسانی که به اسم دین خود را مفسر قرآن و احادیث می‌دانستند، پشتیبانی از قیام‌های انتقامی، مبارزه در قالب دعا، طرح علنی مسئله ولایت و تربیت نیروهای صالح ازجمله شیوه‌هایی بود که امام سجاد برای مبارزه انتخاب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر مدیریت فرهنگی بر مبنای انقلاب اسلامی از باب خیرخواهی و نصیحت است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در ارتباط با مطالبه فرهنگی مردم بیان کرد: اصولی که از اصول انقلاب گرفته‌شده این است که مسئولان فرهنگی باید مانند یک‌ دیده‌بان مواظب نفوذ فرهنگی باشند چراکه رهاسازی فرهنگ خیانت و آسیب رساندن به فرهنگ کشور است.

وی تصریح کرد: ولنگاری فرهنگی که به فرمایش مقام معظم رهبری وجود دارد، مغایر با مبانی انقلاب اسلامی است و باید بدون رودربایستی و صراحتاً با مصادیق، مجاری و رخنه‌های نفوذ فرهنگ مخالف با مبانی انقلاب مبارزه کرد.

متقی‌نیا گفت: مقام معظم رهبری در تعبیری فرمودند اگر چنانچه می‌بینید تئاتر، فیلم، نشریه و کتابی با مبانی انقلاب و اسلام مخالف است جلوی آن را بگیرید و با آن برخورد کنید.

وی اظهار داشت: به آن‌کسانی که خودشان را می‌خواهند به انقلاب نسبت بدهند و نسبت خود را با ولایت مشخص کنند باید گفت معیارها این است کوتاهی در برابر مسائل فرهنگی، ولنگاری، سهل‌انگاری، بی‌توجهی، روزمرگی، ندانم‌کاری و توجیهاتی با الفاظ زیبای وزن‌دار و سجع دار سبب نمی‌شود برخی از مسئولیت خود فرار کنند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد افزود: این مطالبه ملت و انقلاب است که ما نسبت به آنچه اتفاق افتاده است باید توجه کنیم تا این را به‌عنوان یک آسیب توجیه نکنند و کسانی که حمایت می‌کنند در پیشگاه خدا مسئول هستند و در بحث مشکلات فرهنگی به وجود آمده اگر مسیر مقابله با این تذکرها کفایت نکند مسیر مقابله فرق می‌کند چون رهبری فرمودند رودربایستی نکنید.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی باید بیش از گذشته مراقب و مواظب باشند، عنوان کرد: نمی‌توان لاابالی بود و هر کالای مسمومی به بازار عرضه کرد و به مردم بگوییم خود بروند بررسی کنند که چه چیز مسموم و زهرآلود و چه چیز نیست بنابراین این فرهنگ و اشتباهی است که برخی این دیدگاه را القا می‌کنند.

متفی‌نیا به حمله ددمنشانه آل سعود به مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مظلوم‌کشی و حوادث که شبیه به حوادث کربلا است زمینه‌ای برای نابودی و سقوط آل سعود شود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به سالروز جهانی استاندارد اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم تقویت اقتصاد مقاومتی کم کردن فاصله استاندارد است بنابراین باید باهمت همه مسئولان و مردم این فاصله کمتر و کمتر شود.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات