مستند ساز جوان الشتری خبر داد

هنرمند جوان الشتری از آغاز ساخت مستند زندگی ملاحقعلی سیاهپوش، شاعر عارف شهرستان سلسله خبر داد و گفت: کار تصویربرداری این مجموعه مستند از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.

به گزارش لرستان خبر، «عزیز بابانژاد»با  بیان اینکه شهرستان سلسله از سابقه فرهنگی و تاریخی کهن برخوردار است، اظهار داشت: این شهرستان مفاخر علمی و ادبی زیادی همچون ملاحقعلی سیاهپوش، میرزا شفیع مصدق، ملامنوچهر نورمحمدی و رضا حسنوند را در خود پرورده و در جایگاه ارزشمندی از شعر وادب در لرستان قرار دارد.

وی افزود: هویت فرهنگی و ادبی شهرستان سلسله باید شناسانده شود و گمنام نماند و هر قومی و هر شهرستانی، دوست دارد که پیشینه تمدن و فرهنگ‌اش به سایر اقوام و فرهنگ‌ها معرفی شود و در این راستا بایستی هنرمندان آن دیار به میدان عمل بیایند و به فرهنگ‌سازی بپردازند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف در حوزه فرهنگ شهرستان به لزوم معرفی بیش از پیش پتانسیل‌های فرهنگی و ادبی شهرستان اشاره و ابراز داشت: هم متولیان فرهنگی و هم هنرمندان شهرستان بایستی پای کار باشند و توانایی‌ها و استعدادهای حوزه ادبی و هنری این منطقه را معرفی نمایند و یقیناً چنانچه این کار به خوبی انجام گیرد، می‌توان شاهد الگوگیری نسل جدید از مفاخر ادبی شهرستان باشیم.

این هنرمند الشتری هنر را بهترین ابزار برای بیان فرهنگ یک جامعه دانست و تصریح کرد: توجه به هنر و فرهنگ موجب رشد جامعه می‌شود و غفلت از این مقوله مهم و حیاتی، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به فرهنگ وارد خواهد ساخت.

این مستندساز جوان الشتری ملاحقعلی سیاهپوش را شاعری عارف و از چهره‌های ناب ادبیات ذکر و بیان داشت: ایشان ارادت خاصی به اهل‌بیت عصمت و طهارت داشته‌اند.

وی ادامه داد: ملاحقعلی سیاهپوش، شاعری با بیانی شگفت‌انگیز است که اگر به خوبی شناسانده شود، حیرت ادیبان کشور را بر خواهد انگیخت.

بابانژاد ابراز داشت: ملاحقعلی سیاهپوش در گران‌بهای ادب لکی می‌باشد که در پس گمنامی، مهجور و از دسترس محققان ادبی و هنرمندان شاعر کشور دور مانده است.

وی با بیان اینکه ملا حقعلی به فارسی نیز شعر سروده و گاهی نیز زبان طنز را برگزیده است، اضافه کرد: از جمله اشعار زیبای وی کله‌باد است که با بیانی بسیار ادبی سروده شده و دیگری شعری که در آن واژه‌های لکی به فارسی ترجمه شده است.

این هنرمند لرستانی به آغاز ساخت مستند زندگی ملاحقعلی سیاهپوش اشاره کرد و گفت: در راستای شناساندن مفاخر ادبی و عرفانی شهرستان، به کمک دوستان هنرمند شهرستانی، کار ساخت مستند زندگی این عارف الشتری را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از عظمت روحی و توانمندی ایشان در حوزه ادبیات را به تصویر بکشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۸ ماه است که این پروژه آغاز شده، تصریح کرد: در این راستا کارهای مقدماتی از جمله تحقیق و پژوهش مستند توسط خانم فریبا ولی‌پور صورت گرفته و ایشان راه را برای به تصویر کشیدن مبانی بصری این طرح هموار کرده‌اند و مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

بابانژاد در ادامه به زمان آغاز تصویربرداری این مجموعه اشاره و بیان داشت: با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و کمک گرفتن از مردم، اوایل سال آینده کار تصویربرداری مستند آغاز خواهد شد.

وی افزود: آهنگ‌ساز این مستند، امیرحسین حقیقی از جوانان توانمند شهرستان می‌باشد.

لازم به ذکر است که عزیز بابانژاد از جمله هنرمندان جوان شهرستان سلسله است که از سال 86 به طور رسمی در عرصه مستندسازی حضور پیدا کرده و توانسته است در جشنواره‌های متعدد، رتبه‌های برتر را از آن خود سازد.

منبع:لرسو

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • کمیل

    درود خدا بر استاد بزرگ برادر، عزیز بابانژاد......

  • شهیدانه

    سلام. ملاحقعلی سیاهپوش از مفاخر ارزنده و بزرگ لرستان هست که شاعر خوش ذوق و ارادتمند خاندان عصمت و طهارت ع دارد.
    کار بسیار به جایی است که مسولین اگر از جیب مبارکشان هم هزینه ای صرف این فیلم بکنند.
    اگه اشتباه نکنم عزیزبابانژد الان کار حاجعمران را میسازنن و امیدوارم اینکارش هم خوب در بیاد.
    ضمنا بابانژاد مگه متولد خرم آباد نیست و ساکن خرم اباد ؟؟ چرا نوشته الشتری هرچند همه ایران سرای من است.

نظرات