دریافت هزینه های اجباری آموزش و پرورش در لرستان استمرار دارد؛

در برخی از مدارس شهرستان کوهدشت با وجود بخشنامه ی ارسالی از سوی آموزش و پرورش این شهرستان، مبنی بر اختیاری بودن خرید کیف هایی که به گفته ی دانش آموزان و اولیای آنان اجباری بوده است، هنوز تحمیل این مدارس برای دریافت هزینه ی این کیف های اجباری ادامه دارد.

به گزارش لرستان خبر، زنگ ماه مهر در حالی در مدارس کوهدشت به صدا درآمد که در برخی از مدارس این شهرستان، دانش آموزان با دستورالعمل جدید فروش کیف های اجباری روبرو شدند تا از وجود نارضایتی گلایه های اولیا و دانش آموزان در مدارس نمونه بعثت و شاهد خبر بدهد.

فروش این کیف ها با گذشت 2 هفته از شروع مدارس، در حالی به دانش آموزان تحمیل شده است که آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت با وجود ارسال بخشنامه ای به دفتر این پایگاه خبری از اختیاری بودن خرید کیف ها خبر داده است.

این در حالی است که صبح امروز به مانند روزهای گذشته در برخی از مدارس این شهرستان، دانش آموزان با سخت گیری شدید از سوی مدارس برای خرید اجباری کیف روبرو شده اند؛ به طوری که امتناع آنان، هیچ گونه تأثیری را در روند این اجبار نداشته است.

یکی از اولیای دانش آموزان این مدارس در این خصوص  می گوید: فروش این کیف ها در مدارس شاهد، نمونه دولتی و استعدادهای در خشان کاملاً اجباری و تحمیلی بوده؛ به طوری که با مخالفت و ناراحتی بسیاری از اولیاء دانش اموزان همراه بوده است.

این پدر با بیان اینکه هیچ گونه همکاری از سوی آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت و مدارس به وجود نیامده؛ اظهار کرد: کیف های اجباری را به همه دانش آموزان این مدارس، تحمیل کرده اند.

فروش اجباری کیف به دانش آموزان در کوهدشت

وی خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزی از دریافت کیف ها امتناع می نمود؛ با برخورد مدرسه روبرو می شد.

این ولی دانش آموز بیان داشت: بیشتر اعتراض اولیاء از این بابت است که چرا آموزش و پرورش این شهرستان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، خرید کیف های اجباری را اعلام نکرده است؟!

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش این شهرستان، چرا بعد از اینکه اولیاء همه خریدهای دانش آموزان را انجام داده اند؛ آن ها را به خرید کیف هایی که هیچ گونه تمایلی برای خرید آن ها ندارند؛ وادار می کند؟

این ولی دانش آموز با بیان این پرسش که آیا وظیفه ی آموزش و پرورش، فروش کیف های اجباری است؛ اظهار کرد: چرا باید دانش آموز پایه اول دبستان و دانش اموز سوم راهنمایی که از لحاظ جسمانی و سلیقه ای با هم تفاوت دارند؛ از یک کیف یکسان استفاده کنند؟!

بنابراین گزارش، اولیای دانش آموزان برخی از مدارس شهرستان کوهدشت از تناقض بین بخشنامه ای که مدارس از وجود آن در بین بخشنامه ها اظهار بی اطلاعی کرده اند و کیف هایی که دانش آموزان را به خرید آن ها اجبار کرده است؛ انتقاد دارند.

فروش اجباری کیف به دانش آموزان در کوهدشت

مادر یکی از دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار آسوبان تأکید کرد اعتراض ما به مدیران این مدارس با وجود متذکر شدن به بخشنامه ی ارسالی آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت مبنی بر اختیاری بودن خرید کیف ها تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این مدارس، دانش آموزان ما را به خرید کیف ها اجبار کرده بودند؛ خاطرنشان کرد: کیف ها را در روز 14 مهر و پس از بازگشایی مدارس تحمیل کرده اند.

این مادر با اشاره به این موضوع بیان داشت: این مشکل در زمانی حاد شد که با اعلام امتناع دانش آموزان از کیف هایی که حتا رغبتی هم به رنگ آن نداشتند؛ باز هم مدارس آن ها را مجبور به دریافت هزینه کرده اند.

این ولی دانش آموز با تأکید بر اینکه این کیف های اجباری در گوشه ی خانه، خاک می خورد و دانش آموزان از آن استفاده نمی کنند؛ تصریح کرد: این گونه وادار کردن دانش آموزان به خرید کیف های اجباری، نشان از بی توجهی در قبال دانش آموزان و حتا در قبال اجبار والدین برای سفارش به یک نوع کیف خاص معرفی شده است.

فروش اجباری کیف به دانش آموزان در کوهدشت

این پدر با بیان اینکه چرا این مدارس، بخشنامه ی اعلام شده از آموزش و پرورش را اجرا نمی کنند؛ اظهار کرد: اگر به هر طریق ممکن، جلوی اجباری بودن این کیف ها گرفته نشود؛ بعید نیست در سال های آینده، این مدارس اقدام به یکسان سازی کفش و جوراب دانش آموزان نمایند؛ آیا ما تسلیم به پذیرش این اجبار باید باشیم؟!

مادر این دانش آموز با اشاره به پرداخت ۵۵ هزار تومان برای خرید کیف دانش آموزش اظهار کرد: چرا با وجود این هزینه ها، آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت، دریافت 26 هزار تومان را به خانواده ها تحمیل می کند؟

وی با بیان اینکه این امر به سوءظنی برای اولیا دانش آموزان تبدیل شده؛ بیان داشت: والدین دانش آموزان از کیفیت دوخت این کیف ها نیز گلایه دارند و آن را مغایر با استانداردهای لازم می دانند.

این مادر خاطرنشان کرد: کیفیت این کیف ها به حدی پایین است که فرزند 14 ساله ام حاضر به پوشیدن آن نبود.

وی تاکید کرد: برخی خانواده ها سه یا چهار فرزند خود را به مدارس می فرستند و این تأمین مالی کیف های اجباری را برای اقشار کم درآمد با مشکل مواجه می کند.

فروش اجباری کیف به دانش آموزان در کوهدشت

این مادر با بیان اینکه باید آموزش و پرورش در خصوص فروش این کیف های اجباری ورود کند، تصریح کرد: نظارت بیش تر بر عملکرد مدارس، می تواند مانع از دلسردی خانواده ها و دانش آموزان به مقوله ی آموزش شود.

به نظر می رسد فروش این کیف های اجباری و با وجود بخشنامه ای که مدیران این مدارس در گفت و گو با خانواده های دانش آموزان از آن اعلام بی اطلاعی کرده اند و در سایت آموزش و پرورش هم طبق گفته ی آنان وجود ندارد؛ به همین راحتی ها دست از سر دانش آموزان کوهدشت برنمی دارد.

منبع: آسوبان

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات