از دوره چگنی تا پلدختر و اکنون رومشکان؛

فرماندار پلدختر افزود: نمی شود با پایین کشیدن شخصیت یک فرد خود را بالا ببریم

به گزارش لرستان خبر،جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ستاد اربعین حسینی شهرستان پلدختر در حالی این هفته برگزار شد که درمنان فرماندار عزل شده این شهرستان اخرین نطق حاشیه ساز خود را بیان کرد اما ساعاتی نگذشت که خود برکنار شد و جای خود را به نعمت الله دستیاری رئیس ستاد دکتر روحانی در انتخابات 92 در پلدختر داد!

حجت السلام والمسلمین محمد سوری در این جلسه  افزود: در کربلا سه گروه حسینی ،یزیدی و تماشاگران حضور داشته اند و همواره این گروه تماشاچی فرصت طلب بوده و چون تکلیف گرا نیستند افرادی منفعل هستند.

وی با بیان اینکه منفعت گراها امام حسین علیه السلام را به مسلخ کربلا کشانیدند،گفت: شیعه انقلابی شیعه ای است که بر اساس اعتقادات درونی از فرهنگ خود دفاع می کند و افرادی منفعل و منفعت طلب نیستند.

وی گفت: انفعال با فرهنگ عاشورایی نمی سازد .امام جمعه پلدختر تصریح کرد: همرنگ جماعت شدن و انفعال و منفعت طلبی با انقلابی گری تناسبی ندارد .

حجت الاسلام محمد سوری ادامه داد: بعضی از ادارات و نهادهای فرهنگی نظیر دانشگاهها حضورشان حس نمی شود و در برنامه های فرهنگی نه حضوری دارند و نه حس می شوند.

وی گفت: این مراکز دانشگاهی با وجود اینکه اعتبار فرهنگی دارند اما در هیچ برنامه فرهنگی مشارکت نمی کنند .

امام جمعه پلدختر افزود: این افراد به عنوان مسئول در پلدختر مشغول به خدمت هستند و باید پاسخ دهند که فلسفه حضورشان در شهرستان چیست و چرا در برنامه های فرهنگی مشارکت نمی کنند.

فرماندار پلدختر نیز بالندگی نظام جمهوری اسلامی را حاصل مجاهدت های شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم متجلی است .

نورالدین در منان افزود: شهید وش هادت شاخصه هایی دارد که باید این شاخصه ها را بشناسیم و خود را با آنها همراه کنیم.

وی خلوص و پاکی و ارتباط با خدا را اولین شاخصه شهید ارزیابی کرد و گفت: جامعه به سمت اخلاق باید سیر کند و خود را به مفهوم حقیقی فرهنگ شهادت نزدیک کند.

درمنان توجه به حق الناس را از دیگر شاخص های شهید عنوان کرد و افزود: جوانمردی و رنگ خدایی گرفتن و روحیه ایثارگری از دیگر شاخصه های شهید است.

فرماندار پلدختر اظهار داشت : اگر روحیه ایثارگری وش جاعت در جامعه تقویت شود تاثیر ات آنرا در ایجاد جامعه ای با صلابت ،سالم و ایده آل خواهیم دید.

وی گفت: ولایت پذیری و ولایتمداری شاخص دیگر شهید است که در وصیت نامه تمامی شهدا به عنوان یک شاخص ذکر شده است.

وی بر لزوم ترکیم فرزندان شهدا و خانواده های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: ادارات باید به این عزیزان بعنوان صاحبان اصلی انقلاب احترام بگذارند و آنها را تکریم کنند.

فرماندار پلدختر تصریح کرد: آنچه ما داریم از روحیه ایثار و شهادت است و در این زمینه شایسته است مدیران ادارات به بهترین نحو ممکن در بحث استقبال از زائرین اربعین حسینی عمل کنند.

وی گفت: تمامی ادارات دارای سر فصل فرهنگی هستند و از این سر فصل باید به فرهنگ عاشورایی و استقبال از زائرین اربعین حسینی کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نمی شود با پایین کشیدن شخصیت یک فرد خود را بالا ببریم .

فرماندار پلدختر افزود: با تخریب دیگران نمی شود خود را در سطوح بالاتر معرفی کنیم این فرهنگ شهید نیست و کاری اخلاقی هم محسوب نمی شود.

لازم به ذکر است فرماندار معزول شده پلدختر از حامیان شیخ هنجار شکن ارشاد استان بوده و بعد از انتقاد امام جمعه پلدختر از بی حرمتی مدیر تندرو و افراطی ارشاد به شهدا، درمنان تلویحا از شیخ تندرو حمایت کرد و چند ساعت بعد برکنار شد!

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • احسان

    سلام
    میخوای بگید نتیجه حمایت از شیخ هنجارشکن، برکناریه؟ یعنی تاوان حمایتشو دید؟!!!
    اولا که ایشون خانه نشین نشدند بلکه فرماندار رومشکان شدند
    دوما درست نیست به خاطر یه اطلاعات ناقص بگید از حنان حمایت کرده! کاملا تکذیب میشه.
    ایشون اتفاقا از اصلاح طلبان مردمی و انقلابی استان هستند.
    پلدخترو بعد از درمنان باید دید (شهری پُر تنش، انتخابات پر تنش، دعواهای سیاسی، دخالت های احزاب و نماینده و ...)
    خداحافظ آرامش...

  • ناشناس

    درود بر شرف مهندس درمنان هر کجا هستی موفق و پیروز باشی برادر

  • جمشیدی

    باسلام
    دورودبرشرف مردان بی ادعا مهندس درمنان که لیاقت استاندارشدن رادارد ولی چه بایدکرد چه باید گفت....

  • ناشناس

    خدا وكيلي اينم تيتر بود شما زدي ؟ با خودت فكر نكردي كه اين تيتر چه موضوعيتي با متن خبر داره ؟ معزول شدن واسه اين جابجايي معني داره ؟ فرماندار يه جايي رو برداشتن كردن فرماندار يه جاي ديگه . آقا يه ذره فقط يه ذره فرهنگتونو ببريد بالا اي به اصطلاح اهل قلم البته اگه بشه بشما گفت اهل قلم !!!!!!!!!!!!!!!

نظرات