با حضور مسئولان؛

همایش استانی «سبک زندگی، زمینه سازان ظهور» ظهر امروز یکشنبه با حضور حجت الاسلام مولایی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت، مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاون امور فرهنگی اوقاف و امورخیریه لرستان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان و ... برگزار شد.

مهدویت یک فرهنگ ناب شیعی در دوران غیبت است

حجت الاسلام مهدی مولایی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت در این همایش در سخنانی اظهار داشت: مهدویت یک فرهنگ ناب شیعی در دوران غیبت است.

وی با غلط دانستن معجزه بودن ظهور از دیدگاه برخی انسانها افزود: ظهور امام زمان(عج) یک امر ارادی و یک مشیت الهی است که خواستن انسانها هم در این مشیت نقش دارد.

این استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به آیه ۱۰ سوره روم گفت: در این آیه آمده است که عاقبت کسانی که راه خطا طی کردند و گناه فردی و اجتماعی را تکرار کردند این است که آیات خدا را تکذیب خواهند کرد.

حجت الاسلام مولایی ادامه داد: آیات خداوند از مظاهر خلقت هستند و اگر منش و رفتارهای ما غلط و اشتباه باشند بی شک وجود حضرت مهدی وائمه را تکذیب خواهیم کرد.

الگوی مناسب برای زندگی، سبک زندگی منتظرانه است

وی با بیان اینکه سبک زندگی مجموعه رفتارهایی بوده که شخص بر اساس باورهای شخصی واجتماعی انجام می دهد ادامه داد: حفظ باورها لازم بوده چرا که عاقبت ما بر اساس این باورها خواهد بود و تنها الگوی مناسب برای زندگی، سبک زندگی منتظرانه است و راهبردی ترین کلید واژه در زمان غیبت انتظار ظهور است.

این استاد مرکزتخصصی مهدویت در ادامه با اشاره به سخنانی از امام سجاد (ع) گفت: چشم انتظاری برای امام زمان(عج) برابر با اجر هزارشهید است و همچنین منتظران این حضرت برترین انسانهای کل بشریت هستند.

حجت الاسلام مولایی گفت: برای فهم معنای درست انتظار باید به مراجع یا علما مراجعه کرد.

وی در ادامه با اشاره به سخنانی از پیامبر(ص) گفت: بالاترین اعمال، انتظار ظهور است و در جای دیگر ایشان می فرمایند که بالاترین جهاد امت، انتظار فرج است.

ایجاد تمدن عظیم جهانی با استفاده از سبک زندگی اهل بیت

این استاد مرکز تخصصی مهدویت افزود: سبک زندگی منتظرانه جزء پیش نیازهای اولیه  انتظار بوده و سبک زندگی منتظرانه خانواده متعادل اسلامی را تبدیل به یک خانواده متعالی می کند که یک اجر آن سرباز امام زمان(عج) بودن است.

حجت الاسلام مولایی در ادامه به بیان ویژگی های رفتار جهادی و تفاوت میان رفتار جهادی و رفتار معمولی پرداخت و افزود: اخلاص، اولین ویژگی رفتار جهادی بوده که به معنای کار را برای خدا انجام دادن است.

وی ویژگی دوم را ایثار و گذشت عنوان کرد که در عمل معمولی وجود ندارد گفت: همچنین ویژگی سوم که در رفتار جهادی وجود دارد و در رفتارمعمولی نیست تلاش در نهایت وسع است.

این استاد مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: سبک زندگی با معنای جهادی و بر مبنای سخنان اهل بیت سبک زندگی منتظرانه است که در تمام مسایل شخصی، اجتماعی و حکومتی و... الگوی مناسبی را ارائه می دهد که با طراحی این الگو می توان یک تمدن عظیم جهانی که انسان را در تمام امور یاری کند ساخت.

بنابر این گزارش، در این همایش از خانواده شهید مدافع حرم رستمی تقدیر به عمل آمد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات