در گردهمایی خادمان اربعین

مراسم تجلیل از فعالان و خادمان ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی استان لرستان در سالن اجلاس دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد.

عصر روز چهارشنبه مراسم تجلیل از فعالان و خادمان ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین استان لرستان در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار گردید.

این مراسم که با حضور کلیه کارگروه های ستاد مردمی اربعین استان لرستان همراه بود، از مسوولین اسکان ستاد اربعین، درمانگاه، حمل‌ونقل، پشتیبانی، مبلغان، سایبری و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان لرستان با اهداء لوح، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

photo_2016-12-29_09-33-35

در این مراسم، حجت الاسلام هاشمی دبیر ستاد مردمی اربعین لرستان ضمن تقدیر و تشکر از خادمان اربعین گفت: برای استمرار این حرکت لازم است تا همگی دست به دست یکدیگر داده و برای این حرکت پربرکت تلاش نماییم. ایشان آزادسازی حلب را از برکت های اربعین حسینی امسال دانست.

میثم کشکولی، دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین لرستان ضمن اشاره به اینکه هسته ی این ستاد را از 7 ماه پیش تشکیل دادیم افزود: ما در قضیه خدمت رسانی به زائران اربعین شاهد امدادرسانی های امام حسین علیه السلام بودیم و بدین سبب توانستیم که چندین برابر برنامه ریزی ها و ظرفیت ها به زائران اباعبدالله خدمت رسانی کنیم. ایشان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزنده موسسه خیریه آبشار عاطفه ها خاطرنشان کرد: ما هنوز در ابتدای مسیر هستیم و حرکت اربعین نیاز به آن دارد که با تمامی ظرفیت ها پای کار بیاییم. وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حرکت اربعین، ضامن بقای کشور است، افزود: اربعین به عاشقان آن حضرت درس استقامت می دهد. ایشان بر حفظ مردمی بودن حماسه اربعین تاکید و به لزوم مشارکت آحاد مردم در حرکت این مسیر اشاره داشت.

بیرانوند، مسوول موسسه خیریه آبشار عاطفه ها ضمن اشاره به برپایی 20 موکب توسط موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در نجف، کربلا و مهران و همچنین پذیرایی از زائران با غذای گرم، صبحانه و میان وعده افزود: لازم است با شناسایی خیرین حسینی، از کمک های مادی و معنوی این خیرین در حرکت اربعین حسینی استفاده نماییم.

photo_2016-12-29_09-33-22

دکتر امیری، مسوول درمانگاه و کارگروه بهداشت و درمان ستاد مردمی اربعین استان لرستان ضمن اشاره به جای خالی این کارگروه در سال های قبل برای خدمت رسانی به زائران امام حسین علیه السلام، خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان، کارگروه بهداشت و درمان تشکیل شد و ما توانستیم به بیش از 7 هزار زائر خدمات درمانی ارائه نماییم که از این جهت، لرستان جزو برترین استان ها شناخته شد. ایشان در ادامه به تخصیص اعتبار دارو توسط سپاه حضرت ابولفضل(ع) و مجموعه علوم پزشکی لرستان اشاره داشت و افزود: 750 میلیون ریال اعتبار برای تهیه دارو به این کارگروه تخصیص داده شد.

حامد غفوری مسوول کارگروه هیئت ستاد مردمی اربعین استان لرستان ضمن اشاره به برگزاری 7 مراسم عزاداری در مسجد حنانه شهر نجف، در ادامه افزود: از دیگر حرکت های این کارگروه تشکیل دسته عزاداری نجف تا کربلا بود که در روز عاشورا در بین الحرمین به عزاداری پرداختند.

لازم به ذکر است امسال برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین علیه السلام، چند موکب از استان لرستان در شهرهای مهران، کربلا و نجف برپا شد تا خادمان امام حسین(ع) پذیرای زائران لرستانی و دیگر زائران پیاده‌روی اربعین حسینی باشند.

با برپایی این موکب‌ها در ایام اربعین طی چندین روز خدمات مختلفی از سوی خادمان به زائران امام حسین (ع) ارائه شد.

 

✍ لرستان خبر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات