مدیرکل ارتباطات زیرساخت‌ لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل ارتباطات زیرساخت‌ لرستان گفت: بر اساس اولویت‌بندی این شرکت باید تا پایان امسال 750 روستای بالای 20 خانوار لرستان از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

به گزارش لرستان خبر، داریوش کوشکی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از اولویت‌های امسال این شرکت بهره‌مند کردن روستاهای پرجمعیت استان از اینترنت پرسرعت است.

 

وی با اشاره به این‌که 181 روستای پرجمعیت لرستان از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند، افزود: بر اساس اولویت‌بندی این شرکت باید تا پایان امسال 750 روستای بالای 20 خانوار لرستان از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

 

مدیرکل ارتباطات زیرساخت لرستان عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات پهنای باند اینترنت به مردم در لرستان 13 شرکت واگذارکننده اینترنت فعال هستند.

 

وی رتباط مورد نیاز شرکت‌های ارتباطی و اپراتورها، ارتباطات بین‌المللی، ارتباط‌های بین اپراتورها و بین استانی را از وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان و بیان کرد: با همکاری بخش خصوصی این شرکت وظیفه نگهداری و حفاظت از امکانات موجود را انجام می‌دهد.

 

کوشکی با اشاره به این‌که 83 درصد از دو هزار و 861 روستای لرستان از تلفن خانگی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: پهنای باند فیبر نوری در لرستان بیش از دو هزار و 600 مگابایت است در حالی که این پهنا در دو سال گذشته دو هزار مگابایت بوده است.

 

وی تعداد کانال تلفن استفاده کننده در لرستان را بیش از 180 هزار عنوان و تصریح کرد: بیش از 800 کیلومتر فیبر نوری در لرستان وجود دارد که 90 درصد آن‌ها از جاده‌ها، زمین‌های کشاورزی و مراتع عبور می‌کند، این در حالی است که پهنای باند در بیشتر مسیرهای لرستان به هشت برابر گذشته رسیده است.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات