مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان گفت: سوم خرداد، نقطه عطف رشادت ها و دلیرمردی های رزمندگان اسلام در راستای مبارزه با استکبار جهانی و نماد اقتدار و عظمت ایران اسلامی است.

گزارش لرستان خبر، سرهنگ ناصر فرید امروز  در همایش گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر و عملیات حاج عمران، افزود: در جریان عملیات غرورآفرین بیت المقدس رزمندگان اعزامی از استان لرستان نقش مهم و چشمگیری را برعهده داشتند و شهدای زیادی را نیز تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

 

وی با تاکید بر آشنایی نسل جوان کشور با ارزش ها و آرمان های والای دوران دفاع مقدس، افزود: فداکاری، رشادت و ایثار رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به ویژه در جریان حماسه آزادسازی خرمشهر باید به خوبی برای نسل امروز کشور تبیین و تشریح شود.

 

سرهنگ فرید تصریح کرد: این اقدام یکی از روش های مهم و راهکارهای موثر برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به لزوم ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس ، افزود: سوم خرداد، روزی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که باید برای ثبت و انتقال رشادت ها و حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام دراین روز، تلاش جدی و موثری انجام شود.

 

سرهنگ فرید گفت: دراین زمینه و برای ثبت خاطرات و حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از جمله عملیات بیت المقدس و حاج عمران، همرزمان و خانواده های معظم شهدا نقش مهم و اثربخشی را برعهده دارند.

 

وی تاکید کرد: جوانان غیور لرستانی در دوران دفاع مقدس، حضور موثر و چشمگیری داشتند و با تقدیم شهدای زیادی دراین عرصه، نقش قابل توجهی را روند موفقیت ها و پیروزی های بزرگ رزمندگان اسلام دراین دوران برعهده داشتند.

 

وی افزود: ثبت و ضبط و انتقال خاطرات و رشادت های رزمندگان لرستانی در این دوران با هدف انتقال ارزش ها و مفاهیم ناب ایثار و شهادت به جامعه امروزی، بسیار مهم و قابل توجه است.

 

سردار روح الله نوری فرمانده وقت سپاه ابوالفضل (ع) لرستان در دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از رشادت های رزمندگان لرستانی در جریان عملیات های غرورآفرین بیت المقدس و حاج عمران پرداخت.

 

همایش بزرگداشت سوم خرداد، به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، لشگر 84 پیاده لرستان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی لرستان و شهرداری و شورای شهر خرم آ باد برگزار شد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات